Uczniowie wspólnie wypalali breloczki oraz wykonywali budki dla ptaków. Wykonanie wszystkich przedmiotów było pracochłonne, uczniowie włożyli dużo wysiłku i starań w estetyczne wykonanie poszczególnych elementów.
Podjęte działania - w kierunku integracji uczniów z obu szkół przyniosły oczekiwane rezultaty dla wszystkich uczestniczących w zajęciach. Integracja jest procesem długofalowym i o jej wymiernych efektach można mówić dopiero z perspektywy czasu, podejmując zwielokrotnione działania na różnych płaszczyznach. Mimo jednak krótkiego czasu budowania wzajemnych relacji, nie można nie zauważyć korzyści z niej płynących.
Pozytywny klimat, jaki towarzyszył spotkaniu obu grup, wpływał niezwykle zachęcająco na podejmowanie różnych działań i włączanie się w pracę zespołową. Uczniowie z Zespołu Szkół Specjalnych otrzymali wsparcie od swoich pełnosprawnych kolegów, które pozwoliło na pokonywanie różnych barier. Systematyczny kontakt z dziećmi ze szkoły powszechnej, możliwość wyjścia poza własne szkolne środowisko - pozwoli uczniom niepełnosprawnym zaistnieć „na zewnątrz”, zaprezentować własne możliwości, poszerzyć krąg kontaktów społecznych. Wzrosła świadomość dzieci, że w kontaktach z innymi mogą wiele otrzymać i mogą też dać wiele innym. Goście zostali obdarowani swoimi własnoręcznie wykonanymi pracami. Ustalono, że zajęcia będą powtarzane cyklicznie raz w miesiącu.
tekst i foto: Katarzyna Mieczkowska