Artysta stosuje sobie tylko znane procesy przetwarzania materiału, uzyskując szeroką paletę właściwości: jego barwę, bez użycia farb, poprzez oddziaływania nań chemikaliami, plastyczność metalu w rytach i zadrapaniach, możliwość chemicznego wytrawiania reliefu wklęsłego, nanoszenie warstwy innego metalu jako reliefu wypukłego oraz naturalną fakturę i proces rdzewienia. Wszystkie te, uzyskane konsekwentnie i zupełnie przypadkowe zmiany, zostają płynnie wkomponowane w całość obrazu, stając się środkiem plastycznego wyrazu. Artysta korzysta z technik podobnych do tych od dawna stosowanych do zapisywania tekstów. Pełna wypukłości i zadrapań faktura oraz warstwa znaczeniowa "zapisywanych" cynografów Waldemara Reguckiego nadają im charakter obrazów - znaków, a zawarty w nich przekaz jest wielopoziomowym komunikatem.
Waldemar Regucki
ur. 1957
1978-83 - Studia na Wydziale Grafiki Użytkowej Wyższej Szkoły Grafiki i Sztuki Książkowej w Lipsku / Niemcy.
1983 - Dyplom w specjalności Grafika Użytkowa / Projektowanie Książki.
Od 1988 roku asystent, a od roku 1997 adiunkt na Katedrze Rysunku, Malarstwa i Rzeźby, obecnie w Katedrze Sztuki na Kierunku Grafika na Wydziale Architektury Politechniki Białostockiej.
Doktorat w 1997 roku na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Od 1955 roku realizuje cynografy, unikatowe grafiki na płytach metalowych
1997, 1998 - Stypendium twórcze Ministra Kultury i Sztuki
1997 - Juror, przedstawiciel Polski w Międzynarodowym Konkursie Najpiękniejsze Książki Świata w Lipsku / Niemcy
Wystawę będzie można oglądać do 14 marca 2012 r.