Gospodarka odpadami na partnerskich zasadach

Strona główna » Aktualności

Gospodarka odpadami na partnerskich zasadach

W łomżyńskim Ratuszu odbyło się spotkanie Prezydenta Łomży z wójtami i burmistrzami osiemnastu gmin, które są objęte Łomżyńskim Rejonem Funkcjonalnym Gospodarki Odpadami. Jego celem było omówienie funkcjonowania systemu gospodarki odpadami miasta i okolicznych gmin, w szczególności działalności nowej spółki prawa handlowego, odpowiedzialnej za prowadzenie składowiska odpadów w Czartorii.

Prezydent Łomży Mariusz Chrzanowski przyznał, że sytuacja prawna dotycząca składowiska odpadów była dla niego zaskakująca i obejmując funkcję prezydenta zastał po stronie miasta dużo zaniedbań w tym temacie. - Gdy tylko dowiedziałem się, że w ówczesnej sytuacji prawnej wysypisko może zostać zamknięte, podjąłem ze swoimi pracownikami zdecydowane działania, aby sytuację uporządkować – mówił Prezydent Łomży. Prezydent przyznał, że sytuacja w sprawie powołania spółki była cały czas dynamiczna, dlatego tego typu spotkania nie można było zorganizować wcześniej. Podkreślał, że wszelkie decyzje w tej sprawie miasto konsultuje z Urzędem Marszałkowskim i Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska. Zaznaczył też, że bardzo zależy mu na dobrej współpracy z sąsiednimi samorządami.
Asystent Prezydenta Kazimierz Gwiazdowski poinformował, że 23 stycznia br. złożone zostały wnioski o pozwolenie zintegrowane, które zostało już wydane, co powoduje, że wysypisko może normalnie funkcjonować. Poinformował także, że wystąpiono też do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska z wnioskiem o przesunięcie terminu podpisania aneksu na dofinansowanie ze środków UE realizacji  kompostowni tlenowej.
Władzom gmin przedstawiona została również treść aneksu do porozumienia  z 2009 roku, dotyczącego współfinansowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi, regulującego sytuację prawną spółki.

Wójtowie i burmistrzowie okolicznych gmin podkreślali, że nie kwestionują konieczności powołania spółki zarządzającej wysypiskiem. Poprosili o przedstawienie na piśmie sprawozdania finansowego systemu gospodarowania odpadami  za lata 2013 i 2014, informacji jak wydzielenie spółki wpłynie na koszty zbiórki odpadów oraz jakie plany co do funkcjonowania spółki mają władze Łomży i jaką rolę widzą w tym innych samorządów. Pytali również co ze środkami, które już zaangażowali w projekt, czy będą musieli spółkę dokapitalizować. Poinformowali, że chcą się także zapoznać z aktem założycielskim spółki. Muszą również sprawdzić, czy przed podpisaniem zaproponowanego aneksu powinni uzyskać akceptację swoich rad gmin. Zaproponowali również utworzenie czegoś na kształt rady samorządowej spółki.

Ustalono, że kolejne spotkanie odbędzie się 17 lutego. Jednym z jego punktów będzie II etap budowy systemu gospodarki odpadami komunalnymi dla Miasta Łomża i okolicznych gmin. Spotkanie połączone zostanie z wizytacją Zakładu Gospodarki Odpadami w Czartorii.

2015-02-03 15:06 Opublikował: Lukasz Czech

Urząd Miejski w Łomży

Stary Rynek 14; 18-400 Łomża
godziny pracy Urzędu:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 86 215 67 00
faks 86 216 45 56

Straż Miejska
ul. gen. W. Sikorskiego 176A
tel. 86 215 67 56 / 57 / 58

Konto UM do uiszczania opłat skarbowych

VeloBank S.A. nr
66 1560 0013 2294 6771 7000 0007


Copyright @ 2011 Urząd Miejski w Łomży!
Projekt i wykonanie SPEED