Przedstawiciele Rad Osiedli spotkali się z Prezydentem Łomży Mieczysławem Czerniawskim. Rozmawiali o zasadach funkcjonowania budżetu obywatelskiego. Najżywszą dyskusję wzbudził sposób reprezentacji Rad Osiedli w zespole koordynującym – padły propozycje zmian do regulaminu, które potem zostały w formalny sposób zgłoszone. Przedstawiciele Rad Osiedli zaproponowali już swoich reprezentantów do zespołu. To ważna funkcja – zespół ma koordynować prace związane z realizacją budżetu obywatelskiego aż do zakończenia działań, a potem przedstawić raport, który będzie zawierał rekomendacje do przyszłorocznej edycji. Według propozycji Urzędu Miejskiego zespół koordynujący mają tworzyć: przedstawiciel Prezydenta, 4 urzędników merytorycznych wydziałów odpowiedzialnych za inwestycje i informację, 7 przedstawicieli Rad Osiedli oraz 3 radnych. Rada Miejska również zgłosiła już propozycje swoich reprezentantów do zespołu.
Uwagi można składać też do pozostałych punktów regulaminu oraz innych dokumentów. Konsultacjom podlega regulamin, karta zgłoszenia zadania, karta do głosowania oraz harmonogram. Na uwagi i wnioski czekamy do 5 marca do godz. 15.30. Muszą być zgłoszone na podpisanym formularzu (załącznik nr 5) wrzuconym do urny w ratuszu lub zeskanowanym i przesłanym na adres budzetobywatelski@um.lomza.pl . 6 marca w internecie zostanie opublikowana informacja o złożonych wnioskach oraz o tym, czy zostały uwzględnione.
Więcej informacji na stronie www.lomza.pl w zakładce Budżet obywatelski. Punkt informacyjny w ratuszu: pok. 124. Osoba odpowiedzialna: Ewa Sznejder.