W ramach projektu zrealizowano szereg działań mających na celu podniesienie kwalifikacji pracowników oraz wdrożono systemy służące poprawie zarządzania, podniesieniu jakości świadczonych usług oraz wzrostowi poziomu zaufania społecznego.
W ramach realizacji projektu wdrożono 6 systemów usprawniających zarządzanie Urzędem, które skorelowane były z cyklem szkoleń odpowiadających na potrzeby pracowników. Zrealizowano 9 kursów specjalistycznych, 13 szkoleń branżowych, 29 urzędników odbyło studia podyplomowe na wybranych przez siebie kierunkach, 30 pracowników w wieku 45+ ukończyło kurs ECDL uzyskując certyfikaty kwalifikacji. Zakupionych zostało 149 publikacji specjalistycznych i naukowych z różnych branż, w zależności od zgłoszonych potrzeb przez poszczególne wydziały Urzędu Miejskiego w Łomży.
W czasie trwania projektu zrealizowano z sukcesem wszystkie zaplanowane działania przyczyniające się do podniesienia kwalifikacji pracowników.
Odpowiedzialną za realizację projektu ze strony Urzędu Miejskiego była Sekretarz Miasta Tamara Małachowska.
Szczegółowy zakres zrealizowanych w ramach projektu zadań znajduje się w poniższym załączniku.