Na terenie dworca PKS znajdują się 34 pawilony handlowe. Miasto Łomża przez niemal trzydzieści lat dzierżawiło ten teren kupcom. Ze względu na to, iż umowa przedłużana była co roku, handlowcy nie inwestowali tam większych pieniędzy. Z roku na rok budynki niszczały. Sytuacja zmieniła się dwa lata temu, kiedy kupcy dostali grunty w dzierżawę wieczystą. Każdy z nich podpisał wówczas akt notarialny, zobowiązujący do wyremontowania na własny koszt posiadanego budynku. Zgodnie z umową, prace muszą rozpocząć się nie później niż w październiku tego roku. Niespełnienie tego warunku oznacza bowiem przerwanie umowy dzierżawy wieczystej. Na wyremontowanie całości właściciele pawilonów mają jeszcze dwa lata.
- Remont podzielony zostanie na etapy. Podczas spotkania uzgodniliśmy z władzami miasta, że już we wrześniu zaczniemy remontować sześć pawilonów przy ulicy Dworcowej – mówi Jacek Malanowski, handlowiec z zarządu zrzeszenia, który podkreśla również bardzo dobrą współpracę z Miastem. - Władze są nam przychylne i na każdym kroku starają się pomóc – zaznacza.
Projekt remontu zakłada m.in. wymianę dachu, podwyższenie ścian, na których zamiast sidingu znajdzie się klinkier, cegły i szkło. Uwzględnione zostały w nim zmiany, które w najbliższych latach mają zajść na dworcu PKS. Jak wiadomo w tym miejscu planowane jest utworzenie nowoczesnego Centrum Komunikacyjno-Handlowego.