Budowa drogi ekspresowej S61 Via Baltica jest jedną z kluczowych inwestycji dla Łomży. Odciążyłaby przede wszystkim ruch tranzytowy, koncentrujący się teraz na centrum miasta. Prezydent Mariusz Chrzanowski, który wielokrotnie zabiegał o budowę obwodnicy Łomży nie ma wątpliwości, że jej powstanie przyczyni się do dalszego rozwoju Łomży i regionu. - Dogodne połączenie drogowe stworzy szansę na pozyskanie nowych inwestorów – mówi i dodaje, że realizacja Via Baltica podniesie poziom bezpieczeństwa w mieście oraz zwięszy komfort życia jego mieszkańców.
Odcinek Łomża Zachód do węzła Kolno, zaprojektuje i zbuduje włoska firma TOTO. Powstaną tam trzy węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ oraz nowy, 1200-metrowy most nad Narwią. Blisko 13-kilometrowy fragment będzie posiadał dwujezdniową drogę ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę i odporną na koleinowanie nawierzchnią z betonu cementowego (za wyjątkiem obiektów mostowych i istniejących już obwodnic). Jego realizacja będzie kosztowała ponad 525,6 mln zł.
Umowę z wykonawcą podpisał dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Wojciech Borzuchowski w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, który zapewnił, że cała trasa – od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą w Budzisku, ma być gotowa przed końcem 2021 r.