Celem wydarzenia jest z jednej strony przybliżenie polskim przedsiębiorcom specyfiki rynków poszczególnych krajów azjatyckich jako perspektywicznych kierunków ekspansji zagranicznej, z drugiej zaś budowa platformy współpracy pomiędzy rodzimym biznesem, a przedsiębiorcami azjatyckimi.
- Tegoroczny kongres Asia Trade Business Platform będzie kładł szczególny nacisk na promocję i wspieranie rozwoju eksportu polskich produktów rolno – spożywczych na rynki azjatyckie. To szczególnie ważne dla producentów z rolniczych regionów, takich jak nasz – mówi Andrzej Kiełczewski, prezes PPŁ.
Cieszący się niesłabnącym zainteresowaniem nie tylko przedsiębiorców, ale także placówek dyplomatycznych oraz izb gospodarczych kongres stał się szybko istotnym punktem na mapie każdego biznesmena planującego współpracę handlową z państwami azjatyckimi. Dzięki licznym prelekcjom i panelom dyskusyjnym, a także możliwościom bezpośredniego kontaktu z dyplomatami i biznesmenami z Azji uczestnicy mogą uzyskać wiele praktycznych porad, ale co również ważne nawiązać bezpośrednią, międzynarodową współpracę, czego doskonałym przykładem jest podpisane na zeszłorocznym kongresie memorandum o współpracy władz powiatu ostródzkiego z władzami regionu i miasta Kyzyłorda.
W tym roku nacisk położony zostanie na kraje azjatyckie, leżące w bliskim sąsiedztwie z Europą granicy Europy i Azji m.in. Gruzję, Azerbejdżan czy Kazachstan. Wśród wystawców i odwiedzających znajdą się również reprezentanci krajów Dalekiego Wschodu, takich jak: Chiny, Indie, Filipiny, Mongolia czy Wietnam. Trzecia edycja kongresu Asia Trade Business Platform będzie różniła się od poprzednich czasem trwania. Organizatorzy zrezygnowali także z trzeciego dnia imprezy, który poświęcony był zazwyczaj prezentacji kultury i kuchni krajów azjatyckich. Tegoroczny Festiwal Kultur Azji odbędzie się bowiem jako niezależne wydarzenie.
Źródło: PPŁ