Komisja konkursowa w składzie:
• Halina Pawelczyk – MPK Łomża
• Andrzej Petkowski – MPK Łomża
• Agata Reszewicz - ŁCRE
• Anna Ruszczyk - ŁCRE
postanowiła przyznać:
I-sze miejsce – projekt: „Korzystamy z komunikacji miejskiej”- p. Grażyna Szypulska Podkreślono wszechstronność zastosowania tego projektu we wszystkich placówkach oświatowych, a także możliwość wykorzystania w promocji miasta np. z okazji 600-lecia Łomży, przy włączeniu różnych instytucji np. Urzędu Miasta, TPZŁ.
II-gie miejsce - projekt: „Bilet do przeszłości”- panie: Lucyna Antecka, Katarzyna Filipkowska i Beata Przestrzelska. Projekt realizowany w Zespole Szkół Specjalnych w Łomży w postaci gry miejskiej. Projekt ten można rozbudowywać o elementy przyrodnicze, historyczne… - jest możliwy do realizacji we wszystkich placówkach. Podkreślono jego znaczenie dla integracji społeczeństwa poprzez edukację włączającą.
III-cie miejsce - projekt: „Odkrywamy tajemnice przyrody” - panie: Katarzyna Łebkowska i Katarzyna Bartoszewicz .Ten projekt umożliwia poznanie regionu, angażuje różne instytucje miejskie, wpisuje się w szerzenie postaw proekologicznych.
Przyznano również dwa wyróżnienia:
1. Projekt: „Łomża Bus Tour” – p. Darii Lutrzykowskiej
2. Projekt: „BUS 4US” – p. Sebastiana Jaworowskiego.
Projekty te wyróżniono za innowacyjność pomysłu na wykorzystanie komunikacji miejskiej do nauki języka angielskiego i poznawania miasta.
Wręczający nagrody panowie: Andrzej Piechociński – Naczelnik Wydziału Edukacji UM, Janusz Nowakowski – Dyrektor MPK oraz Wojciech Kowalik – Dyrektor ŁCRE, podkreślali wyrównany poziom wszystkich projektów, które wpłynęły na konkurs, mając jednocześnie nadzieję, że będą one stanowić impuls do ich łączenia, rozbudowywania i tym samym wzbogacania warsztatu pracy nauczycieli. Organizatorom zależy na tym, aby nauczyciele zechcieli wykorzystać pomysły zawarte w tych scenariuszach w swojej pracy dydaktycznej. Wszystkie projekty znajdują się na stronie internetowej ŁCRE i MPK Łomża z możliwością ich wykorzystania w części lub całości.
tekst i foto: ŁCRE