Hala Kultury stanie się miejscem, gdzie mieszkańcy będą mogli realizować swoje pasje i zainteresowania. Zarządzać obiektem ma kierownik, bo takie są wymagania projektowe. W najbliższym czasie zostanie ogłoszony nabór na to stanowisko. Od tej osoby będzie wymagany stały kontakt osobisty i telefoniczny z twórcami, artystami, organizatorami działalności kulturalnej i przedstawicielami instytucji kultury. W tym celu prezydent Mariusz Chrzanowski spotkał się z dyrektorami jednostek kultury w mieście (TLiA, FKWL, MDK-DŚT). - Rozmawialiśmy na temat działań, które należy podjąć w zakresie ożywienia starówki w kontekście powstania Hali Kultury – mówi włodarz, dodając, że poprosił przedstawicieli kultury o udział w komisji niebawem ogłoszonego konkursu.
Zmodernizowana Hala Kultury przy Starym Rynku będzie zawierała w swoim wyposażeniu salę wielofunkcyjną z zapleczem (na parterze) oraz salę do podejmowania działań interdyscyplinarnych (w podziemiu). Na piętrze zlokalizowane zostaną sale spotkań z przestrzenią wystawienniczą, hol na wystawy z komunikacją, a także antresole. Ponadto budynek wzbogacony będzie o klubokawiarnię oraz punkt informacji turystycznej, a w przeszklonych jatkach wokół hali powstanie galeria prezentująca sztukę młodych.
Inwestycja "Przebudowa zabytkowej Hali Targowej na Halę Kultury w Łomży wraz z jej wyposażeniem" jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 przez generalnego wykonawcę firmę MK-BUD z Białegostoku. Wartość projektu wynosi ponad 16,6 mln zł, w tym dofinansowanie na kwotę ponad 9,8 mln zł. Nowy obiekt zostanie oddany do użytku najprawdopodobniej od przyszłego roku.