- Jesteśmy dumni z tego, że w okresie zimowym nasze miasto jest niezwykle wyraziste i piękne. Jak wiemy z roku na rok ta oferta jest coraz bardziej bogatsza, pojawiają się nowe elementy i może dzięki temu miejsca w rankingu są coraz wyższe? Ale jak wiemy to zasługa naszych mieszkańców oraz osób które w Łomży były i swój głos oddały na nasze miasto – dziękował za głosy prezydent Mariusz Chrzanowski. Dodawał, że kierunek, który został obrany na początku jego prezydentury – polegający między innymi na upiększaniu miasta w formie iluminacji świetlnych – przynosi efekty i jest pozytywnie odbierany przez mieszkańców. - To też wyznacza pewne kierunki, które chcemy podejmować w latach następnych i już dziś zastanawiamy się, w jakiej formie ubogacić nasze miasto w kolejnym okresie świątecznym – mówił włodarz.
Konkursowi oprócz promocji miast przyświeca szczytny cel. Dzięki wygranej do Łomży trafiło 16 praktycznych energooszczędnych urządzeń AGD o łącznej kwocie 10 tys. zł. Przekazano je dwunastu najbardziej potrzebującym osobom wskazanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. W tym gronie są osoby długotrwale bezrobotne, z niepełnosprawnościami, samotnie wychowujące dzieci matki, emeryci w trudnej sytuacji materialnej. - Jestem bardzo szczęśliwa, sprzęt bardzo mi się przyda, gdyż niedawno miałam operację żołądka i muszę stosować odpowiednią dietę – mówiła Jadwiga Mieczkowska, która otrzymała parowar i blender. Ale radości nie kryli wszyscy pozostali, którzy do swoich domostw zabrali m.in. pralki, lodówki, mikrofale czy kuchnie.
- Gratuluję Łomży, która w pokonanym polu zostawiła ponad 150 miejscowości z całej Polski. Piękne jest to, że przez ten plebiscyt możemy się dowiedzieć o takich miastach, jak Łomża czy Sędziszów, który w tym roku wygrał – mówił Jacek Liedtke, główny specjalista ds. marketingu w Energa SA. Dodawał, że przez 10 lat trwania plebiscytu pomoc trafiła do ponad 200 instytucji, tj. domów dziecka i domów opieki społecznej. - Tutaj prezydent zdecydował o współpracy z najbardziej potrzebującymi i dla nas to jest też ważne, że te nagrody trafiają do takich osób, bo to jest istota tych akcji. To zaszczyt dla Grupy Energa prowadzić konkurs, w którym nagradzamy piękno i pomagamy potrzebującym – podsumował.
W tegoroczną edycję plebiscytu włączyła się Polska Press Grupa. Na łamach jej wydawnictw internetowych można było oddawać głosy na najbardziej rozświetlone miasto. - Trzeba docenić to, że Energa ma pomysł na swój marketing w taki sposób, by pomagać ludziom i aktywizować lokalne środowiska oraz na to, by miasta piękniały. Łomża to bardzo ważny ośrodek województwa podlaskiego, chociaż historycznie leżący na Mazowszu. Miasto ewidentnie się rozwija. A jak miasto się rozwija, to wydaje mi się, że ludzie zaczynają z nim coraz bardziej się utożsamiać. Tak też było chociażby w Białymstoku. Mieszkańcy wtedy chętniej głosują, chętniej biorą udział w takich akcjach jak ta, stąd też Łomża z roku na rok jest coraz wyżej. Życzę w kolejnym roku wskoczenia na najwyższy stopień podium i cieszę się, że były to iluminacje uwielbiane przez dzieci. Myślę, że gdyby dzieci mogły głosować, to Łomża by wygrała już w tym roku – mówił Miłosz Karbowski, dyrektor biura reklamy oddziału w Białymstoku.