Na 10 posiedzeniu w dniu 26 września 2011 roku
Komisja realizowała następujący porządek obrad:
1. Przyjęcie protokołu nr 9/2011 z poprzedniego posiedzenia komisji
2. Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2011r. wraz z „Informacją z kształtowania się wieloletniej prognozy finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2011r.” oraz „Informacją o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek kultury za I półrocze 2011r.” – druki nr 150, 151, 152
3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 rok – druk nr 176, 176A, 176/1, 176B, 176/2, 176C
4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcie założeń polityki społeczno – gospodarczej na rok 2012 - druk nr 164, 164A
5. Przyjęcie sprawozdania z realizacji polityki społecznej i działalności MOPS w Łomży za I półrocze 2011r. - druk nr 167
6. Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach:
a) wyłączenia ze struktury organizacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Środowiskowego Domu Samopomocy z siedzibą w Łomży ul. Wojska Polskiego 161 oraz utworzenia odrębnej jednostki budżetowej” - druk nr 180A
b) uchwalenia statutu Środowiskowego Domu Samopomocy z siedzibą w Łomży przy ul. Wojska Polskiego 161” – druk nr 180B
7. Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za I półrocze 2011r. - druk nr 166
8. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości cen biletów komunikacji miejskiej w Łomży – druk nr 162, 162A
9. Sprawy różne
Ad. 1
Przyjęcie protokołu nr 9/2011 z poprzedniego posiedzenia komisji
Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 9/2011 z poprzedniego posiedzenia komisji z dnia 5 lipca 2011 roku i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 5 głosami za.
Ad. 2
Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2011r. wraz z „Informacją z kształtowania się wieloletniej prognozy finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2011r.” oraz „Informacją o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek kultury za I półrocze 2011r.” – druki nr 150, 151, 152
Sprawozdanie z realizacji budżetu miasta za I półrocze br. wraz z w/w informacjami przedstawiła komisji Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukami nr 150, 151, 152 – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do przedłożonego sprawozdania i w wyniku głosowania przyjęła je jednogłośnie 5 głosami za wraz z „Informacją z kształtowania się wieloletniej prognozy finansowej, w tym przebiegu realizacji przedsięwzięć za I półrocze 2011r.” oraz „Informacją o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek kultury za I półrocze 2011r.” – w załączeniu do protokołu.
Ad. 3
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 rok – druk nr 176, 176A, 176/1, 176B, 176/2, 176C
Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta na 2011 rok w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Jadwiga Kozłowska – Skarbnik Miasta – zgodnie z drukami nr 176, 176A, 176/1, 176B, 176/2, 176C – w załączeniu do protokołu.
Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie i w wyniku głosowania zaopiniowała go jednogłośnie pozytywnie – 4 głosami za.
Ad. 4
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcie założeń polityki społeczno – gospodarczej na rok 2012 - druk nr 164, 164A
Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w sprawie projektu założeń polityki społeczno – gospodarczej na rok 2012 stwierdziła, że zadania z zakresu ochrony zdrowia i pomocy społecznej zostały ujęte bardzo ogólnie i jest ich niewiele.
Pani Jadwiga Kozłowska - Skarbnik oraz Pan Andrzej Kiełczewski - Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych wyjaśnili, że „Założenia …” zostały napisane bardzo ogólnie, problemowo, a szczegóły czyli konkretne zadania jakie miasto w ramach tych działów będzie realizowało zostaną określone w budżecie miasta na 2012 rok.
Radna Bogumiła Olbryś odnosząc się do wypowiedzi radnej Bernadety Krynickiej stwierdziła, że rzeczywiście zadań z obszaru ochrony zdrowia i pomocy społecznej w „Założeniach …” jest niewiele, jednak nie oznacza to, że miasto mało tych zadań realizuje. Dowodem tego jest chociażby realizacja zadań w ramach Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Pani Anna Bigiej – inspektor ds. zdrowia i patologii społecznych potwierdziła wypowiedź radnej Bogumiły Olbryś. Stwierdziła, że zadania samego ŁPPiRPA realizowane są na kwotę ponad 1.200tys.zł.
Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie - 4 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.
Ad. 5
Przyjęcie sprawozdania z realizacji polityki społecznej i działalności MOPS w Łomży za I półrocze 2011r. - druk nr 167
Sprawozdanie z realizacji polityki społecznej i działalności MOPS w Łomży za I półrocze 2011r. przedstawił komisji Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS – zgodnie z drukiem nr 167 – w załączeniu do protokołu.
Radna Bernadeta Krynicka zabierając głos w tym punkcie obrad stwierdziła, że w przedłożonym sprawozdaniu brakuje jej konkretnych efektów pracy socjalnej, tj. podania w liczbach ilości osób ubiegających się o dany rodzaj pomocy oraz liczby osób, którym rzeczywiście tej pomocy udzielono. Dodała, że dane przedstawione na str. 8 dotyczące efektów pracy socjalnej są niejasne, nie pokazują skali zjawiska.Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS stwierdził, że dane, o które zwraca się radna Bernadeta Krynicka zostaną już w najbliższym dokumencie, tj. w sprawozdaniu z realizacji polityki społecznej i działalności MOPS w Łomży za 2011r.
Ad. 6
Zaopiniowanie projektów uchwał w sprawach:
a) wyłączenia ze struktury organizacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Środowiskowego Domu Samopomocy z siedzibą w Łomży ul. Wojska Polskiego 161 oraz utworzenia odrębnej jednostki budżetowej - druk nr 180A
b) uchwalenia statutu Środowiskowego Domu Samopomocy z siedzibą w Łomży przy ul. Wojska Polskiego 161 – druk nr 180B
Wniosek Prezydenta Miasta w sprawie w/w projektów uchwał przedstawił Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS – zgodnie z drukiem nr 180 – w załączeniu do protokołu. Następnie odpowiadając na zapytania radnych wyjaśnił, że wyłączenie ŚDS ze struktury MOPS nie poniesie za sobą żadnych skutków finansowych, że będzie to teraz instytucja podległa Prezydentowi Miasta, a w dalszym ciągu finansowana przez Wojewodę Podlaskiego. Dodał, że zmiana ta nie wpłynie również na liczbę zatrudnionych w ośrodku osób.
Komisja nie wniosła uwag do projektów powyższych uchwał i w wyniku głosowania:
1) jednogłośnie pozytywnie – 4 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wyłączenia ze struktury organizacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Środowiskowego Domu Samopomocy z siedzibą w Łomży ul. Wojska Polskiego 161 oraz utworzenia odrębnej jednostki budżetowej
2) jednogłośnie pozytywnie – 4 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie uchwalenia statutu Środowiskowego Domu Samopomocy z siedzibą w Łomży przy ul. Wojska Polskiego 161.
Ad. 7
Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za I półrocze 2011r. - druk nr 166
Komisja nie wniosła uwag do informacji o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za I półrocze 2011r. i w wyniku głosowania przyjęła ją jednogłośnie – 4 głosami za.
Ad. 8
Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości cen biletów komunikacji miejskiej w Łomży – druk nr 162, 162A
Radni zabierając głos w tym punkcie obrad opowiedzieli się za podwyżką cen biletów komunikacji miejskiej, uznając ją za zasadną. Jednocześnie komisja wyraziła niezadowolenie z powodu braku realizacji postulatów zgłaszanych przez radnych na sesjach dot. m.in. wprowadzenia biletów dobowych, czy innych rozwiązań, jakie w innych miastach obowiązują, a wpływają na wzrost zainteresowania komunikacją miejską.
W wyniku głosowania komisja jednogłośnie pozytywnie – 4 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości cen biletów komunikacji miejskiej w Łomży.
Ad. 9
Sprawy różne:
1. Komisja zapoznała się z dwoma wnioskami Szkoły Rodzenia Bona Familia w Łomży i po dokonaniu szczegółowej analizy zgłosiła wniosek do Prezydenta Miasta o:
1) rozważenie możliwości wsparcia finansowego szkoły,
2) rozważenie możliwości organizacji i dofinansowania wystawy zdjęć fotograficznych pokazujących piękno karmienia piersią.
2. Przewodnicząca obrad zapoznała komisję z odpowiedzią na wniosek komisji dotyczący uruchomienia środków finansowych na realizację placów zabaw – w załączeniu do protokołu.
Więcej spraw różnych nie zgłoszono.
W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie komisji.
Na tym protokół zakończono.