Przekazanie placu budowy głównemu wykonawcy nastąpiło 7 stycznia 2013 r. Jak argumentuje we wniosku do Prezydenta Łomży Prezes Zarządu Masbud Invest Maja Murawko, faktyczny termin rozpoczęcia robót ziemnych ze względu na warunki atmosferyczne nastąpił w połowie kwietnia. Kolejnym utrudnieniem, które spowodowało opóźnienie w pracach budowlanych była napowietrzna linia niskiego napięcia, przebiegająca przez środek planowanej wiaty i hali targowej. - Powyższa linia zasilała obiekty kolejowe i Masbud Invest jako wykonawca robót, do czasu wykonania zasilania obiektów PKP, nie mógł zlikwidować istniejącej linii zasilania, a tym samym ze względów bezpieczeństwa kontynuować prac budowlanych – podkreślała Maja Murawko dodając, że likwidację linii zakończono 1 czerwca br. Argumentowała również, że mimo wielu innych problemów z jakimi przyszło się jej borykać, mając na względzie interes Miasta Łomża, podjęła wyzwanie aby halę oddać do użytku jeszcze w tym roku.
Aneks do pierwotnej umowy, zmieniający termin zakończenia prac z 31 października na 30 listopada br., Prezydent Łomży podpisał na początku obecnego tygodnia. Natomiast w przyszłym tygodniu Prezydent będzie rozmawiał z kupcami handlującymi na targowisku miejskim o zasadach przenosin do nowo wybudowanej hali oraz terminie jej otwarcia dla kupujących.
Hala targowiska przy ul. Sikorskiego będzie miała powierzchnię sprzedaży prawie 2000 m2. Znajdzie się w niej 85 pawilonów handlowych, pomieszczenia dla Straży Miejskiej, toalety, pokój biurowy administratora obiektu oraz pawilon usług „małej gastronomii”. Obok stanie niezabudowana i otwarta wiata targowiska, również o powierzchni prawie 2000 m2, przeznaczona do handlu z tymczasowych stołów, straganów oraz bezpośrednio z pojazdu dostawczego. W sąsiedztwie powstanie parking na 84 miejsca postojowe, w tym 6 przewidziano dla osób niepełnosprawnych. Koszt realizacji inwestycji wynosi 8 mln 286 tys. zł.