Łatwiej po Łomżyńską Kartę Miejską dla seniorów

Strona główna » Aktualności

Łatwiej po Łomżyńską Kartę Miejską dla seniorów

Mieszkańcy Łomży, którzy ukończyli 60. rok życia i posiadają Łomżyńską Kartę Miejską uprawniającą do bezpłatnych przejazdów na terenie miasta, aby przedłużyć jej ważność nie będą musieli przedkładać dodatkowych dokumentów z Urzędu Skarbowego. Wystarczy okazanie pisemnego oświadczenia, w którym wpisany będzie adres zamieszkania oraz dane z dowodu osobistego. Taką decyzję podjął Prezydent Miasta Łomży Mariusz Chrzanowski.

- Chciałbym, aby procedura przedłużania ważności Łomżyńskiej Karty Miejskiej dla osób posiadających Kartę Seniora przebiegała bez załatwiania dodatkowych formalności w Urzędzie Skarbowym. Okazane oświadczenie zastąpi te formalności i w ten sposób seniorzy będą mogli korzystać z bezpłatnych przejazdów na terenie miasta przez kolejny rok – tłumaczy prezydent Łomży, który podpisał stosowne zarządzenie w tej sprawie.

Oświadczenie nie obejmuje osób, które o wydanie Łomżyńskiej Karty miejskiej z biletem wolnej jazdy ubiegają się po raz pierwszy. Aby ją otrzymać muszą one potwierdzić fakt rozliczenia podatku od osób fizycznych jako mieszkańcy Łomży. Mogą to zrobić poprzez okazanie jednego z dokumentów:

- kopii pierwszej strony zeznania podatkowego opatrzonego pieczęcią urzędu skarbowego, w którym zostało ono złożone

- zaświadczenia z urzędu skarbowego potwierdzającego fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych wraz z informacją o adresie zamieszkania wskazanym w złożonym do urzędu PIT

- Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO) wraz z pierwszą stroną zeznania podatkowego z wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem UPO – w przypadku składania PIT drogą elektroniczną

- w przypadku osób korzystających z rozliczenia podatku przez zakład pracy, albo ZUS lub KRUS – kopii zeznania podatkowego PIT-40 lub PIT-40A, otrzymanej od tych jednostek

Gotowe do wypełnienia oświadczenie jest dostępne w siedzibie MPK przy ul. Spokojnej. Jego treść dostępna jest także na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Łomży.

2018-03-14 15:38 Opublikował: Grzegorz Daniluk

Urząd Miejski w Łomży

Stary Rynek 14; 18-400 Łomża
godziny pracy Urzędu:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 86 215 67 00
faks 86 216 45 56

Straż Miejska
ul. gen. W. Sikorskiego 176A
tel. 86 215 67 56 / 57 / 58

Konto UM do uiszczania opłat skarbowych

VeloBank S.A. nr
66 1560 0013 2294 6771 7000 0007


Copyright @ 2011 Urząd Miejski w Łomży!
Projekt i wykonanie SPEED