Nadejście Nowego Roku w wielu kulturach stanowi symboliczny moment początku nowego cyklu, który daje nadzieję na lepszą przyszłość. Dlatego z tej okazji organizowane są duże imprezy plenerowe, w trakcie których kulminacyjnym momentem jest odliczenie ostatnich sekund do zmiany roku. Te najbardziej znane odbywają się zwyczajowo na Trafalgar’s Square w Londynie, Polach Elizejskich w Paryżu, Placu Vörösmarty w Budapeszcie, Silvesterpfad w Wiedniu, pod Bramą Brandenburską w Berlinie, Plaży Copacabana w Rio de Janerio czy Times Square w Nowym Jorku. Również w Polsce nie zabrakło miejsc, w których nadejście nowego roku można było świętować pod chmurką. Tego typu wydarzenia zorganizowały m.in. Chorzów, Gdańsk, Poznań, Toruń i Zielona Góra. Miejskie imprezy sylwestrowe odbyły się także na Placu Marii Konopnickiej w Suwałkach i na Rynku Kościuszki w Białymstoku.
W naszym mieście od wielu lat w nocy z 31 grudnia na 1 stycznia mieszkańcy gromadzą się na Starym Rynku. Od 10 lat samorząd Łomży organizuje Łomżyńską Noc Sylwestrową i nie inaczej było w tym roku. Impreza rozpoczęła się o godz. 22:00 występem pochodzącego z okolic Łomży Bajorka. Godzinę później sceną zawładnęły Topky, czyli Paula i Angelika wykonujące muzykę z pogranicza disco polo i dance. Zaśpiewały one zarówno swoje najnowsze hity, jak i te z czasów, gdy występowały jeszcze w trio Top Girls.
W 2025 rok weszliśmy wspólnie z gwiazdą wielu telewizyjnych imprez sylwestrowych ubiegłych lat Sławomirem Zapałą, czyli po prostu Sławomirem. Przybyli na Starówkę mogli usłyszeć jego największe hity, na czele z najbardziej znanym utworem „Miłość w Zakopanem”. Oficjalny video clip do niego na YouTube przez 7 lat wyświetlono aż 257 milionów razy. Na łomżyńskiej scenie podczas prawie godzinnego koncertu wystąpił wspólnie z żoną Kairą. Trwającą do godz. 2:00 imprezę zakończył DJ Damian M. z Łomży.
Warto dodać, że przybyli na Stary Rynek już od godz. 18:00 do zakończenia Łomżyńskiej Nocy Sylwestrowej mogli skorzystać ze strefy gastronomicznej przygotowanej przez właściciela marki "Łomża".
Sponsor główny: Van Pur S.A. właściciel marki Łomża
Sponsor strategiczny: Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES S.A.
Organizatorzy: Miasto Łomża oraz Miejski Dom Kultury – Dom Środowisk Twórczych