Zasady najmu pawilonów w nowej hali targowiska miejskiego

Strona główna » Aktualności

Zasady najmu pawilonów w nowej hali targowiska miejskiego

Do końca listopada powinna zakończyć się budowa Miejskiej Hali Targowej przy ulicach Sikorskiego i Dworcowej w Łomży. Znajdzie się w niej 85 pawilonów handlowych (oraz pawilon usług małej gastronomii), które w pierwszej kolejności – bez przetargu - będą mogli zagospodarować kupcy, którzy prowadzili swój handel w tymczasowych wiatach targowiska miejskiego przed rozpoczęciem budowy hali. Dziś w łomżyńskim Ratuszu odbyło się spotkanie Prezydenta Łomży z przedstawicielami kupców, na którym zaprezentowano koszty oraz zasady najmu pawilonów.

Proponowana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej opłata za najem lokali wynosi 17 zł netto za 1 m.kw. miesięcznie (do tego należy doliczyć zaliczkę na ogrzewanie oraz opłaty za prąd i wodę). Ostateczną decyzję w tej sprawie, po analizie, podejmie Prezydent Miasta.

Pawilony w hali targowiska będą miały zróżnicowaną powierzchnię:
- 26,90 m2 – jeden pawilon handlowy
- 25,00 m2 – cztery pawilony handlowe
- 22,20 m2 – dwa pawilony handlowe
- 22,10 m2 – cztery pawilony handlowe
- 19,90 m2 – dwa pawilony handlowe
- 16,50 m2 – trzydzieści siedem pawilonów handlowych
- 16,30 m2 – jeden pawilon handlowy
- 13,40 m2 – dwa pawilony handlowe
- 13,30 m2 – trzydzieści dwa pawilony handlowe
- pawilon usług „małej gastronomii – 45,00 m2
Będą one wyposażone w podejście odpływowe kanalizacyjne (jedno na 2 pawilony, w części środkowej jedno na 4 pawilony), przewód wodociągowy, obwód elektryczny 1 fazowy (każdy najemca będzie zobowiązany we własnym zakresie zainstalować tablicę bezpiecznikową z zabezpieczeniami na poszczególne obwody odbiorcze – oświetlenie boksu, gniazdka), ogrzewanie. We własnym zakresie najemca pawilonu będzie musiał wykonać posadzki z płytek gresowych, terakoty lub wykładziny PCV.

Kupcy uprawnieni do przeniesienia zostaną poinformowani przez MPGKiM o wymogu złożenia oświadczenia woli o najmie pawilonu w określonym terminie (informacje będą na stronie internetowej MPGKiM i www.lomza.pl). Zainteresowani będą mogli wskazać tylko jeden pawilon. W przypadku, gdy na konkretny lokal wpłynie więcej oświadczeń o woli najmu, jego najemca zostanie wybrany drogą losowania przy udziale zainteresowanych stron. Osoby przegrywające losowanie, będą mogły złożyć oświadczenie woli o najmie innego boksu, nie zastrzeżonego do najmu przez innego kupca. Wynajem pozostałych wolnych pawilonów objęty zostanie ogólnie dostępnym przetargiem nieograniczonym. Szczegółowy regulamin określający zasady najmu powinien zostać przedstawiony do połowy listopada br.

W spotkaniu, które odbyło się w sali konferencyjnej łomżyńskiego Ratusza udział wzięli: przedstawiciele uprawnionych do przeniesienia kupców, Prezydent Łomży Mieczysław Czerniawski, radni Rady Miejskiej Witold Chludziński, Andrzej Grzymała, Zbigniew Lipski, Andrzej Modzelewski, przedstawiciele gospodarującego obiektem MPGKiM-u, pracownicy Centrum Obsługi Inwestora oraz Wydziału Inwestycji Urzędu Miejskiego.

W Miejskiej Hali Targowej  ponadto znajdą się pomieszczenia dla Straży Miejskiej, toalety, pokój biurowy administratora obiektu. Obok powstała niezabudowana i otwarta wiata targowiska, o powierzchni prawie 2000 m2, przeznaczona do handlu z tymczasowych stołów, straganów oraz bezpośrednio z pojazdu dostawczego. Będą tam obowiązywały opłaty aktualnie obowiązujące dla handlu na targowisku miejskim. Koszt realizacji inwestycji wynosi 8,3 mln zł.

W załączeniu do pobrania przedstawiamy plan rozkładu pawilonów w hali targowej.

2013-11-06 15:29 Opublikował: Lukasz Czech

Urząd Miejski w Łomży

Stary Rynek 14; 18-400 Łomża
godziny pracy Urzędu:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 86 215 67 00
faks 86 216 45 56

Straż Miejska
ul. gen. W. Sikorskiego 176A
tel. 86 215 67 56 / 57 / 58

Konto UM do uiszczania opłat skarbowych

VeloBank S.A. nr
66 1560 0013 2294 6771 7000 0007


Copyright @ 2011 Urząd Miejski w Łomży!
Projekt i wykonanie SPEED