Cieknący kran, zepsuta klamka, niedomykające się meble, wyrwane gniazdko elektryczne czy nieszczelne okna to niektóre z usterek, których samodzielne usunięcie może stanowić problem dla seniorów i osób z niepełnosprawnością, a które bezpłatnie pomoże naprawić „fachowiec dla seniora”. – Jest to nasza reakcja na potrzeby zgłaszane przez Łomżyńską Radę Seniorów i Łomżyńską Społeczną Radę ds. Osób z Niepełnosprawnością. Uruchomienie tego typu pomocy planowaliśmy już wcześniej, jednak z uwagi na pandemię koronawirusa musieliśmy przesunąć ją w czasie. Doskonale sprawdza się ona w innych miastach jak tzw. „złota rączka” – informuje prezydent Mariusz Chrzanowski.
Drobne naprawy techniczne będą realizowali uczestnicy projektu Centrum Integracji Społecznej, którzy od 1 września br. będą przyjmowali zgłoszenia, weryfikowali je i po wyznaczeniu terminu dokonywali napraw. Potrzebę usunięcia usterki można będzie zgłaszać pod numerem telefonu 86 2156899 lub osobiście w siedzibie CIS przy ul. Farnej 1. Koszt zakupu materiałów niezbędnych do naprawy będzie leżał po stronie zgłaszającego. Osoby dokonujące napraw nie będą pobierały żadnych opłat za wykonaną usługę, ani też nie będą brały pieniędzy na zakup materiałów.
- To kolejny element aktywizacji zawodowej uczestników Centrum Integracji Społecznej. Dzięki usłudze „fachowiec dla seniora” będą oni mogli pracować dla innych, wykorzystując swoje umiejętności do tego, by wesprzeć osoby najbardziej potrzebujące z naszego miasta – informuje zastępca prezydenta Andrzej Stypułkowski.