Celem wystawy jest przedstawienie twórczości dzieci i młodzieży z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną. W tym roku można oglądać również prace pozostałych uczniów szkoły. Osoby z autyzmem, tak jak i wszystkie inne, mają różne temperamenty, charaktery, upodobania i zdolności. Tę różnorodność można zaobserwować oglądając ich prace.
- W przypadku dzieci z autyzmem, a także z innymi niepełnosprawnościami, sztuka ma zadanie terapeutyczne i stanowi nierozłączną część terapii prowadzonej w szkole. Pozwala wyrażać emocje dzieciom, szczególnie tym, które mają ograniczoną zdolność komunikacji werbalnej lub wcale nie mówią – przekazuje Anna Borawska z ŁCRE. Jak dodaje, różnorodne techniki wykonania pomagają rozwijać zmysł dotyku, motorykę małą i koordynację ręka-oko. - Własnoręcznie wykonanie graficznego, namacalnego obiektu podnosi poczucie własnej wartości. Celem nie jest stworzenie pięknego dzieła sztuki, ale przede wszystkim użycie różnych form wyrazu i sam proces tworzenia. Bardzo często wynikiem są wspaniałe obrazy, które mogliśmy podziwiać oglądając wystawę – podsumowuje.