Prace remontowe obejmą m.in.: renowację dachu, remont elewacji i prace wokół budynku, wykonanie szybu windowego, montaż windy i podjazdu dla osób niepełnosprawnych, wykonanie parkingu, dojazdu i chodników. Zostaną wymienione instalacje: elektryczna i wodno-kanalizacyjna, wykonany kominek i piec kaflowy wewnątrz Domku Pastora, a w końcowym etapie zostaną zakupione meble i projektory filmowe.
Wewnątrz Domu Pastora zostanie urządzona sala konferencyjna, w której będą mogły odbywać się spotkania motywacyjne, szkolenia biznesowe oraz warsztaty upowszechniające umiejętności reprezentowane przez np. przedstawicieli ginących zawodów regionu.
Placówka ma zajmować się też organizacją zielonych szkół i warsztatów dla studentów, przygotowywać warsztaty fotograficzne i wycieczki szlakiem tematycznym.
Projekt zakłada również zakup pięciu infomatów wraz z komputerem i skanerem. Jest to nowatorska koncepcja, do tej pory nie wykorzystana w regionie, a niosąca ogromny potencjał rozwoju turystyki województwa podlaskiego. Zakupione infomaty będą spełniały funkcje łatwego dostępu do informacji turystycznych z terenu Łomży jak i regionu podlaskiego zgromadzonych w formie cyfrowej. Na terenie miasta zainstalowanych będzie 5 paneli LCD w najatrakcyjniejszych punktach związanych z obsługą i ruchem turystycznym. Planuje się ustawienie urządzenia na terenie Starego Rynku w pobliżu budynku Ratusza, na ul. Sienkiewicza obok Centrum Informacji Turystycznej, na Alei Legionów przy Mc Donalds, na ul. Zawadzkiej lub przy centrum handlowym WENEDA, na skrzyżowaniu al. Legionów, Szosy do Mężenina i ul. Poznańskiej – przy stacji BP.
Całkowite nakłady na realizacje projektu zostały przewidziane na poziomie 3 464 071,44 zł, Miasto otrzyma dofinansowanie z RPOWP w wysokości 2 973 664,29 zł.
Projekt stanowi kontynuację działań miasta na rzecz podniesienia konkurencyjności turystycznej miasta.