Czytając artykuł "Petenci ratusza proszeni o wstrzymanie się" można dostrzec w nim nieprawdziwe informacje oraz jednostronny przekaz stawiający Ratusz w negatywnym świetle.
Obecnie na skutek zdarzeń losowych, w większości są to absencje chorobowe, utrudniona jest bezpośrednia obsługa interesantów w oddziale Ewidencji Ludności Centrum Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Łomży. Karty uprawniające do pracy w systemie SRP (System Rejestrów Państwowych), nadane przez Ministerstwo Cyfryzacji, posiada czterech pracowników urzędu. W chwili obecnej jeden z nich przebywa na urlopie, zaplanowanym w styczniu br. Urlopu tego nie można było odwołać, z uwagi na konieczność poniesienia dodatkowych kosztów. Kolejny pracownik jest na długotrwałym zwolnieniu lekarskim. Na skutek tych zdarzeń do obsługi petentów pozostały tylko dwie osoby, które dodatkowo muszą zastępować nieobecnego z powodów zdrowotnych kolejnego pracownika oddziału.
Miesiąc temu, w celu wzmocnienia kadry oddziału Ewidencji Ludności COM i tym samym usprawnienia procesu bezpośredniej obsługi interesantów, Prezydent Łomży dokonał czasowego przesunięcia pracownika z innego wydziału i zwrócił się do Ministerstwa Cyfryzacji z wnioskiem o nadanie mu karty uprawniającej do pracy w systemie SRP. Mimo codziennych ponaglających telefonów, karty nie otrzymaliśmy do dnia dzisiejszego.
Kolejnym znacznym utrudnieniem w funkcjonowaniu oddziału Ewidencja Ludności COM jest to, iż od 4 lipca br. na zwolnieniu lekarskim przebywa jego kierownik. Zaplanowane przez niego oględziny w sprawach wymeldowania musi wykonywać jeden z pracowników z uprawnieniami do systemu SRP, w związku z czym na stanowisku bezpośredniej obsługi pozostaje często tylko jeden pracownik z kartą.
Komunikat "Utrudnienia w obsłudze interesantów UM" wystosowaliśmy z myślą o naszych mieszkańcach. Zawierając prośbę "osoby, których sprawy nie wymagają natychmiastowej interwencji prosimy o wstrzymanie się z ich załatwieniem" chcieliśmy w możliwie najprostszy sposób usprawnić cały proces bezpośredniej obsługi interesantów. Stoimy na stanowisku, że warto zwracać się do ludzi w takich sprawach, aby uniknęli dodatkowych kolejek, a często też i niepotrzebnych stresów.
Nieprawdziwą informacją podaną w artykule "Petenci ratusza proszeni o wstrzymanie się" jest okres, w którym zwracamy się z prośbą o ewentualne wstrzymanie się załatwianiem mniej pilnych spraw. Komunikat Urzędu Miejskiego precyzuje jasno, że jest to data 18 lipca br., a więc dwa i pół tygodnia, zawarte na łamach portalu 4lomza.pl jest zwykłym przekłamaniem i wprowadzaniem mieszkańców w błąd.
Urząd Miejski w Łomży