Projekty rewitalizacji linii kolejowych nr 36 na odcinku Łapy – Śniadowo – granica województwa i 49 Śniadowo – Łomża, zostały ujęte na liście podstawowej, jako jedne z priorytetowych zadań do realizacji ze środków RPO WP 2014-2020. W tym roku ogłoszono już przetargi na wybór wykonawców dokumentacji projektowej i robót budowlanych. Jednak w listopadzie Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku poinformował, że PKP PLK S.A. rezygnuje z modernizacji wyżej wymienionych linii kolejowych.
Interwencję w tej sprawie podjął prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski, a w nadesłanej odpowiedzi z PKP PLK S.A. czytamy, że we wszystkich przetargach "złożone oferty przewyższają zakładane budżety projektów". - Zgodnie ze stanowiskiem Urzędu Marszałkowskiego, nie ma możliwości zwiększenia alokacji środków UE w ramach RPO umożliwiających realizację wszystkich projektów ujętych w KPK (Krajowy Program Kolejowy do roku 2023 – przyp. red.) zgodnie z ich aktualną wartością. Jak przekazują Polskie Koleje Państwowe środki przeznaczone na projekty na liniach nr 36 i 49 mogłyby zostać przeznaczone na inne zadania, przy czym dla linii na odcinku Śniadowo – Łomża proponowane jest opracowanie dokumentacji projektowej. - Pozwoli to na niezwłoczne przystąpienie do robót budowlanych w przypadku pojawienia się możliwości ich finansowania.
Z nadesłanego pisma wynika, że sprawa jest obecnie przedmiotem uzgodnień z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w Białymstoku. - (…) Informujemy, że nasza Spółka, jako zarządca infrastruktury kolejowej docenia znaczenie inwestycji, których celem jest zwiększenie dostępności transportu kolejowego, jednak wdrożenie projektów do realizacji uzależnione jest od dostępności środków finansowych. W przypadku projektów planowanych do realizacji w Ramach Regionalnych Programów Operacyjnych, decydujący głos w kwestiach związanych z projektami mają Urzędy Marszałkowskie, jako dysponenci środków finansowych – czytamy w odpowiedzi nadesłanej z PKP PLK S.A.