Tym samym treść projektu protokołu zdawczo-odbiorczego nieruchomości przy ul. Nowej 2 została uzupełniona o informację, iż „ostateczny termin przekazania – gwarantujący należyte, tak pod względem gospodarowania mieniem Skarbu Państwa, jak i techniczno-eksploatacyjne przejęcie obiektu, ustala się na dzień 31 marca 2014 roku”.
Zdaniem Prezydenta Miasta, czas ten pozwoli przygotować się do przejęcia zabudowanej nieruchomości. Miasto będzie posiadało wówczas dane dotyczące stanu technicznego budynku, zleciło bowiem sporządzenie opinii technicznej obiektu przy ul. Nowej 2 przez specjalistów z branży budowlanej, wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej. Opracowany dokument będzie załącznikiem do protokołu zdawczo-odbiorczego nieruchomości.
Prezydent Miasta Łomży, po uzyskaniu informacji o stanie technicznym budynku, podpisze protokół zdawczo-odbiorczy oraz protokół odbioru technicznego nieruchomości. Projekty protokołów zostały przekazane Prezydentowi Łomży po spotkaniu z Wojewodą Podlaskim.
Aktualnie w Urzędzie Miejskim w Łomży przygotowywane są umowy z najemcami pomieszczeń budynku, na dotychczasowych zasadach, które będą obowiązywały do 30 kwietnia. Od 1 maja planujemy podpisywać nowe umowy z najemcami na okres 3 lat.