Prezydent Łomży Mieczysław Czerniawski zaprosił dziennikarzy na wyjazdową konferencję prasową, podczas której prezentował najważniejsze inwestycje drogowe zrealizowane w mijającej kadencji. - Ruszamy od pierwszego punktu, ze Starego Rynku, którego otoczenie przebudowaliśmy na własny koszt, podobnie ulicę Senatorską wykonaną w latach 2010-2012 ze środków budżetu miasta – mówił Prezydent Mieczysław Czerniawski w autobusie, który obwoził pasażerów po inwestycjach. Największą uwagę zwrócił na duże drogowe zadania, dofinansowanie nawet w 90 proc. ze środków europejskich.
Trasa objazdowa – czyli jakie inwestycje zobaczyliśmy:
przebudowa odcinków ulic Rządowej i Giełczyńskiej w rejonie Starego Rynku (realizacja w 2013r.) - koszt 1,6 mln zł.
ul. Senatorska na odcinku 900 m (2010r.-2012r.) – koszt 3,2 mln zł
ul. Sikorskiego – od ronda Lutosławskiego do mostu Hubala 1,2 km (2013r.-2014r.) – koszt 6,4 mln zł (dofinansowanie ze środków UE na poziomie 90 proc.)
ul. Zawadzka – plan budowy w przyszłym roku dwupasmowej drogi od ul. Piłsudskiego do Szosy do Mężenina w ramach IV etapu „Usprawnień drogowych połączeń regionalnych w granicach Miasta Łomży”
ul. Przykoszarowa o długości 1,3 km (2014r.) – koszt 4,6 mln zł (dofinansowanie ze środków UE na poziomie 90 proc.)
Szosa do Mężenina o długości 1,9 km (2013r.-2014r.) – koszt 7,5 mln (dofinansowanie ze środków UE 90 proc.)
ul. Poznańska – o długości 800 m od torów kolejowych do ul. Poligonowej (2011r.) za 4 mln zł (dofinansowanie 25 proc. z tzw. „schetynówek”) oraz w jej ciągu most na rzece Łomżyczka (2013r.) za 1,5 mln zł (dofinansowanie 46 proc. z Ministerstwa Transportu i Budownictwa)
ul. Akademicka o długości 350 m od ul. Pileckiego (2014r.) za kwotę 1,2 mln zł oraz odcinek o długości 350 m od ul. Piłsudskiego (2012r.) w ramach uzbrojenia terenów inwestycyjnych za kwotę 1,3 mln zł (dofinansowanie ze środków UE 72,6 proc.)
ul. Przemysłowa o długości 500 m (2013r.) – koszt 1,5 mln zł
ul. Meblowa – odcinek od ul. Poznańskiej (2014r.-2015r.) o długości 800 m za kwotę 7,2 mln zł (dofinansowanie ze środków UE 90 proc.)
ul. Meblowa – odcinek od ul. Wojska Polskiego o długości 800 m oraz 1,2 km innych dróg zlokalizowanych w pobliżu w ramach uzbrojenia terenów inwestycyjnych (2014r.-2015r.) - koszt 17,8 mln zł (dofinansowanie ze środków UE 72,6 proc.), ponadto w przyszłym roku w ramach IV etapu „Usprawnień drogowych połączeń regionalnych w granicach Miasta Łomży” planowana jest budowa ulicy Meblowej od Wojska Polskiego do Nowogrodzkiej.
ul. Browarna o długości 1,3 km od ul. Wojska Polskiego do ul. Nowogrodzkiej z mostem na rzece Łomżyczka (2014r.-2015r.) - koszt 9,4 mln zł (dofinansowanie ze środków UE 90 proc.)
ul. Sikorskiego na odcinku od Nowogrodzkiej do Wojska Polskiego o długości 900 m (2013r.-2014r.) - koszt 6,6 mln zł (dofinansowanie ze środków UE 90%)
ul. Wojska Polskiego o długości 450 m i Pl. Kościuszki (2014r.) - koszt 1,3 mln zł
Prezydent Mieczysław Czerniawski omawiając poszczególne zadania drogowe podkreślał znaczenie otwierających się dzięki ulicom terenom inwestycyjnym. Wskazywał na bardzo duże zaangażowanie w budowę dróg środków z zewnątrz, zwłaszcza środków europejskich. - Niektórzy zapomnieli, jak wysokie dofinansowanie unijne udało nam się pozyskać, na wiele bardzo dużych i ważnych projektów nawet na poziomie 90 proc. - podkreślał Mieczysław Czerniawski odnosząc się do wypowiedzi kandydatów ubiegających się o fotel prezydenta miasta. Dzięki zabiegom Prezydenta Łomży Mieczysława Czerniawskiego, w 2011 r. udało się zwiększyć dofinansowanie unijne z 60 proc. do 80 proc., na pierwszy etap usprawnień drogowych połączeń regionalnych w granicach Łomży, który obejmował przebudowę Al. Legionów, ul. Przykoszarowej i ul. Spokojnej (wraz z budową obecnej ul. Pileckiego) o łącznej długości około 7,6 km ulic. Dało to oszczędności w wysokości prawie 8 milionów złotych. Również na drugi i trzeci etap „Usprawnień drogowych połączeń regionalnych w granicach Miasta Łomży” udało się zwiększyć dofinansowanie z pierwotnie planowanych 60 proc. do 90 proc., co dało prawie 10 mln zł oszczędności. - W sumie w mijającej kadencji udało się wybudować i wyremontować 26 km dróg z towarzyszącą infrastrukturą w postaci m.in. chodników i ścieżek rowerowych, na co przeznaczyliśmy 116 mln zł – mówił Prezydent Łomży Mieczysław Czerniawski podkreślając, że w ten sposób nie tylko polepszyła się jakość i bezpieczeństwo przemieszczania się po mieście, ale przede wszystkim otwarty został ponad 100 ha obszar terenów pod inwestycje.