Kto dokończy rewitalizację Starego Rynku?

Strona główna » Aktualności

Kto dokończy rewitalizację Starego Rynku?

Kto dokończy rewitalizację Starego Rynku?
Stary Rynek w Łomży
Dwie oferty wpłynęły na dokończenie realizacji inwestycji pn. „Projekt kultura – kontynuacja rewitalizacji Starego Rynku w Łomży”. Najtańsza z nich, złożona przez firmę z naszego miasta, opiewa na kwotę 6.689.975,67 zł, kolejna zaś, zaproponowana przez spółkę ze Strzegomia, na prawie 8,4 mln zł. W przypadku rozstrzygnięcia przetargu zakończenie prac powinno nastąpić do końca września br.

Zakres prac obejmuje w szczególności wykonanie nawierzchni placu na rynku, okładzin kamiennych schodów terenowych, dokończenie budowy fontanny jako formy wodnej ze słupami wody i kaskadami oraz nasadzenia zieleni. Wykonawca będzie też odpowiedzialny za nadbudowę murowanej studni, wyeksponowanie części kondygnacji piwnicznej zabytkowego ratusza w formie skansenu archeologicznego, zaznaczenie w posadzce śladów po fundamentach dawnego ratusza. Do wykonania są także inne roboty towarzyszące, w tym m.in. sanitarne, elektryczne czy dotyczące instalacji telekomunikacyjnych.

Rewitalizacja Starego Rynku rozpoczęła się w 2020 roku. Dotychczas w ramach tej inwestycji wykonano między innymi roboty konstrukcyjne w 59%, przyłącza i instalacje sanitarne w 21%, roboty nawierzchniowe w 24%. Wartość zrealizowanych prac wynosi 2.023.091,41 zł brutto, a ich zaawansowanie szacowane jest na 32%.

Z uwagi na ogromną wartość historyczną wykopalisk odkrytych w trakcie prac, miasto zgodnie z wolą mieszkańców, opracowało nową dokumentację, wymagającą uzgodnień z konserwatorem zabytków. Na zmienioną koncepcję według wskazówek konserwatora, mimo wstępnych ustaleń, nanosił on kolejne uwagi, które dotyczyły przede wszystkim pozostałego zakresu dokumentacji projektowej, a w szczególności wprowadzenia dodatkowych elementów zieleni, których nie było w zatwierdzonym przez konserwatora zabytków projekcie z 2019 roku. Spowodowało to ponadroczny przestój w realizacji tej inwestycji. W międzyczasie trwała pandemia koronawirusa, która miała znaczący wpływ na wzrost cen materiałów budowlanych. Dostarczona przez wykonawcę kalkulacja cen prac w projekcie zamiennym nie mogła być przez miasto zaakceptowana z uwagi na przepisy prawa zamówień publicznych i konieczne było ogłoszenie kolejnego przetargu. Jego rozstrzygnięcie zależne jest jednak od uchwalenia budżetu miasta na 2022 r.

2022-01-12 12:30 Opublikował: Lukasz Czech

Urząd Miejski w Łomży

Stary Rynek 14; 18-400 Łomża
godziny pracy Urzędu:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 86 215 67 00
faks 86 216 45 56

Zasady funkcjonowania Urzędu Miejskiego w okresie epidemii, wraz z wykazem niezbędnych numerów telefonicznych, dostępne są pod adresem http://www.lomza.pl/index.php?wiad=10250.

Straż Miejska
ul. gen. W. Sikorskiego 176A
tel. 86 215 67 56 / 57 / 58

Konto UM do uiszczania opłat skarbowych

Getin Noble Bank S.A. nr
66 1560 0013 2294 6771 7000 0007


Copyright @ 2011 Urząd Miejski w Łomży!
Projekt i wykonanie SPEED