- To spotkanie ma dwa cele: przekazać informacje oraz odpowiedzieć na państwa pytania. Mamy 414 milionów złotych do zakontraktowania i ponad 330 milionów do wydania jeszcze w tym roku – mówił wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski, deklarując jednocześnie samorządowcom pomoc na każdym etapie ubiegania się o dotacje na drogi gminne i powiatowe. Co ważne, po raz pierwszy nie ma ograniczenia dla gmin i powiatów w liczbie składanych wniosków, zwiększył się też poziom maksymalnego dofinansowania z 50 proc. (nie więcej niż 3 mln zł) do 80 proc. oraz pojawiła się możliwość realizowania inwestycji wieloletnich. Zmiana dotyczy także formuły rozliczania inwestycji, gdyż będzie ono następowało w trakcie, a nie po jej zakończeniu. Pozwoli to zasilać pieniędzmi realizowane zadania jeszcze w czasie ich trwania.
W spotkaniu uczestniczył również prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski. – Zamierzamy ubiegać się o wsparcie na realizację kilkunastu ulic o łącznej długości ponad 7,5 km i wartości prawie 50 mln zł. Chcemy je zrealizować najpóźniej do końca 2021 roku – informuje Mariusz Chrzanowski. Wśród dróg, których modernizację Miasto rozważa w ramach tego programu prezydent wymienia: Dmowskiego, Dworną, Giełczyńską, Małachowskiego, Partyzantów, Rządową, Szmaragdową, Wiejską, Woziwodzką, ulice na os. Wschód oraz sięgacze ulic Poligonowej, Nowogrodzkiej i od ul. Poznańskiej do ul. Ciepłej. Na większość z nich miasto ma już opracowane dokumentacje techniczne.
Fundusz Dróg Samorządowych zastępuje funkcjonujący w poprzednich latach Program Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2018. W ramach tego programu w Łomży wyremontowano ulice Wiosenną i Polową, trwają prace na ul. Niemcewicza, a ul. Kolejowa czeka na zatwierdzenie przez ministra. Łączna wartość tych inwestycji wynosi prawie 23,5 mln zł, z czego ponad 9,3 mln zł to otrzymane dofinansowanie.