Trwa przydzielanie lokali w nowej hali targowej

Strona główna » Aktualności

Trwa przydzielanie lokali w nowej hali targowej

W poniedziałkowe przedpołudnie w MPGKiM odbywał się pierwszy etap przydziału lokali w hali targowej przy ul. Sikorskiego i Dworcowej - na podstawie złożonych przez kupców z targowicy oświadczeń. Jeżeli chętnych na jeden lokal było więcej, odbywało się losowanie. Już wiadomo, że prawdopodobnie pozostaną wolne lokale, które będzie można rozdysponować wśród innych chętnych przedsiębiorców.

Ile dokładnie boksów pozostało do podziału? Wstępnie około trzydziestu, ale dokładną ich liczbę poznamy po okresie ewentualnych odwołań. Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Łomży sporządzi protokół, który złoży w ratuszu. Prezydent Łomży Mieczysław Czerniawski zapowiedział na ostatniej w tym roku sesji Rady Miejskiej, że o przydziale lokali Miasto zdecyduje po przeanalizowaniu rozwiązań pod względem prawnym. Do Prezydenta zwrócili się bowiem zainteresowani najmem boksów w nowej hali kupcy z hali targowej na Starym Rynku, jak również handlujący obecnie na terenach PKP. - Proszę o czas, abyśmy mogli zapoznać się z wynikami pierwszego etapu przydziału lokali i podjąć decyzję o rozdysponowaniu pozostałych pomieszczeń zgodnie z literą prawa – mówił Prezydent Łomży na sesji Rady Miejskiej. Prezydent podkreślił, że w pierwszej kolejności Miasto musi zapewnić miejsca pracy dla handlujących na „zlikwidowanej” targowicy.  -Zajęliśmy teren pod nową inwestycję – budowę hali targowej. Jesteśmy zobowiązani zapewnić miejsca pracy przede wszystkim tym, którzy zostali przeniesieni na tymczasowe targowisko, to jest nasz obowiązek – tłumaczył Mieczysław Czerniawski. Pomysł zorganizowania przetargu nieograniczonego na najem boksów Prezydent uznał za nieuczciwy w stosunku do handlujących od lat na miejskiej targowicy. - Przecież do takiego przetargu mógłby stanął każdy przedsiębiorca, nawet z innego miasta – mówił Prezydent. Zaznaczył, że gdy dyskutowano o planach przebudowy zabytkowej hali targowej w centrum Łomży i zmianie jej funkcji, wówczas Miasto zapewniało kupców o zabezpieczeniu im  miejsc  pracy w nowej hali na terenie targowiska miejskiego. W związku jednak z brakiem możliwości finansowania remontu hali na Starym Rynku w najbliższych latach, funkcje obiektu pozostają bez zmian, a miejsca pracy nie są zagrożone. Decyzję co do zasad podziału pozostałych lokali Prezydent podejmie już w nowym roku, po analizie prawnej możliwych rozwiązań.

2013-12-30 15:38 Opublikował: Anna Księżyk-Chojnacka

Urząd Miejski w Łomży

Stary Rynek 14; 18-400 Łomża
godziny pracy Urzędu:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 86 215 67 00
faks 86 216 45 56

Straż Miejska
ul. gen. W. Sikorskiego 176A
tel. 86 215 67 56 / 57 / 58

Konto UM do uiszczania opłat skarbowych

VeloBank S.A. nr
66 1560 0013 2294 6771 7000 0007


Copyright @ 2011 Urząd Miejski w Łomży!
Projekt i wykonanie SPEED