W 2013 roku Zarząd Województwa Podlaskiego, działając jako Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podlaskiego na lata 2007 – 2013 uznał, że w trakcie realizacji powyższego projektu doszło do naruszenia ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez opisanie przedmiotu zamówienia (dostawy autobusów niskopodłogowych przeznaczonych do wykonywania przewozów w komunikacji miejskiej) w zakresie warunków serwisu silnika – dostęp części zamiennych na terenie Polski oraz serwisu skrzyni biegów – serwis w pełnym zakresie w Polsce, w sposób mogący utrudniać uczciwą konkurencję oraz mogący uniemożliwić uzyskanie zamówienia podmiotom, które spełniały inne wymagania zamawiającego, ale nie posiadały fizycznie serwisu na terenie Polski. Po rozpatrzeniu wniosku Miasta Łomża o ponowne rozpatrzenie sprawy Zarząd Województwa Podlaskiego utrzymał w mocy swoją decyzję. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku również oddalił skargę Łomży na powyższą decyzję.
Ostatecznie, w dniu 15 września br. Naczelny Sąd Administracyjny stwierdził, że zapisy SIWZ dotyczące zasad wykonywania serwisu i dostępu do części zamiennych zostały sformułowane w taki sposób, że żaden z potencjalnych wykonawców nie miał utrudnionego dostępu w ubieganiu się o udzielenie zamówienia publicznego. Z zapisów tych wynikał dla oferenta obowiązek wykonania serwisu silnika: dostęp do części zamiennych na terenie Polski oraz serwisu skrzyni: serwisowanie w pełnym zakresie na terenie Polski, w sposób dla niego najkorzystniejszy, odpowiadający jego potencjałowi technicznemu, a nie posiadanie punktu serwisowego na terenie Polski czy też zmuszenie do wejścia w kooperację z podmiotem krajowym.
W związku z powyższym wyrokiem Miasto Łomża wystąpi do Instytucji Zarządzającej o zwrot zapłaconej kary wraz z odsetkami.