Rusza pilotaż Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją w ratuszu

Strona główna » Aktualności

Rusza pilotaż Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją w ratuszu

Prezydent Łomży Mieczysław Czerniawski podpisał porozumienie z Wojewodą Podlaskim Maciejem Żywno odnośnie wdrożenia w Urzędzie Miejskim w Łomży pilotażowego programu EZD – tj. Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją. -To program przyjazny dla urzędników, prosty, w każdym calu zgodny z przepisami prawa – mówił podczas spotkania w sali konferencyjnej ratusza Wojewoda Podlaski. - Będziemy go sprawdzać i być może wzbogacać o nowe doświadczenia – mówił Prezydent Łomży.

Podlaski Urząd Wojewódzki jest pierwszym urzędem w Polsce, który dwa lata temu, również w pilotażu, rozpoczął dokumentowanie spraw w obiegu elektronicznym. - Na początku oczywiście bolało, ale teraz niemal wszyscy urzędnicy urzędu są zadowoleni, bo system jest jednolity – przekonywał Maciej Żywno. Od roku EZD  jest  podstawowym sposobem  dokumentowania,  załatwiania i rozstrzygania spraw w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim. Teraz szansę na przejrzystość, sprawniejszą pracę i oszczędności ma także Urząd Miejski w Łomży. - Zdecydowaliśmy się, aby ten system przetestować i sprobować wprowadzić do samorządu jako pierwsi w województwie – mówił Prezydent Łomży Mieczysław Czerniawski. Wojewoda Maciej Żywno dodawał: - Program stworzyli urzędnicy dla urzędników, przekazujemy go za darmo, bo zależy nam na rozwoju administracji samorządowej i komunikowaniu się ze sobą w tej samej jakości.

Po podpisaniu porozumienia w sali konferencyjnej UM rozpoczęła się prezentacja EZD, którą przygotowali: dyrektor Biura Informatyki i Rozwoju Systemów Teleinformatycznych w PUW Mariusz Madejczyk oraz kierownik Oddziału Obsługi i Rozwoju Systemów Teleinformatycznych Magdalena Sawicka. Dziennikarzy zaproszono natomiast na konferencję prasową z udziałem Pana Wojewody. Prezydent Łomży poinformował, że powołał specjalny zespół, który zajmie się wdrażaniem EZD w Urzędzie Miejskim w Łomży. Składa się on z naczelników wydziałów, informatyków, na jego czele stroi Sekretarz Miasta. Pilotaż potrwa około 3 miesięcy.

Jak podaje PUW, Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją pozwala na większą przejrzystość prowadzonych spraw - zwierzchnicy mają możliwość wglądu w akta sprawy na każdym jej etapie. Praca w systemie możliwa jest również poza siedzibą urzędu, co przyspiesza i ułatwia pracę kierownictwu, na przykład w trakcie delegacji. Obieg dokumentacji w formie elektronicznej jest szybszy, a dzięki temu rozpatrywanie spraw – sprawniejsze. Oszczędności związane z wdrożeniem EZD w urzędzie z roku na rok są bardziej zauważalne, dotyczą głównie kosztów wysyłek.

2012-03-22 14:30 Opublikował: Anna Księżyk-Chojnacka

Urząd Miejski w Łomży

Stary Rynek 14; 18-400 Łomża
godziny pracy Urzędu:
poniedziałek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 86 215 67 00
faks 86 216 45 56

Straż Miejska
ul. gen. W. Sikorskiego 176A
tel. 86 215 67 56 / 57 / 58

Konto UM do uiszczania opłat skarbowych

VeloBank S.A. nr
66 1560 0013 2294 6771 7000 0007


Copyright @ 2011 Urząd Miejski w Łomży!
Projekt i wykonanie SPEED