Warsztaty miały na celu zwiększenie świadomości młodzieży na temat istoty życia w symbiozie ludzi i pszczół, poprawy bytowania rodzin pszczelich oraz ukazanie jakim wspaniałym przykładem jest połączenie tradycyjnej metody stacjonarnego chowu pszczół z nauką i podpatrywaniem życia tych fascynujących owadów w ich naturalnym środowisku.
Spotkanie podzielono na dwa etapy. Pierwszy składał się z zajęć teoretycznych, na których uczniowie mogli obejrzeć pokazowy ul, dowiedzieć się jak jest zbudowany, jak funkcjonuje rodzina pszczela, co potrzebuje do przeżycia, jakie zagrożenia czyhają na pszczoły, czy wreszczie jaki wpływ na ich prawidłowy rozwój i funkcjonowanie ma nowoczesna gospodarka i cywilizacja. Druga część obejmowała zajęcia praktyczne. - Licealistom zostały rozdane kombinezony ochronne. Klasa została podzielona na kilka mniejszych grup, aby w spokoju i ciszy mogli obserwować pszczoły przy pracy. Młodzież dowiedziała się wielu ciekawych rzeczy na temat pszczelarstwa. Pszczelarz opowiadał o życiu pszczół, pokazywał ramki z czerwiem na różnym etapie rozwoju, pokazał ramki z zasklepionym miodem – przekazuje Ewa Jakuć, nauczyciel z I LO. - Głównym zadaniem było odnalezienie królowej (matki) w każdym z przeglądanych uli. Uczniowie mieli również możliwość zajrzenia do pracowni, z której miód trafia bezpośrednio do słoików i jest gotowy do spożycia – dodaje.
Warsztaty pszczelarskie przeprowadzono w ramach przedsięwzięcia "Lokalne Ekologiczne Inicjatywy Obywatelskie - razem dla środowiska" pod nazwą "Przeciwdziałanie zanikaniu owadów zapylających". Inicjatywa prowadzona jest prze Fundację na Rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa. Sprzęt potrzebny do jej realizacji tj. ule drewniane, kombinezony ochronne, drewnochron oraz węza zostały sfinansowane przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
źródło: I LO