Stoiska narodowe oraz największe atrakcje turystyczne zaprezentowały: Dominikana, Czechy, Indonezja, Maroko, Słowacja, Tunezja i Węgry. Wśród organizacji branżowych stosika zorganizowały: Izba Turystyki RP, Polska Izba Turystyki - oddział Śląski, Śląska Izba Turystyki, Beskidzka Izba Turystyki, regionalne i lokalne organizacje turystyczne.
W ciągu trzech dni trwania targów, wystawcy uświetnili swoje stoiska prezentacjami, konkursami dla wystawców i odwiedzających, losowaniami nagród dla zwiedzających, pokazami twórczości ludowej, degustacjami regionalnego jadła, pokazami strojów dawnych i ludowych, zorganizowaną aktywnością dla najmłodszych.
Miasto Łomża na wspólnym stosiku z Podlaską Regionalną Organizacją Turystyczną, Powiatem Siemiatyckim, Powiatem Białostockim, Miastem Augustów prezentowało materiały promocyjne regionu, w tym oferty wypoczynku, ciekawe miejsca, szlaki turystyczne, zapraszało na stałe imprezy. Jak zwykle dużym powodzeniem cieszyły się produkty regionalne – sękacz i piwo z lokalnego Browaru, chleb ze smalcem i ogórkiem kiszonym. Dzieci z entuzjazmem przyjmowały „Bajkę o jeleniu”, kolorowe baloniki i inne drobiazgi. Wśród materiałów promocyjnych największym zainteresowaniem cieszył się: Przewodnik Łomżyński, Przewodnik Rowerowy”, plany miasta i powiatu łomżyńskiego, a także Przewodnik Turystyczny wydany przez ŁPKDN, materiały Muzeum Przyrody w Drozdowie oraz indywidualne ulotki branży turystycznej i okołoturystycznej. Sądząc po ilości materiałów, które rozdano podczas targów można uznać, ze dla mieszkańców Ślaska, jesteśmy regionem atrakcyjnym turystycznie. Targi to tez okazja do wymiany materiałów i doświadczeń między regionami, które także odwiedzały stoisko Łomży i województwa podlaskiego.
tekst i foto: Mariola Jabłonowska