Kontrole umów na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych

Strona główna » Aktualności

Kontrole umów na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych

Informujemy, że na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 5a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1469), Urząd Miejski w Łomży zobligowany jest do przeprowadzenia kontroli przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie naszego miasta oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych w zakresie posiadania przez nich aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych.

Do nieruchomości niezamieszkałych, na których wytwarzane są odpady komunalne zalicza się np. budynki użyteczności publicznej, placówki oświatowe, lokale handlowe, gastronomiczne, zakłady rzemieślnicze, usługowe, produkcyjne, warsztaty, biura, sklepy, restauracje, ośrodki zdrowia, apteki, obiekty  produkcyjne, hotele, pensjonaty, biblioteki,  domki letniskowe, ogródki działkowe itp.

Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą oraz właściciele nieruchomości niezamieszkałych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy obowiązani są do zawarcia umowy na odbiór odpadów z przedsiębiorcą odbierającym odpady, wpisanym do rejestru działalności regulowanej oraz do udokumentowania posiadania umowy na korzystanie z usług  w zakresie odbierania odpadów komunalnych poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłaty za te usługi, które trzeba przechowywać.

Umowa taka powinna obejmować wszystkie wymagane prawem frakcje odpadów: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne, bioodpady, odpady komunalne zmieszane. Zgodnie z ustawą, każdy właściciel nieruchomości jest zobowiązany do selektywnej zbiórki odpadów.

Jeżeli dotychczas właściciel nieruchomości niezamieszkałej nie zawarł umowy na wywóz odpadów komunalnych, zobowiązany jest do niezwłocznego wykonania tego obowiązku. Właścicielom, którzy nie posiadają umowy na odbieranie odpadów komunalnych, grozi kara grzywny (art. 10 ust. 2 ww. ustawy) oraz będzie skutkować wszczęciem postępowania nakazującego wykonanie tego obowiązku decyzją administracyjną (art. 5 ust. 7 ww. ustawy).

W związku z powyższym prosi się wszystkich przedsiębiorców oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych o przedłożenie umowy z podmiotem odbierającym odpady komunalne oraz dowodu uiszczenia ostatniej opłat za te usługi w terminie do 31.01.2024r. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łomży, Pl. Stary Rynek 14, 18-400 Łomża, pok. 103 lub 104.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerami telefonu  86 2156794, 86 2165941, 86 2156783.

 

2023-12-18 08:02 Opublikował: Lukasz Czech

Urząd Miejski w Łomży

Stary Rynek 14; 18-400 Łomża
godziny pracy Urzędu:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 86 215 67 00
faks 86 216 45 56

Straż Miejska
ul. gen. W. Sikorskiego 176A
tel. 86 215 67 56 / 57 / 58

Konto UM do uiszczania opłat skarbowych

VeloBank S.A. nr
66 1560 0013 2294 6771 7000 0007


Copyright @ 2011 Urząd Miejski w Łomży!
Projekt i wykonanie SPEED