Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 17/18 z dnia 9 lipca 2018 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i przyjęła następujący porządek: 1. Przyjęcie protokołu nr 16/18 z dnia 25 czerwca 2018 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków obowiązującego na terenie Miasta Łomża – druk nr 882, 882 A. 3. Informacja Prezydenta Miasta na temat wniosków złożonych przez miasto do funduszy zewnętrznych i programów operacyjnych. 4. Sprawy różne.

Ad. 1 

 

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja przyjęła protokół nr 16/18 z dnia 25 czerwca 2018 r. bez uwag.

 

 

Ad. 2

 

            Mariusz Konopka – Prezes Zarządu MPWiK Sp. z o.o. przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków obowiązującego na terenie Miasta Łomża (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję. Poprosił o wyjaśnienie dlaczego dopiero po 12 godzinach, po przerwie w dostarczaniu wody, jest możliwość zapewnienia wody mieszkańcom. Zdarzają się awarię i przez 12 godzin nie ma dostępu do zastępczego poboru wody.

            Mariusz Konopka – Prezes Zarządu MPWiK Sp. z o.o wyjaśnił, że regulamin tworzony jest na podstawie ustawy, ale jest tak, że jeżeli awaria jest dłuższa niż 2-3 godziny albo w godzinach szczytowych, kiedy mieszkańcy wracają z pracy lub w okresie świątecznym, podstawiany jest beczkowóz.

            Radny Ireneusz Cieślik poprosił o odpowiedź, czy przez najbliższe 3 lata nie będzie podwyżki cen wody i ścieków.

            Mariusz Konopka – Prezes Zarządu MPWiK Sp. z o.o. odpowiadając na pytanie stwierdził, że teoretycznie tak. Są wyjątki, które wprowadza prawo wodne, np.spółka może złożyć wniosek o zmianę taryf, ale tylko i wyłącznie wtedy, kiedy sytuacja finansowa spółki jest w stanie krytycznym z tym, że regulator nie musi tego zatwierdzić.

            Radny Ireneusz Cieślik w związku z powyższym poprosił o odpowiedź, czy spółka jest w stanie krytycznym

            Mariusz Konopka – Prezes Zarządu MPWiK Sp. z o.o. zapewnił, że spółka nie jest w stanie krytycznym.

            Więcej głosów nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały określony drukiem nr 882 A.

 

 

Ad. 3

 

            Anna Mierzejewska - Naczelnik WRF przedstawiła informację Prezydenta Miasta na temat wniosków złożonych przez miasto do funduszy zewnętrznych i programów operacyjnych (w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Witold Chludziński odnosząc się do zadania – przebudowa i rozbudowa Filharmonii Kameralnej w Łomży zwrócił uwagę, że kwota dofinansowania to 1 mln. zł, a wiadomo jest, że wartość zadania jest dużo większa.

            Anna Mierzejewska - Naczelnik WRF wyjaśniła, że 1 mln. zł jest to dofinansowanie z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w zasadzie poza programem, bo tu gdzie wnioski były składane do programu, miasto chciało aplikować o 50 % możliwości dofinansowania absolutnie byśmy nie dostali dofinansowania dlatego, że z punktu widzenia inwestycji w skali kraju, nasza inwestycja nie wpisywała się w te działania. Poza projektem dostaliśmy 1 mln. zł bez konieczności dokładania wkładu własnego. Jeśli ten 1 mln. zł zostanie „przerobiony”, to na jesieni będziemy wnioskować po raz kolejny o dofinansowanie.

            Radna Elżbieta Rabczyńska poprosiła o wyjaśnienie kto z ramienia Urzędu Miejskiego nadzoruje realizację filharmonii. Zauważyła, że tam niewiele się dzieje, a już mamy miesiąc lipiec i obawia się, że te środki nie będą wykorzystane.

            Anna Mierzejewska - Naczelnik WRF poinformowała, że inwestycja jest nadzorowana przez Pana Krzysztofa Święckiego – Naczelnika Wydziału Inwestycji i mocno tez Pan Rafał, ale wiadomo, że naczelnik odpowiada za wszystko.

            Radny Tadeusz Zaremba poprosił o wyjaśnienie odnośnie filharmonii, czy jest już ustalony koszt całego zadania i na ile mamy pokrycie finansowe.

            Anna Mierzejewska - Naczelnik WRF stwierdziła, że może przedstawić możliwości dofinansowania, bo za to odpowiada i na ten temat ma wiedzę. Wyjaśniła, że tu gdzie jest możliwe dofinansowanie miasto składa wnioski. Dodała, że ma również nadzieje, że dofinansowanie w wysokości 1 mln. zł zostanie „przerobione” i będziemy wnioskować o kolejne.

            Przewodniczący Komisji stwierdził, że projekt techniczny, który w wersji pierwotnej został opracowany ma się nijak do realizowanej inwestycji i nikt nie jest w stanie w chwili obecnej określić wysokości kosztów całej inwestycji.

            Radna Wanda Mężyńska zwróciła uwagę, że tematem porządku obrad Komisji jest informacja na temat wniosków złożonych przez miasto do funduszy zewnętrznych i programów operacyjnych, natomiast dyskusja dotyczy realizacji konkretnej inwestycji. Tego rodzaju pytania można złożyć na sesji do naczelników i Pana Prezydenta.

            Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja przyjęła przedstawioną informację.

 

 

Ad. 4

 

            Przewodniczący Komisji przedstawił pismo z dnia 2 lipca 2018 roku w sprawie zwolnienia z opłaty adiacenckiej dotyczącej działki powstałej w wyniku scalenia gruntów przy ul. Żabiej w Łomży (pismo w załączeniu).

            Autorka pisma przedstawiła historię działki od początku procesu scalenia i podziału gruntów, aż po jej aktualną sytuację.

            Radny Dariusz Domasiewicz stwierdził, że Komisja nie jest kompetentna, żeby podejmować decyzję w tej sprawię. Zaproponował, aby przełożyć temat na kolejne posiedzenie z udziałem Pana Prezydenta oraz osób, które zajmowały się scaleniem z ramienia Urzędu Miejskiego. W chwili obecnej Komisja zapoznała się ze sprawą, przyjęła do wiadomości i powinna poznać stanowisko Prezydenta Miasta i służb jemu podległych.

            Radny Andrzej Wojtkowski zauważył, że temat scalenia przy ul. Żabiej wraca jak bumerang pomimo zapewnień Pana Prezydenta, że został zakończony. Ponadto zwrócił się z zapytaniem, czy dzisiejsza Komisja ma sens skoro nie ma Pana Prezydenta, ani przedstawiciela wydziału odpowiedzialnego za scalenie. Poparł wypowiedź radnego Domasiewicza. Zaproponował, aby pismo przekazać do Pana Prezydenta.

            Radny Tadeusz Zaremba zgodził, się z wypowiedzią radnego Domasiewicza, aby Komisja przyjrzała się sprawie gruntowanie na następnym posiedzeniu. W tym celu należy zwrócić się do Pana Prezydenta z prośbą o szczegółowe wyjaśnienia dotyczące stanu formalno – prawnego tej działki.

            Komisja, w wyniku głosowania 13 głosami za – jednogłośnie, przekazała pismo do Prezydenta Miasta z prośbą o przedłożenie Komisji szczegółowej informacji na temat stanu formalno-prawnego działki.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

 

                                                                                                             Przewodniczący

                                                                                                   Komisji Gospodarki Komunalnej

                                                                                                                 i Rozwoju

 

                                                                                                              Jan Olszewski

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 4 wrz 2018 14:41
  • Data opublikowania: wtorek, 4 wrz 2018 14:42
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej