- Cieszę się, Panie Wojewodo, że ulica Poznańska etapami jest modernizowana – mówił Prezydent Łomży Mieczysław Czerniawski. Jednocześnie poinformował, że wystąpił do Marszałka Województwa Podlaskiego, aby ze środków przeznaczonych na lotnisko zarząd województwa zarezerwował na przyszły rok dodatkowe środki na remont Szosy do Mężenina.
- Zamierzam również wystąpić do Ministerstwa Infrastruktury z wnioskiem o przyznanie środków z 10-procentowej rezerwy. Pozwoliłyby one na remont mostu, który jest węższy od modernizowanego obecnie odcinka ul. Poznańskiej – mówił Prezydent Łomży. Wskazał na korzyści wynikające z drogowych planów. - Łomża uzyskałaby znakomite połączenie od ulicy Wojska Polskiego (biegnącej na Ostrołękę) uwzględniając odcinek Szosy do Mężenina do połączenia z drogą na Zambrów, które przeniosłoby ruch z centrum miasta na jego obrzeża; jeżeli ktoś chciałby jechać bezpośrednio z Zambrowa do Ostrołęki, nie musiałby stać w korkach – przekonywał Prezydent Mieczysław Czerniawski.
Wojewoda Podlaski Maciej Żywno zapewnił, że na modernizację ulicy Poznańskiej znajdą się kolejne środki. - Udało się nam docisnąć jeszcze część oszczędności, przekonaliśmy Warszawę i będziemy aneksować o dodatkowe jeszcze ponad 400 tys zł do tej inwestycji, a zatem przekroczymy 1 mln zł wkładu do inwestycji w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – mówił Wojewoda Podlaski. Wyraził nadzieję, że miasto Łomża będzie mogło skorzystać ze środków w ramach NPPDL także w kolejnych edycjach programu.
Po podpisaniu umowy w łomżyńskim Ratuszu Wojewoda Podlaskie Maciej Żywno w towarzystwie zastępców prezydenta Łomży oraz przewodniczącego Rady Miejskiej oglądali tereny inwestycyjne przy ul. Spokojnej, budowany przy ul. Akademickiej Instytut Żywności PWSIP oraz remontowaną w ramach „schetynówek” ulicę Poznańską.
To nie pierwsza „schetynówka „ w Łomży. W 2009 roku udało się przebudować ul. Grobla Jednaczewska, o długości 1,4 km.. Dotacja z budżetu państwa wyniosła 1.010,3 tys. zł.
W roku 2010 przebudowano dwie ulice: Łąkową i Małą Kraskę. – o łącznej długości 2,2 km. Dotacja wyniosła 2.503, 7 tys. zł.