- To na co czekaliśmy tyle lat staje się faktem. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie to już w 2021 roku będziemy mogli korzystać z tej drogi - niezwykle istotnej dla naszego regionu i dającej wiele możliwości – mówił w Śniadowie prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski, wskazując, że "Via Baltica" przyczyni się do wzrostu poziomu bezpieczeństwa oraz rozwoju gospodarczego regionu. Włodarz miasta podkreślał również jak wiele zyskał północno-wschodni region Polski za rządów Prawa i Sprawiedliwości. - Ten zrównoważony rozwój kraju jest bardzo widoczny i realizowany nie tylko w infrastrukturze drogowej, ale także na innych płaszczyznach – dodawał.
Odcinek od "węzła Śniadowo" do węzła "Łomża Południe", wraz z wcześniejszą inwestycją od "węzła Podborze" do "węzła Śniadowo", na którą umowa została podpisana pod koniec stycznia tego roku, połączą Łomżę z drogą ekspresową S8 w Ostrowi Mazowieckiej i dalej przez Wyszków oraz Marki z Warszawą. Jak zapowiedział wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz, już niebawem realizowane będą dwa kolejne fragmenty S61. - Ta droga połączy region z Europą zachodnią oraz krajami nadbałtyckimi. (...) - To jest sytuacja nie do przecenienia. Moim zdaniem fantastyczna wręcz. Wreszcie cały odcinek drogi, cała Polska wschodnia, która czekała na to tyle lat, będzie miała okazję uczestniczyć w realizacji tej drogi – mówił wiceminister, podkreślając "żelazną konsekwencję" w działaniach obecnego rządu w tej sprawie.
Drogę wybuduje firma POLAQUA sp. z o.o. w systemie "Projektuj i Buduj", w oparciu o najnowsze materiały i technologie. - Myślę, że ta droga będzie wielkim sukcesem zarówno dla nas jaki i dla społeczności lokalnej – przekonywał Oscar Prada Bartolome, dyrektor produkcji i pełnomocnik firmy. Zgodnie z umową, na zaprojektowanie i realizację tego odcinka, wykonawca będzie miał 31 miesięcy, przy czym do budowy nie wlicza się okresów zimowych. W związku z tym możliwe jest zrealizowanie kontraktu do końca 2020 roku. Trasa w całości pobiegnie po nowym śladzie. Siedemnastokilometrowy odcinek ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne oraz pas rozdziału.
Umowę z wykonawcą podpisał dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Wojciech Borzuchowski w obecności wiceministra infrastruktury Marka Chodkiewicza. W Śniadowie nie zabrakło między innymi wojewody Bohdana Paszkowskiego oraz parlamentarzystów ziemi łomżyńskiej - Bernadety Krynickiej, Lecha Kołakowskiego i Kazimierza Gwiazdowskiego.