Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 19/18 z dnia 24 września 2018 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła innych uwag i przyjęła następujący porządek posiedzenia: 1. Przyjęcie protokołu nr 18/18 z dnia 27 sierpnia 2018 r. 2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2018 roku w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 939. 3. Ocena zaawansowania inwestycji w tym z udziałem środków unijnych. 4. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie: a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2019 rok – druk nr 942, 942 A, b) opłaty od posiadania psów, terminu płatności oraz zwolnień na 2019 rok – druk nr 942, 942 B. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Założeń Polityki Społeczno – Gospodarczej Miasta Łomża na 2019 rok. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Modrzewiowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 941, 941 A. 7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Browarnej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 945, 945 A. 8. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Sosnowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 947, 947 A. 9. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie – oddanie w użytkowanie wieczyste, w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Sosnowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 948, 948 A. 10. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie – oddanie w użytkowanie wieczyste, w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Sosnowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 949, 949 A. 11. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na obszarze miasta Łomża – druk nr 946, 946 A. 12. Informacja na temat funkcjonowania Budżetu Obywatelskiego miasta Łomża – druk nr 956. 13. Sprawy różne.
wtorek, 9 paź 2018 11:33

Protokół nr 18/18 z dnia 27 sierpnia 2018 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). W związku brakiem informacji na temat funkcjonowania Budżetu Obywatelskiego Miasta Łomża wniósł o przeniesienie tego punktu na posiedzenie Komisji w miesiącu wrześniu. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Radny Andrzej Wojtkowski wniósł o przesunięcie pkt-ów 8 i 9 w miejsce pkt-ów 3 i 4. Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, przyjęła wniosek Przewodniczącego Komisji zdejmując z porządku obrad pkt 12 – informacja na temat funkcjonowania Budżetu Obywatelskiego miasta Łomża i w wyniku głosowania 9 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosami wstrzymującymi, dokonała zmiany kolejności punktów porządku obrad, zgodnie z wnioskiem radnego Wojtkowskiego. Komisja nie wniosła innych uwag i przyjęła następujący porządek z przyjętymi poprawkami: 1. Przyjęcie protokołu nr 17/18 z dnia 9 lipca 2018 r. 2. Informacja o stanie środowiska na terenie miasta Łomży za 2017 rok – druk nr 915. 3. Sprawozdanie z realizacji Strategii Promocji Miasta Łomża za 2017 rok – druk nr 932. 4. Analiza działań promocyjnych miasta za I półrocze 2018 rok. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Miasta Łomża na lata 2018 – 2033” – druk nr 923, 923 A. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Strzelców Kurpiowskich, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 916, 916 A. 7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Stacha Konwy, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 917, 917 A. 8. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży, stanowiącej własność Miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 921, 921 A 9. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Wojska Polskiego, stanowiącej własność Miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 922, 922 A. 10. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża – druk nr 920, 920 A. 11. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Miasta Łomża, w charakterze Lidera, do realizacji projektu „Regionalne Innowacje Społeczne – Centra Integracji Społecznej Województwa Podlaskiego”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi Priorytetowej VII Poprawa Spójności Społecznej, działania 7.1 Rozwój Działań Aktywnej Integracji Regionalnej Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2014 – 2020 – druk nr 931, 931 A. 12. Zaopiniowania projektu uchwały zmieniającej uchwałę nr 474/LII/18 z dnia 28 marca 2018 roku w sprawie regulaminu Budżetu Obywatelskiego Miasta Łomża – druk nr 929, 929 A. 13. Sprawy różne.
wtorek, 9 paź 2018 11:32

Protokół nr 17/18 z dnia 9 lipca 2018 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek: 1. Przyjęcie protokołu nr 16/18 z dnia 25 czerwca 2018 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków obowiązującego na terenie Miasta Łomża – druk nr 882, 882 A. 3. Informacja Prezydenta Miasta na temat wniosków złożonych przez miasto do funduszy zewnętrznych i programów operacyjnych. 4. Sprawy różne.
wtorek, 4 wrz 2018 14:41

Protokół nr 16/18 z dnia 25 czerwca 2018 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek: 1. Przyjęcie protokołów nr: 14/18 z dnia 23 kwietnia 2018 r. oraz 15/18 z dnia 21 maja 2018 r. 2. Analiza funkcjonowania Parku Przemysłowego Łomża Spółka z o.o. za 2017 rok. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości będącej własnością Miasta Łomża na nieruchomość będącą własnością Skarbu Państwa – druk nr 896, 896 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża – druk nr 886, 886 A. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu Ograniczenia Niskiej Emisji – druk nr 895, 895 A. 6. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie: a) ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie miasta Łomża – druk nr 861, 861 A, b) zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych, zasad ograniczania dostępności napojów alkoholowych w mieście Łomża – druk nr 861, 861 B, 861/1, 861 B 1, c) wprowadzenia na terenie miasta Łomża ograniczenia w godzinach nocnej sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży – druk nr 861, 861 C, 861/1, 861 C 1. 7. Raport Konwentu ds. Realizacji Programu Rozwoju Miasta Łomża do 2020 roku + z realizacji programu za 2017 rok– druk nr 883. 8. Ocena Realizacji Programu Rozwoju Przedsiębiorczości za 2017 rok – druk nr 901. 9. Sprawy różne.
środa, 18 lip 2018 12:20

Protokół nr 15/18 z dnia 21 maja 2018 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek: 1. Przyjęcie protokołu nr 13/18 z dnia 23 kwietnia 2018 r. 2. Analiza funkcjonowania Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o oraz stan realizacji planu zaopatrzenia miasta w ciepło – druk nr 867. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Łomża dla terenu położonego przy ul. Rybaki – druk nr 864, 864 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie przetargu, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża, położonej w Łomży, na obszarze scalenia gruntów przy ul. Żabiej – druk nr 863, 863 A. 5. Sprawy różne.
wtorek, 3 lip 2018 11:53

Protokół nr 14/18 z dnia 23 kwietnia 2018 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła innych uwag i przyjęła następujący porządek: 1. Analiza lokalnego rynku pracy oraz zapoznanie się z formami przeciwdziałania bezrobociu i środkami na te działania przeznaczonymi w 2017 roku – druk nr 840. 2. Analiza funkcjonowania Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji ZB – druk nr 848. 3. Analiza funkcjonowania Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej ZB – druk nr 849. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż na rzecz użytkownika wieczystego, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Poznańskiej, stanowiącej własność miasta Łomża – druk nr 847, 847 A. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży nieruchomości na rzecz jej użytkownika wieczystego, na cele sakralne – druk nr 846, 846 A. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie miasta Łomża – druk nr 833, 833 A. 7. Sprawy różne.
wtorek, 3 lip 2018 11:51

Protokół nr 13/18 z dnia 17 kwietnia 2018 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Zaproponował uzupełnienie porządku o korektę do Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Kanalizacyjnych na terenie miasta Łomży na lata 2018 – 2023 – druk nr 845/1. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła innych uwag i w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie, przyjęła następujący porządek posiedzenia z poprawką: 1. Przyjęcie protokołu nr 12/18 z dnia 26 marca 2018 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Łomża, rejon ulic: Wojska Polskiego, Poznańskiej i projektowanej ulicy stanowiącej przedłużenie ul. Meblowej – druk nr 842, 842 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Łomża, rejon ulic: Al. Legionów, Sikorskiego, Mickiewicza i Wyszyńskiego – druk nr 843, 843 A. 4. Analiza funkcjonowania gospodarki wodno-ściekowej (MPWiK) oraz stan realizacji planu zaopatrzenia miasta w wodę. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Kanalizacyjnych na terenie miasta Łomży na lata 2018 – 2023 – druk nr 845, 845 A, 845/1. 5. Analiza i zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2017 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 832. 6. Sprawy różne.
wtorek, 29 maj 2018 13:48

Protokół nr 12/18 z dnia 26 marca 2018 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek posiedzenia: 1. Przyjęcie protokołu nr 11/18 z dnia 26 lutego 2018 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży, przy ul. Modrzewiowej, stanowiącej własność Miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 808, 808 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie przetargu, nieruchomości położonych w Łomży, przy ul. Saperskiej, stanowiącej własność Miasta Łomża - druk nr 809, 809 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży, przy ul. Modrzewiowej, stanowiącej własność Miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 811, 811 A. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie przetargu, nieruchomości położonych w Łomży, przy ul. Elbląskiej, stanowiącej własność Miasta Łomża - druk nr 819, 819 A. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości będącej własnością miasta na nieruchomość będącą własnością Skarbu Państwa – druk nr 825, 825 A. 7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Łomża – druk nr 814, 814 A. 8. Analiza funkcjonowania gospodarki wodno-ściekowej (Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o.) oraz stan realizacji planu zaopatrzenia miasta w wodę. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych na terenie miasta Łomża w latach 2018 – 2023 – druk nr 820, 820/1 820 A. 9. Analiza funkcjonowania Zakładu Gospodarki Odpadami Spółka z o.o. – druk nr 813, 829. 10. Sprawy różne.
środa, 18 kwi 2018 12:10

Protokół nr 11/18 z dnia26 lutego 2018 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Zaproponował zmianę porządku obrad polegającą na przeniesieniu pkt-u 7 w miejsce pkt-u 2. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek posiedzenia wraz z zaproponowaną poprawką: 1. Przyjęcie protokołu nr 10/18 z dnia 29 stycznia 2018 r. 2. Analiza planu rzeczowo – finansowego działalności promocyjnej miasta. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zwolnienia z obowiązku zbycia w drodze przetargu, nieruchomości przeznaczonej pod budownictwo mieszkaniowe, położonej w Łomży przy ul. Nowoprojektowanej, stanowiącej własność miasta – druk nr 784, 784A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Krętej – druk nr 785, 785A. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży przy ul. gen. Władysława Sikorskiego, stanowiącej własność Miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 786, 786 A. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 239/XXX/16 Rady Miejskiej Łomży z dnia 28 września 2016 r. w sprawie scalenia i podziału nieruchomości położonych w Łomży w dzielnicy przemysłowo-składowej w rejonie ulic Żabiej i Sikorskiego – druk nr 792, 792 A. 7. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę: a) nr 332/XXXVIII/17 Rady Miejskiej Łomży z dnia 22 marca 2017 roku w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości budynków oraz budowli lub ich części zajętych na potrzeby działalności gospodarczej prowadzonej na terenie miasta Łomża w ramach programu de minimis – druk nr 791, 791 A b) nr 333/XXXVIII/17 Rady Miejskiej Łomży z dnia 22 marca 2017 r. w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości w ramach udzielenia regionalnej pomocy inwestycyjnej na terenie miasta Łomża – druk nr 791, 791B. 8. Informacja na temat realizacji inwestycji w toku. 9. Sprawy różne.
środa, 18 kwi 2018 12:08

Protokół nr 10/18 z dnia 29 stycznia 2018 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek posiedzenia: 1. Przyjęcie protokołu nr 9/17 z dnia 28 grudnia 2017 r. 2. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2017 rok. 3. Przyjęcie planu pracy Komisji na 2018 rok 4. Sprawy różne.
wtorek, 13 mar 2018 13:24

Prorokół nr 9/17 z dnia 28 grudnia 2017 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poinformował, że wpłynął do radnych projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Łomża, który po wyrażeniu zgody przez Radę Miejską na uzupełnienie porządku obrad sesji, będzie również jej przedmiotem. W związku z powyższym pozwolił sobie na zwołanie posiedzenia Komisji celem zaopiniowania w/w projektu uchwały. Ponadto zaproponował, aby w porządku posiedzenia znalazł się również punkt – przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji i standardowo punkt – sprawy różne. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek posiedzenia: 1. Przyjęcie protokołu nr 8/17 z dnia 21 listopada 2017 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Łomża – druk nr 768, 768 A. 3. Sprawy różne.
wtorek, 23 sty 2018 11:45

Protokół nr 8/17 z dnia 21 listopada 2017 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek posiedzenia: 1. Przyjęcie protokołu nr 7/17 z dnia 24 października 2017 r. 2. Rozpatrzenie wniosku mieszkańców Osiedla Wschód. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyznania pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości stanowiących własność miasta Łomża - druk nr 739, 739 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż , w trybie przetargu, nieruchomości stanowiącej własność miasta Łomża, położonej w Łomży przy ul. Gen. Władysława Sikorskiego – druk nr 747, 747 A. 5. Ocena przygotowań firm komunalnych do okresu zimowego – druk nr 748. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków na terenie miasta Łomża i na terenie gminy Piątnica na 2018 rok. 7. Analiza projektu budżetu miasta Łomża na 2018 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 743 8. Raport z wykonania Programu ochrony środowiska na lata 2012 – 2015 z perspektywą na lata 2016 – 2019 oraz Programu ochrony środowiska na lata 2016 – 2020 z perspektywą na lata 2021 – 2024 dla miasta Łomża – okres sprawozdawczy 2015 – 2016 rok – druk nr 738. 9. Informacja na temat strategii promocji gospodarczej miasta Łomża – druk nr 750. 10. Sprawy różne.
wtorek, 23 sty 2018 11:44

Protokół nr 7/17 z dnia 24 października 2017 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Zaproponował uzupełnienie porządku obrad o pkt – informacja o przedsięwzięciu pn. „Rozbudowa Ciepłowni Miejskiej Łomży o kocioł wodny o mocy 12,5 MW z wykorzystaniem biomasy, jako paliwa”. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Radny Witold Chludziński stwierdził, że swego czasu było mówione na Komisji Gospodarki Komunalnej, że jeżeli będą rozpatrywane ważne sprawy dla miasta, to będą zapraszane strony zainteresowane. W chwili obecnej chodzi mu o największych odbiorców ciepła w mieście czyli spółdzielnie mieszkaniowe. Czy były powiadomione władze ŁSM i SM Perspektywa? Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że temat, który ma być dzisiaj omawiany ma na celu zapoznanie radnych z procedurą, możliwością pozyskania środków z NFOŚ i koncepcją opracowaną przez MPEC związaną z budową kotła, który będzie przystosowany do wykorzystania zrębków. Jest to temat dotyczący radnych i mieszkańców. Uważa, że niezasadnym byłoby zapraszanie na dzisiejsze spotkanie przedstawicieli spółdzielni mieszkaniowych, ponieważ są tylko odbiorcami ciepła, a ustalenia, które będą zapadały będą wymagały decyzji radnych. Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że przepisy unijne obligują nas do konkretnych przedsięwzięć, o czym radni doskonale wiedzą, ponieważ od kilku lat o tym się mówi, więc trzeba podjąć konkretne działania, które się wpisują w pewną logikę preferencji rządowych. Dodał, że mediach jest wiele informacji, które w sposób albo ogólnikowy, albo tendencyjny pokazują przedsięwzięcia, które są i muszą być planowane oraz konkretnymi projektami, które podejmuje MPEC, stąd wspólnie z Panem Prezesem poprosili Pana Przewodniczącego, aby dał możliwość wszystkim radnym zapoznania się szczegółowo z uwarunkowaniem dotyczącym konieczności podjęcia takich decyzji tak, aby radni mieli możliwość pozyskania merytorycznej wiedzy. Poinformował, że mieli przekonanie, iż w posiedzeniu weźmie udział Wiceprezes NFOŚ, który z ramienia rządu przekazał informacje i kierunki, które przyświecają inwestowaniu w ciepło w Polsce, co jest preferowane i co musi być zrealizowane. Nie ma Pana Prezesa NFOŚ, ale Pan Prezes MPEC jest przygotowany, przedstawi prezentację. Zaprosił wszystkich do udziału w dyskusji, a Pan Prezes i Pani Prokurent udzielą odpowiedzi na wszystkie wątpliwości, abyśmy nie bazowali na medialnych przekazach, a na najgłębszej wiedzy i taka była intencja dzisiejszego spotkania. Nie wie, czy w tym momencie spółdzielnie mieszkaniowe powinny uczestniczyć w tym spotkaniu. Jego zdaniem powinni w nim uczestniczyć wszyscy mieszkańcy i ważne jest, aby te informacje przekazywać. Najpierw powinniśmy rozmawiać w tym gronie, a później te informacje przekazywać dalej. Radny Andrzej Wojtkowski zwrócił uwagę, że trwa ustalanie porządku obrad posiedzenia. Zwrócił uwagę, że do radnych od Pana Prezydenta Garlickiego poprzez Biuro Rady Miejskiej trafiły e – maile, że spotkanie jest o godz. 17.00. Aby jak największe grono radnych uczestniczyło w spotkaniu i być może osoby, które nie są członkami Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju przyjdą na godz. 17.00 uważa, że punkt ten powinien być zrealizowany jako pkt 7 porządku. Innych uwag do porządku obrad nie zgłoszono. Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie uzupełnienie porządku obrad o pkt 7 w brzmieniu: informacja o przedsięwzięciu pn. „Rozbudowa Ciepłowni Miejskiej Łomży o kocioł wodny o mocy 12,5 MW z wykorzystaniem biomasy, jako paliwa”. Komisja, w wyniku głosowania 13 głosami za – jednogłośnie, poprawkę przyjęła. Komisja przyjęła następujący porządek obrad z poprawką: 1. Przyjęcie protokołu nr 6/17 z dnia 20 września 2017 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie–oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiących własność miasta Łomża - druk nr 714, 714 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Strzelców Kurpiowskich, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 723, 723 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Harcerskiej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 724, 724 A. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przyznanie nieruchomości zamiennej z zasobu Miasta Łomża w ramach odszkodowania za nieruchomość przejętą z mocy prawa – druk nr 728, 728 A. 6. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie: a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2018 rok - druk nr 718, 718 A b) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2018 rok – druk nr 718, 718 B 7. Informacja o przedsięwzięciu pn. „Rozbudowa Ciepłowni Miejskiej Łomży o kocioł wodny o mocy 12,5 MW z wykorzystaniem biomasy, jako paliwa”. 8. Sprawy różne.
poniedziałek, 4 gru 2017 09:16

Protokół nr 6/17 z dnia 20 września 2017 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 5/17 z dnia 28 sierpnia 2017 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym., nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Poznańskiej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 697, 697 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Świerkowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 698, 698 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta Łomża na 2018 rok w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 708, 708 A. 5. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2017 roku w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 690. 6. Ocena zaawansowania inwestycji w tym z udziałem środków unijnych – druk nr 706. 7. Informacja na temat funkcjonowania Budżetu Obywatelskiego Miasta Łomża – druk 707. 8. Informacja na temat realizacji Programu Rozwoju Miasta Łomża do 2020 roku plus. Realizacja programu za 2016 rok – druk nr 696. 9. Sprawy różne.
poniedziałek, 4 gru 2017 09:14

Protokół nr 5/17 z dnia 28 sierpnia 2017 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołów nr: 3/17 z dnia 26 czerwca 2017 r. oraz 4/17 z dnia 4 lipca 2017 r. 2. Informacja Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Białymstoku o stanie środowiska na terenie miasta Łomży za 2016 rok – druk nr 675. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 366/XLII/17 Rady Miejskiej Łomży z dnia 28 czerwca 2017 roku – druk nr 684, 684 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Miasta Łomża na lata 2017 – 2024 – druk nr 685, 685 A. 5. Rozpatrzenie wniosku radnego Zbigniewa Prosińskiego do uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określonych grup osób do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami komunikacji miejskiej w Łomży (wniosek w załączeniu). 6. Analiza działań promocyjnych miasta za I półrocze 2017 roku - druk nr 688. 7. Sprawy różne.
piątek, 15 wrz 2017 11:54

Protokół nr 4/17 z dnia 4 lipca 2017 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta wniósł o uzupełnienie porządku obrad o punkt dotyczący stanowiska w sprawie prowadzenia negocjacji przez Prezydenta Miasta Łomży z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju w zakresie „Bezemisyjnego Transportu Publicznego” oraz Bankiem Gospodarstwa Krajowego i Nieruchomości w zakresie programu „Mieszkanie+”. Radna Alicja Konopka zaproponowała, aby zgłoszony przez Prezydenta Garlickiego temat Komisja rozpatrzyła w pkt-e 3 porządku obrad. Komisja, w wyniku głosowania 14 głosami za – jednogłośnie przyjęła zgłoszoną poprawkę oraz następujący porządek obrad: 1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia zmian w Akcie Założycielskim Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Łomży – druk nr 660, 660 A. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Łomża – druk nr 656, 656 A. 3. Zajęcie stanowiska w sprawie prowadzenia negocjacji przez Prezydenta Miasta Łomży z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju w zakresie „Bezemisyjnego Transportu Publicznego” oraz Bankiem Gospodarstwa Krajowego i Nieruchomości w zakresie programu „Mieszkanie+” - druk nr 665. 4. Sprawy różne.
piątek, 15 wrz 2017 11:53

Protokół nr 3/17 z dnia 26 czerwca 2017 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 2/17 z dnia 23 maja 2017 r. 2. Analiza funkcjonowania Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji ZB w Łomży – druk nr 644. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na realizację przez Miasto Łomża w charakterze Lidera, projektu zintegrowanego pn. „Kompleksowy system rozwijania kompetencji i umiejętności osób dorosłych zgodnie z potrzebami regionalnej gospodarki 3.2.1 RPO, 3.2.2 RPO”, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego finansowanego w ramach Osi Priorytetowej III Kompetencje i kwalifikacje, Działania 3.2 Kształtowanie i rozwój kompetencji kadr regionu, Poddziałania 3.2.1 Rozwój kompetencji językowych i TIK oraz wsparcie wybranych form kształcenia ustawicznego zgodnie z potrzebami regionalnej gospodarki/Poddziałania 3.2.2 Pozaszkolne formy kształcenia dorosłych, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2014-2020 – druk nr 645, 645 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Rządowej, stanowiącej własność Miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 646, 646 A. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Ptasiej, stanowiącej własność Miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej - druk nr 647, 647 A. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie przetargu, nieruchomości stanowiącej własność Miasta Łomża, położonej przy ul. Elbląskiej – druk nr 648, 648 A. 7. Informacja na temat wniosków złożonych przez miasto do funduszy zewnętrznych i programów operacyjnych – druk nr 650. 8. Przyjęcie informacji nt realizacji Programu Rozwoju Przedsiębiorczości. 9. Sprawy różne.
piątek, 15 wrz 2017 11:51

Protokół nr 2/17 z dnia 23 maja 2017 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Zwrócił uwagę, że w przesłanym członkom Komisji porządku obrad w pkt-ach 2 i 3 pojawiła się pomyłka polegająca na niewłaściwym wpisaniu numerów druków. W pkt-e 2 wpisany został nr druku 625, a powinien być wpisany nr druku 624, natomiast w pkt-e 3 jest nr druku 624, a powinien być 625. Poprosił następnie o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Jeden z właścicieli sklepów zlokalizowanych na Starówce, obecny na posiedzeniu Komisji, zaproponował, aby punkt 6 porządku obrad został zrealizowany na początku i wówczas mieszkańcy nie przeszkadzaliby Komisji w dalszym obradowaniu. Przewodniczący Komisji stwierdził, że mieszkańcy miasta nie przeszkadzają Komisji i zawsze miło jest radnym, jak obywatele interesują się tym, co się dzieje, a tym bardziej na takiej Komisji jak Komisja Gospodarki Komunalnej i Rozwoju. Uwzględniając propozycję właścicieli sklepów wniósł o przesunięcie pkt-u 6 w miejsce pkt-u 2. Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących, poprawkę przyjęła. Innych uwag nie zgłoszono i Komisja przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 1/17 z dnia 17 maja 2017 r. 2. Przeanalizowanie problemu deficytu miejsc parkingowych na łomżyńskiej Starówce oraz rozważenie możliwości przywrócenia opłat w Strefie Ograniczonego Postoju w kontekście petycji złożonej przez właścicieli sklepów z ulic: Długa, Krótka i Dworna. 3. Analiza funkcjonowania Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ZB w Łomży – druk nr 624. 4. Sprawozdanie MPGKiM ZB z realizacji awaryjnego wywozu odpadów z terenu miasta Łomża w okresie 4.01.2017 – 31.03.2017 r. – druk nr 625. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie bezprzetargowym, nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Studenckiej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowania jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 617, 617 A. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż, w trybie przetargu, nieruchomości stanowiącej własność miasta Łomża, położonej w Łomży u zbiegu ulic: Zawadzkiej i Katyńskiej – druk nr 618, 618 A. 7. Sprawy różne.
piątek, 15 wrz 2017 11:50

Protokół nr 1/17 z dnia 17 maja 2017 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Wniósł o uzupełnienie porządku obrad o pkt 4 – wyrażenie opinii na rozszerzenie podmiotu działalności MPEC Sp. z o.o. w Łomży w zakresie wytwarzania i przesyłania energii elektrycznej 35.11.Z oraz 35.12.Z. Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Radny Tadeusz Zaremba odnosząc się do wniosku Przewodniczącego Komisji poprosił o wyjaśnienie, czy istnieją jakieś materiały, które pozwalałyby Komisji zająć stanowisko w tej sprawie. Pojawia się nowy, bardzo istotny punkt o ogromnych konsekwencjach również finansowych dla mieszkańców, ale żadnego materiału w tej sprawie nie mamy. Radna Elżbieta Rabczyńska – koordynator pionu finansowo-administracyjnego MPEC Sp. z o.o. w Łomży stwierdziła, że spółka przygotowała materiał i członkowie Komisji są w jego posiadaniu. Obecny na posiedzeniu Pan Prezes Żegalski zaprezentuje całą strategię dotyczącą poszerzenia działalności, a na zakończenie, w pkt-e 4, Komisja wyrazi swoją opinię. Jeśli ten punkt nie zostanie wprowadzony, to będzie brak możliwości wyrażenia przez Komisję opinii. Dlatego też zwracają się do Komisji z prośbą o uzupełnienie porządku obrad o ten punkt. Radny Witold Chludziński zwrócił uwagę, że członkowie Komisji otrzymali materiał w piątek w godzinach popołudniowych. Nie przypomina sobie, aby w tak krótkim okresie czasu można było zapoznać się z materiałem i przygotować do dyskusji. Ponadto uważa, że przygotowanie materiału dotyczącego informacji nt inwestycji w takiej formie jest dla niego niezadawalające. Radny Tadeusz Zaremba stwierdził, że partnerem do rozmowy z Komisją jest Pan Prezes, a nie pracownicy spółki, choćby nawet byli wiceprezesami. Po drugie stwierdził, że niech kto chce jak chce głosuje i jeśli nawet to wszystko będzie przegłosowane to na szachownicy jest ten, który jest najważniejszy i płaci za te wszystkie eksperymenty, czyli mieszkańcy. Dodał, że otrzymał wiele sygnałów od mieszkańców w tej kwestii ma również własne obserwacje w tej materii i uważa, że rozmawianie tylko na zasadzie doskoku, że hop radni „przyklepią” i można robić. W tej Radzie wszystko można przegłosować i nie ma o to pretensji, ale konsekwencje będą troszkę większe. Dlatego też poprosił, aby potraktować Radę poważnie. Z informacji medialnych wynikało, że w samej radzie nadzorczej było bardzo wiele wątpliwości, a członkowie rady nadzorczej nie zaakceptowali tematu, tylko przyjęli go do wiadomości. W związku z powyższym chciałby, aby w dyskusji uczestniczyli również pozostali członkowie rady nadzorczej, przy całym szacunku dla Pana Przewodniczącego, który jak mniema, nie ma mandatu do reprezentowania całej rady tak, jak Przewodniczący Rady Miejskiej nie może reprezentować całej Rady Miejskiej. Uważa, że wydanie opinii bez szczegółowej analizy finansowej, zwłaszcza skutków dla mieszkańców i ile będą płacić, nie będzie łatwe i jego zdaniem troszkę ryzykowne. Radny Witold Chludziński odnosząc się do informacji z działalności spółki z ubiegłego roku przypomniał, że sam osobiście zadał 35 pytań. Na każde pytanie uzyskał odpowiedź, a w chwili obecnej dowiaduje się, że w spółce funkcjonują kotły z 1978 roku, a więc z roku, w którym powstał MPEC. Ma wiele wątpliwości i uważa, że w dniu dzisiejszym nie należy tego punktu wprowadzać. Komisja powinna mieć na ten temat odpowiednie dokumenty. Radosław Żegalski – Prezes Zarządu MPEC Sp. z o.o. w Łomży stwierdził, że przedłożone członkom Komisji materiały zostały przygotowane „sygnalizacyjnie”. Szczegółowe materiały są obszerne i gdyby dał je Panu radnemu nawet miesiąc wcześniej, to Pan radny nie byłby w stanie tego przeanalizować. Dodał, że chcą osiągnąć pozytywną opinię, czy można poszerzyć wachlarz działań spółki o produkcję energii elektrycznej. Każdy kto prowadzi działalność gospodarczą wie, że jak zakłada się taką działalność, to wpisuje się przedmioty działalności, płaci 50 zł wpisowego, a samo wpisanie nie jest jeszcze znakiem tego, że ta działalność będzie realizowana. Podkreślił, że jest to tylko i wyłącznie rozszerzenie katalogu działań. Jeżeli jakakolwiek spółka chce rozszerzać swoją działalność, to świadczy to, w jego ocenie, tylko pozytywnie albo, że coś musi zrobić, żeby osiągnąć jakiś cel. Tak naprawdę, czy to będzie na biomasę, czy na węgiel, czy na cokolwiek innego, wpis będzie taki sam i będzie dotyczył kodów zawartych w przekazanym radnym piśmie. To nie będzie decyzja, która ma zaważyć, czy spółka będzie wchodziła w daną inwestycję. Pan radny opiera się na doniesieniach medialnych, budzi to jakieś obawy i chciałby te obawy rozwiać. W chwili obecnej chciałby mieć furtkę, żeby w ogóle o tym myśleć. Powtórzył, że prośba o wydanie opinii dotyczy rozszerzenia działalności spółki. Jeżeli będzie pomysł, gotowe materiały, to wówczas spółka zwróci się z prośbą, czy może to zrobić i będziemy dyskutowali, czy idziemy w to, czy też nie. Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że temat inwestycji w jednej z największych spółek w mieście jest niezwykle ważny. Chcemy mówić o różnych pomysłach, koncepcjach i projektach. Myśli, że każdy z obecnych ma wyrobione zdanie, nie do końca zgodne z faktami, bo nie miał okazji dowiedzieć się, a w dniu dzisiejszym na posiedzeniu Komisji, w obecności przedstawicieli spółki i rady nadzorczej jest możliwość, aby o tych koncepcjach, które gdzieś tam są podnoszone, porozmawiać bez ogródek i dogłębnie. Jak rozumie, prośba, którą złożyło MPEC, nie odnosi się do zgody, czy opinii odnośnie samego projektu inwestycji. Jeżeli spółka będzie chciała wejść w ten projekt, to będzie musiała przyjść do Wysokiej Rady i prosić o zgodę na finansowanie, ponieważ będzie to inwestycja wymagająca zgody właściciela i Wysokiej Rady. Dopiero wówczas będzie to przedmiotem szczegółowej analizy rzeczowo-finansowej. Powtórzył, że w dniu dzisiejszym prośba dotyczy rozszerzenia działalności spółki, aby można przygotowywać wszystkie konieczne dokumenty, aby taki projekt można było rozważać i analizować, bo tam są różne opcje kogeneracji. To, że trzeba dostosować do norm unijnych, że trzeba modernizować, wszyscy wiedzą i pozostaje kwestia wyboru właściwej ścieżki, właściwej opcji, optymalnej dla wszystkich mieszkańców, bo wszyscy działamy w interesie mieszkańców. Radny Andrzej Wojtkowski zgodził się z wypowiedzią radnego Zaremby i radnego Chludzińskiego. Odnosząc się do wypowiedzi Prezesa spółki dotyczącej przedłożonego materiału zwrócił uwagę, że Komisja w ciągu kilku minut ma zaopiniować „materiał sygnalizacyjny”. Ponadto chciałby wiedzieć w jakim charakterze występuje Pani Rabczyńska, czy występuje jako radna, czy jako członek zarządu MPEC. Radny Dariusz Domasiewicz wniósł o zakończenie dyskusji i przystąpienie do przyjęcia i realizacji porządku obrad. Przewodniczący Komisji wyjaśnił, że posiedzenie Komisji zostało poświęcone tylko spółce MPEC, aby rozwiać wszystkie wątpliwości zarówno te, które są poza nami jak i te, które płyną z mediów, czy innych źródeł. W dniu dzisiejszym członkowie Komisji mają możliwość zapoznania się z tematem. Podkreślił, że uzupełnienie porządku obrad o pkt 4 to nie jest zgoda na wprowadzenie nowych źródeł zasilania, tylko chodzi o, zgodnie ze statutem handlowym, opinię dotyczącą wprowadzenia możliwości dodatkowej działalności. Poddał pod głosowanie uzupełnienie porządku obrad o pkt 4 - wyrażenie opinii na rozszerzenie podmiotu działalności MPEC Sp. z o.o. w Łomży w zakresie wytwarzania i przesyłania energii elektrycznej 35.11.Z oraz 35.12.Z. Komisja w wyniku głosowania 9 głosami za, przy 3 głosach przeciw i 1 głosie wstrzymującym, przyjęła wniosek Przewodniczącego Komisji, uzupełniając porządek obrad o pkt 4. Komisja przyjęła następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 45/17 z dnia 19 kwietnia 2017 r. 2. Analiza funkcjonowania Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. oraz stan zaopatrzenia miasta w ciepło – druk nr 620 3. Planowane inwestycje energetyczne i modernizacja ciepłowni miejskiej w Łomży – druk nr 621. 4. Wyrażenie opinii w zakresie rozszerzenia podmiotu działalności MPEC Sp. z o.o. w Łomży w zakresie wytwarzania i przesyłania energii elektrycznej 35.11.Z oraz 35.12.Z. 5. Sprawy różne.
czwartek, 22 cze 2017 08:44
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej