Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 19/18 z dnia 24 września 2018 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Jan Olszewski – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum, przedstawił porządek posiedzenia (w załączeniu). Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła innych uwag i przyjęła następujący porządek posiedzenia: 1. Przyjęcie protokołu nr 18/18 z dnia 27 sierpnia 2018 r. 2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2018 roku w działach merytorycznie podległych Komisji – druk nr 939. 3. Ocena zaawansowania inwestycji w tym z udziałem środków unijnych. 4. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie: a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2019 rok – druk nr 942, 942 A, b) opłaty od posiadania psów, terminu płatności oraz zwolnień na 2019 rok – druk nr 942, 942 B. 5. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Założeń Polityki Społeczno – Gospodarczej Miasta Łomża na 2019 rok. 6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Modrzewiowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 941, 941 A. 7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Browarnej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 945, 945 A. 8. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Sosnowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 947, 947 A. 9. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie – oddanie w użytkowanie wieczyste, w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Sosnowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 948, 948 A. 10. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie – oddanie w użytkowanie wieczyste, w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Sosnowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej – druk nr 949, 949 A. 11. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na obszarze miasta Łomża – druk nr 946, 946 A. 12. Informacja na temat funkcjonowania Budżetu Obywatelskiego miasta Łomża – druk nr 956. 13. Sprawy różne.

Ad. 1 

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja przyjęła protokół nr 18/18 z dnia 27 sierpnia 2018 r. bez uwag.

 

Ad. 2

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję na temat realizacji budżetu miasta za I półrocze 2018 roku (informacja w załączeniu).

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, zaopiniowała pozytywnie realizację budżetu miasta za I półrocze 2018 roku w działach merytorycznie podległych Komisji.

 

Ad. 3

            Krzysztof Święcki – Naczelnik WIN przedstawił stan zaawansowania inwestycji w tym z udziałem środków unijnych (informacja w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Dariusz Domasiewicz poprosił o kilka słów na temat jak wygląda sytuacja z filharmonią.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta wyjaśnił, że inwestycja nie jest realizowana ze środków unijnych, a przy udziale środków ministerialnych. Przypomniał, że wielokrotnie o tym mówił, że filharmonia jest jedną z tych inwestycji, które są trudne dla samorządu, ponieważ w samorządach nie ma fachowców, którzy są w stanie takie inwestycje realizować. Budynek filharmonii jest specyficznym budynkiem, które muszą spełniać określone wskaźniki akustyczne, a w samorządach, czy w Urzędzie Miejskim nie ma fachowców od tego i jest to trudne do bezpośredniego nadzorowania. W ubiegłym roku został rozstrzygnięty przetarg i zaraz po jego rozstrzygnięciu rozpoczęła się budowa. Okazało się, że realizacja obiektu wg posiadanego projektu absolutnie nie będzie spełniała wskaźników akustycznych, że nie będzie to obiekt filharmoniczny tylko obiekt wielofunkcyjny. Błędy zostały popełnione przy projektowaniu, a nawet przy definiowaniu zadania, ponieważ projektant w jakimś stopniu miał wskazanie, że obiekt ten ma mieć więcej zastosowań. Poza wskaźnikami akustycznymi w projekcie jest wiele innych błędów i od początku realizacji inwestycji walczyliśmy z projektantem, z którym w efekcie musieliśmy się rozstać i zlecić wykonanie projektu zamiennego. Projekt ten jest na ukończeniu i wg tego projektu będziemy obowiązani zweryfikować umowę z obecnym wykonawcą, który bazuje na starym zleceniu i jeżeli to zmieści się w ofercie cenowej, którą wykonawca złożył, to inwestycja będzie realizowana. Jeżeli nie, to będziemy musieli szukać innego rozwiązania, ale to jest przed nami, ponieważ na ten moment nie mamy projektu zamiennego i kosztorysu z tego wynikającego. Tak, czy inaczej jest przekonany, że projekt, który otrzymamy będzie zawierał wszystkie wskaźniki i spełniał wszystkie wymogi akustyczne również. Dodał, że jest dobra komunikacja pomiędzy Urzędem Miejskim, a Ministerstwem Kultury. Przypomniał też, że ministerstwo przejęło częściowe finansowanie działalności filharmonii i współfinansuje jej działalność i to jest bardzo dobrym argumentem do tego, aby w wymiarze inwestycyjnym ministerstwo może wspierać samorząd bez żadnych konkursów, czy też poza konkursowo. Mamy zapewnienie, że jak uporamy się z projektowaniem, to to wsparcie będzie. Ma poczucie, że jesteśmy na etapie finalnym i że oddanie obiektu jest to kwestia przyszłego roku z satysfakcją dla Rady Miejskiej i funkcjonującej władzy, a przede wszystkim dla filharmonii i mieszkańców miasta.

            Radny Dariusz Domasiewicz odnosząc się do realizacji parku im. Jana Pawła II zauważył, że inwestycja ta również „zrobiła się” wieloletnia, a jest to prosta sprawa.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta przypomniał, że harmonogram zakładał realizację do końca 2019 roku i nie ma powodu, żeby budować jakąś narrację, że inwestycja się przeciąga. Same nasadzenia rozpisane są na przynajmniej 2 lata. Natomiast podzielenie inwestycji na branże, nie ukrywa że jest to pomysł Pana Naczelnika, dało efekt taki, że w końcu inwestycja jest realizowana, ponieważ nie było chętnego, żeby wziąć do realizacji całość. Podkreślił, że inwestycja jest na etapie finalnym. Został wygrodzony teren, gdzie będzie budowana toaleta i w zasadzie infrastrukturalnie park Jana Pawła II będzie skończony. Pozostają tylko place zabaw, które zostaną zrealizowane w przyszłym roku i dokończone zostaną nasadzenia. Uważa, że inwestycja dzieje się terminowo. Fajnie by było oddawać inwestycje, wstęgi przecinać, ale nie sztuką jest rozstrzygać przetargi jeżeli są wygórowane ceny. Podkreślił, że wszystko było robione z dbałością o środki publiczne.

            Krzysztof Święcki – Naczelnik WIN stwierdził, że musimy pamiętać o jednej rzeczy. Wszyscy używamy nazwy dla tego obiektu – filharmonia, a w gruncie rzeczy zaprojektowana była zwykła sala wielofunkcyjna, a z projektu wynika ewidentnie sala teatralna. Z uwagi na prawa autorskie, do którego ma projektant jeszcze dzisiaj i nie chce ani troszeczkę „popuścić”, nowy projekt wykonywany jest od podstaw. Stwierdził, że z tego obiektu filharmonii nigdy nie zrobimy, ale możemy zrobić   sale o walorach filharmonicznych.

            Więcej głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja przyjęła informację zawartą w druku nr 963.

 

Ad. 4 a, b

Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawiając wniosek w sprawie wysokości stawek podatków i opłat lokalnych na 2019 rok poinformował, że zarówno stawka podatku od nieruchomości jak też opłata od posiadania psów pozostaje na poziomie 2018 roku (wniosek i projekty uchwał w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2019 rok, zawarty w druku nr 942 A.

            Następnie Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie opłaty o posiadania psów, terminów płatności oraz zwolnień na 2019 rok, określony drukiem nr 942 B.

 

Ad. 5

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie przyjęcia Założeń Polityki Społeczno – Gospodarczej Miasta Łomża na 2019 rok ( w załączeniu).

            Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 9 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały określony drukiem nr 960 A.

 

Ad. 6

            Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Modrzewiowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej (w załączeniu).         Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 9 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały określony drukiem nr 941 A.

 

Ad. 7

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Browarnej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej (w załączeniu).  Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 9 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały określony drukiem nr 945 A.

 

Ad. 8

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie             wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Sosnowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej (w załączeniu).         Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały określony drukiem nr 947 A.

 

Ad. 9

Henryka Pezowicz -Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie            wyrażenia zgody na zbycie – oddanie w użytkowanie wieczyste, w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Sosnowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały określony drukiem nr 948 A.

 

Ad. 10

            Henryka Pezowicz -Naczelnik WGN przedstawiła wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie – oddanie w użytkowanie wieczyste, w trybie bezprzetargowym nieruchomości położonej w Łomży przy ul. Sosnowej, stanowiącej własność miasta Łomża, która nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a przeznaczona do poprawienia warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

            Komisja, w wyniku głosowania 10 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały określony drukiem nr 949 A.

 

Ad. 11

            Tomasz Walczuk – Architekt Miejski przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łomża i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na obszarze miasta Łomża (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Głosów w dyskusji nie zgłoszono.

Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały określony drukiem nr 946 A.

 

Ad. 12

            Ewa Sznejder – Naczelnik CWS przedstawiła informację na temat funkcjonowania Budżetu Obywatelskiego miasta Łomża (w załączeniu).

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

            Radny Ireneusz Cieślik poprosił o wyjaśnienie, czy jest jakieś zagrożenie nie zrealizowania inwestycji w ramach budżetu obywatelskiego za rok 2017.

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że nie ma takiego zagrożenia, natomiast część inwestycji może być w tzw. „niewygasach”, ale na wiosnę zostaną zrealizowane.

            Innych uwag nie zgłoszono.

Komisja przyjęła informację zawartą w druku nr 956.

 

Ad. 13

            Przewodniczący Rady Osiedla nr 11 przedstawił wniosek w sprawie usunięcia znaku drogowego – zakaz ruchu w obu kierunkach ( B 1) na ul. Konrada Wallenroda

(wniosek w załączeniu).

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że szkoda, że nie zweryfikowanego tego na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej w sposób właściwy i odpowiedni do sytuacji, o której mówił Pan Przewodniczący RO nr 11. Wyjaśnił, że miał okazję rozmawiać z tym Panem, jak również z mieszkańcami ul. Pana Tadeusza. Planowane jest spotkanie i konfrontacja w terenie. Absolutnie jest za tym, aby droga publiczna miała znamiona drogi publicznej, a nie terroryzowana była przez jedna osobę. To nie jest prywatna droga, a publiczna droga. Uważa, że należy zorganizować spotkanie i porozmawiać. Zaproponował, aby Komisja przekazała wniosek RO nr 11 do niego i zapewnił, że ten temat dokończy.

            Komisja, w wyniku głosowania 11 głosami za – jednogłośnie, przekazała wniosek RO nr 11 do Z-cy Prezydenta Andrzeja Garlickiego. Zdaniem Komisji wniosek winien być zrealizowany pozytywnie w sensie przywrócenia pierwotnego stanu i w miarę szybko.

            Przewodniczący RO nr 11 stwierdził następnie, że zgłaszają się do niego mieszkańcy ŁSM m.in. bloku przy ul. Prusa 23, gdzie w chwili obecnej rozpoczęła się budowa szaletu miejskiego. Obawia się, że wpłynie protest mieszkańców budynków przy ul. Prusa 21 i 23 na posadowienie tego szaletu tak blisko tych dwóch budynków. Poprosił o zastanowienie się. Zauważył też, że ŁSM złożyła sprzeciw co do lokalizacji szaletu miejskiego w tamtym miejscu na etapie opiniowania koncepcji.

            Radny Janusz Mieczkowski i radny Witold Chludziński zwrócili uwagę na pismo, które członkowie otrzymali w dniu dzisiejszym, dotyczące sprzedaży działki położonej w Łomży przy ul. Sikorskiego (pismo w załączeniu).

            Andrzej Garlicki – Z-ca Prezydenta Miasta stwierdził, że zgoda na sprzedaż warunkowana była zachowaniem służebności drogi Państwu, którzy są autorami pisma.

           

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

 

 

                                                                                                             Przewodniczący

                                                                                                   Komisji Gospodarki Komunalnej

                                                                                                                 i Rozwoju

 

                                                                                                              Jan Olszewski

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 9 paź 2018 11:33
  • Data opublikowania: wtorek, 9 paź 2018 11:34
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej