- Realizujemy ważne przedsięwzięcie dla państwa polskiego – mówił Adamczyk, przypominając jednocześnie, że jest to jedna ze składanych deklaracji rządu Prawa i Sprawiedliwości.
Wiceminister Szmit podkreślał, że przetarg na dwa odcinki Via Baltica będzie realizowany w nowych standardach budownictwa drogowego. - Naszym celem jest, aby drogi budować szybciej i taniej przy zachowaniu warunków, które odnoszą się do bezpieczeństwa, ekonomii i komfortu podróżowania – tłumaczył. - Cena nie będzie już dziewięćdziesięcioprocentowym warunkiem rozstrzygania przetargów. Firmy będą musiały wykazać się też odpowiednim potencjałem. Chcemy, aby rynek robót budowlanych w naszym kraju został otwarty. Aby większy dostęp do niego miały firmy średnie – wyjaśniał.
Jak mówił generalny dyrektor dróg krajowych i autostrad Krzysztof Kondraciuk, droga ekspresowa na odcinkach: Kolno – Stawiski i Stawiski – Szczuczyn będzie realizowana w systemie Projektuj i Buduj. Przetarg rozstrzygnięty zostanie najprawdopodobniej jeszcze w tym roku. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i wykonanie inwestycji. - Zakładamy, że cały odcinek łączący Ostrów Mazowiecką ze Szczuczynem zostanie zrealizowany do końca 2021 roku – podsumował.
W spotkaniu uczestniczył również Prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski. Wkrótce mają być podpisane "skierowania" do przetargów na "łomżyńskie" odcinki Via Baltica. - Jestem po rozmowach z ministrem Adamczykiem i wiceministrem Szmitem. Cieszę się, że realizacja drogi S61 nabiera coraz większego tempa – nie kryje zadowolenia włodarz miasta nad Narwią, który wielokrotnie zabiegał o budowę obwodnicy Łomży.
Budowa drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn podzielono na 6 etapów. Cała inwestycja pochłonie blisko 3,5 mld złotych.