- W związku z tym, że zwłaszcza w sezonie letnim Łomża jest dla turystów ze środkowej i zachodniej Polski miastem tranzytowym, postanowiliśmy rozpocząć działania, które mają zwrócić ich uwagę na nasze miasto i to co się w nim dzieje – powiedział Jacek Babiel, doradca Prezydenta Łomży i jeden z koordynatorów akcji. - Chcemy, by jadąc z innych regionów kraju, przejeżdżając przez Łomżę zwrócili uwagę na atrakcje i unikatowość Łomży oraz poinformować ich, że warto na nasze imprezy do nas przyjechać.
Dzisiejsza akcja rozpoczęła się o godz. 10:30 i potrwa do godz. 14:00. Dwunastu studentów wspólnie z przedstawicielami LOT-u rozdawali ulotki informacyjne na stacji paliw BP, znajdującym się obok skrzyżowaniu Alei Legionów z ul. Poznańską i Szosą do Mężenina oraz na rondzie Św. Brunona z Kwerfurtu w ciągu ulicy Wojska Polskiego. Jeszcze przed wakacjami planowane jest powtórzenie akcji, z rozszerzeniem informacji o imprezy kulturalne i rozrywkowe takie jak: Gościniec Łomżyński, Muzyczne Dni Drozdowo – Łomża, Mikrolotowe Mistrzostwa Województwa Podlaskiego i Wirująca Strefa.
Według pomiarów ruchu przez Łomżę codziennie przejeżdża po kilka tysięcy pojazdów na dobę.