Prezydent Mariusz Chrzanowski zauważa, że bezpłatne przejazdy dla wszystkich lub pewnych grup mieszkańców stają się powoli standardem usług miejskich świadczonych przez samorządy. Przykładów nie trzeba daleko szukać, bo takie rozwiązanie funkcjonuje w sąsiedniej Ostrołęce. – Dlatego docelowo chcę, aby z bezpłatnych przejazdów mogli korzystać wszyscy nasi mieszkańcy. Zwiększy to na pewno ich mobilność, przyczyni się do zmniejszenia korków i emisji spalin, co przełoży się na czystsze powietrze w naszym mieście – informuje prezydent Mariusz Chrzanowski. Niezbędne do tego jest jednak przekształcenie MPK z zakładu budżetowego w spółkę prawa handlowego, co otworzy nowe możliwości pozyskiwania funduszy na jej funkcjonowanie. Jak zapowiada prezydent możliwe, że stanie się to jeszcze w tym roku.
Obecny tabor MPK składa się z 37 dużych samochodów marki Volvo i Scania, mogących przewieźć 100 pasażerów każdy. Ostatnim zakupem są cztery minibusy marki Karsan Jest, mogące przewieźć 20-25 osób. Będą one kursowały po mniej uczęszczanych liniach oraz w okresach świątecznych. Władze Łomży poszukują także alternatywnych rozwiązań na funkcjonowanie komunikacji miejskiej. W ubiegłym roku jako pierwszy samorząd w kraju nasze miasto przystąpiło do programu elektromobilności. Rozważane jest wprowadzenie autobusów na wodór. Natomiast w styczniu ma dojść do podpisania listu intencyjnego z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem. W ramach współpracy ze spółką skarbu państwa na łomżyńskie ulice będą mogły wyjechać autobusy napędzane gazem ziemnym, a być może powstaną również w naszym mieście nowe źródła doładowania gazowego (CLG i CNG).