Głównymi elementami projektu są:
· uruchomienie nowych elektronicznych usług publicznych, które będą świadczone przez Urząd Miejski w Łomży,
· niezbędne dla wykonania powyższego zadania zapewnienie interoperacyjności i integracja systemów wewnętrznych urzędu,
· przetworzenie do postaci cyfrowej zasobów wybranych rejestrów publicznych z zapewnieniem ich dostępności.
Najważniejszym celem przedsięwzięcia jest umożliwienie mieszkańcom Łomży korzystania z nowych e-usług publicznych oraz zapewnienie dostępu do zasobów rejestrów publicznych drogą elektroniczną.
Planuje się uruchomienie e-usług dla mieszkańców i przedsiębiorców charakteryzujących się wysokim poziomem dojrzałości, większość z nich znamionuje wysoki potencjał korzystania, dotyczą często załatwianych spraw.
- Centralna Platforma e-Usług ma być systemem dostępnym on-line, przeznaczonym do zdalnej obsługi mieszkańca, która będzie udostępniać interesantom spersonalizowane dane podatkowe pobierane z systemów dziedzinowych, dzięki czemu będą mogli oni sprawdzić stan swoich rozliczeń z urzędem oraz opłacić zobowiązania w sposób zautomatyzowany przy wykorzystaniu bankowości internetowej. Platforma będzie ponadto udostępniać formularze elektroniczne umożliwiające zdalne załatwianie spraw z zakresu podatków i opłat lokalnych, takie jak złożenie deklaracji czy informacji podatkowych – informuje zastępca prezydenta Andrzej Garlicki.
Za pomocą mechanizmów Portalu mieszkańcy będą mogli również otrzymywać powiadomienia dotyczące podatków i opłat, np. przypomnienie o zbliżającym się terminie płatności.
Realizacja projektu przewidziana jest w 2023 roku. Pozwoli ona na uzyskanie awansu cyfrowego przez Urząd Miejski w Łomży.