W swojej prezentacji omówili źródła z jakich były zakupowane autobusy komunikacji miejskiej od 2000 roku. Poinformowali także o przebudowie układu komunikacyjnego zajezdni i jej odwodnieniu, rozbudowie budynku hali obsługowo – naprawczej, modernizacji stacji paliw płynnych na zajezdni ze środków zewnętrznych. Nie zabrakło również informacji o rozbudowie systemu zarządzania taborem, wdrożeniu systemu monitoringu w autobusach, wdrożeniu systemu bezpieczeństwa transportu publicznego (system łączności kierowcy z bazą i służbami porządkowymi) oraz wprowadzeniu systemu lokalizacji autobusów. Przedstawili również informację o wdrożeniu systemu biletu elektornicznego oraz planach jego rozbudowy o technologie biometryczne, a także inne plany łomżyńskiego MPK odnośnie pozyskania środków z funduszy unijnych na dalszą modernizację taboru w celu jak największych udogodnień dla pasażerów, a także wspierania ochrony środowiska.
W spotkaniu, które odbyło się w ubiegłym tygodniu w Grudziądzu udział wzięli m.in. przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju odpowiedzialni za politykę przestrzenną i programy infrastrukturalne, eksperci Instytutu Sobieskiego i uczelni wyższych oraz samorządowcy.