Dlaczego zewnętrzna kancelaria prawna jest potrzebna Urzędowi?

Strona główna » Aktualności

Dlaczego zewnętrzna kancelaria prawna jest potrzebna Urzędowi?

W ostatnich dniach na lokalnych portalach internetowych ukazały się artykuły o podpisanej przez władze Łomży umowie na obsługę prawną Urzędu Miejskiego przez Kancelarię Czeszejko-Sochacki z Warszawy. W materiałach tych jest również zawarta informacja przedstawiająca zakres obowiązków już pracujących w Ratuszu radców prawnych. Informacja ta nie jest niestety do końca pełna.

Obsługę prawną Urzędu Miejskiego dotychczas realizowało dwóch radców prawnych (na jednym etacie  - po 4 godz. każdy). Jeden z nich na dzień 1 stycznia br. miał 47 dni zaległego urlopu, co w przeliczeniu daje około 2,5 miesiąca dni wolnych. W związku z powyższym nie był obecny w pracy przez 3 tygodnie w kwietniu, 3 tygodnie w maju i 7 dni w czerwcu. W dalszym ciągu ma on 10 dni zaległego urlopu, a do tego należy doliczyć urlop z roku bieżącego w wymiarze 26 dni.
W tej sytuacji koniecznym stało się wzmocnienie obsługi prawnej Urzędu Miejskiego.  Zawarta w dniu 5 kwietnia br. umowa z Kancelarią Czeszejko-Sochacki, opiewająca na kwotę 3000 zł netto miesięcznie, jest porównywalna do pół etatu radcy prawnego, czyli 2 godzin pracy dziennie. Jednak zgodnie z zawartą umową, która będzie obowiązywała do końca br., kancelaria ta świadczy usługi w wymiarze znacznie przekraczającym ten limit godzin. Obejmuje ona przygotowanie opinii prawnych, opracowywanie projektów aktów prawnych, projektowanie i opiniowanie umów oraz oświadczeń wywołujących skutki prawne, przesyłanych do kancelarii m.in. drogą elektroniczną, a także udział w negocjacjach i rokowaniach z partnerami Urzędu Miejskiego. Zakres umowy pokrywa się więc częściowo z zakresem obowiązków radców prawnych już pracujących w Urzędzie Miejskim, jednak wynika to z potrzeby wzmocnienia obsługi prawnej. Ponadto aplikant tej kancelarii  w każdy poniedziałek przez 8 godzin jest dostępny w Urzędzie Miejskim w Łomży w kwestiach pomocy prawnej wszystkim wydziałom.
Dodać należy, że podczas jednej z sesji Rady Miejskiej jej Przewodniczący w imieniu radnych zwrócił się do Prezydenta z prośbą o zatrudnienie radcy prawnego w wymiarze pół etatu właśnie w celu wsparcia prawnego Rady i Urzędu.

2011-06-21 14:20 Opublikował: Administrator

Urząd Miejski w Łomży

Stary Rynek 14; 18-400 Łomża
godziny pracy Urzędu:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 86 215 67 00
faks 86 216 45 56

Straż Miejska
ul. gen. W. Sikorskiego 176A
tel. 86 215 67 56 / 57 / 58

Konto UM do uiszczania opłat skarbowych

VeloBank S.A. nr
66 1560 0013 2294 6771 7000 0007


Copyright @ 2011 Urząd Miejski w Łomży!
Projekt i wykonanie SPEED