Łomża nie ograniczała konkurencji
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił decyzję Prezesa Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z dnia 21 sierpnia 2012 r. i utrzymującą ją w mocy decyzję Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 16 października 2012 r. nakładające na Miasto Łomża obowiązek zwrotu środków w wysokości 394.988,83 zł wraz z odsetkami od 2 grudnia 2010 r. przeznaczonych na realizację projektu pn. "Budowa systemu gospodarki odpadami komunalnymi dla miasta Łomża i okolicznych gmin - I etap". Zwrot środków wynikał z nałożenia korekty finansowej w wysokości 10% na dwie umowy na dostawę maszyn, urządzeń i wyposażenia dla Zakładu Przetwarzania i Unieszkodliwiania Odpadów w Miastkowie.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wyniku przeprowadzonego postępowania kontrolnego stwierdził, że znajdujący się w załączniku do SIWZ pn. „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia” zapis, wymagający aby dostawca posiadał magazyn części oraz serwis stacjonarny i mobilny w odległości nie większej niż 100 km od siedziby zamawiającego, narusza art. 7 ust. 1 oraz art. 22 ust. 4 ustawy PZP i mógł prowadzić do ograniczenia uczciwej konkurencji oraz spowodować szkodę w budżecie Unii Europejskiej. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie nie podzielił stanowiska o jakichkolwiek naruszeniach prawa zamówień publicznych przy organizacji przetargu i uchylił decyzję nakazującą zwrot części otrzymanych środków. Wyrok jest nieprawomocny.
2013-06-07 14:53 Opublikował: Lukasz Czech