Papierowe wnioski o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start” oraz „Rodzina 500+” należy składać w Wydziale Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Łomży, ul. Polna 16, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30- 15:30. Wnioski można składać także online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną. Rolą banku jest umożliwienie złożenia wniosku. Nie będzie on weryfikował danych, ani prowadził dalszych działań w zakresie obsługi wniosków. Weryfikacja złożonych dokumentów i decyzja o przyznaniu świadczenia jest zadaniem gminy, do której wniosek został złożony. Przypominamy, że świadczenie „Dobry Start” wypłacane jest jednorazowo w roku, natomiast prawo do wsparcia w ramach rządowego programu „Rodzina 500 +” jest ustalane na okres roku – od 1 października danego roku do 30 września kolejnego roku.