Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 43 posiedzeniu w dniu 24 marca 2014 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek dzienny:

 

1. Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:

1) nr 41/2014 z dnia 24 lutego 2014 roku

2) nr 42/2014 z dnia 7 marca 2014 roku

2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 rok – druk nr 714, 714A

3. Ocena funkcjonowania Domu Pomocy Społecznej za 2013 rok - druk nr 697

4. Ocena funkcjonowania Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Łomży za 2013r. - druk nr 696

5. Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za 2013 rok - druk nr 690

6. Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej za 2013r. Ocena funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2013r. - druk nr 695

7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji „Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego Miasta Łomża na lata 2011-2015” - druk nr 691, 691A

8. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr 156/XX/12 Rady Miejskiej Łomży z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków umorzenia w całości, lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstąpienia od ustalenia opłaty za pobyt dziecka lub osoby pełnoletniej kontynuującej naukę w pieczy zastępczej - druk nr 694, 694A

9. Sprawy różne i wolne wnioski

Ad. 1

Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń komisji:

1) nr 41/2014 z dnia 24 lutego 2014 roku – Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 41/2014 i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 6 głosami za

2) nr 42/2014 z dnia 7 marca 2014 roku – Komisja nie wniosła również uwag do protokołu nr 42/2014 i w wyniku głosowania przyjęła go 6 głosami za – jednogłośnie.

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 rok – druk nr 714, 714A

Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 rok w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta, zgodnie z drukiem nr 714 – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag do w w/w wniosku.

W wyniku głosowania komisja jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 rok w działach merytorycznie podległych komisji.

Ad. 3

Ocena funkcjonowania Domu Pomocy Społecznej za 2013 rok - druk nr 697

Sprawozdanie z działalności DPS za rok 2013 przedstawił Pan Franciszek Chrzanowski – Dyrektor DPS, zgodnie z drukiem nr 697 – w załączeniu do protokołu.

Radna Wanda Mężyńska zwróciła się do Dyrektora DPS z zapytaniem dotyczącym zatrudnienia w ośrodku. Dodała, że czytając przedłożony materiał dowiedziała się, że DPS zatrudnia wielu terapeutów. W związku z powyższym zwróciła się z zapytaniem czy są jakieś standardy dotyczące zatrudnienia fachowego personelu w DPS, czy osoby te są zatrudnione na pełnych etatach?

Pan Franciszek Chrzanowski – Dyrektor DPS wyjaśnił, że nakażą dziewczynę przebywającą w DPS zgodnie ze standardami musi być zatrudnione 0,6 etatu pracownika. 65,4 etatu personelu specjalistycznego potrzebuje DPS na 109 dziewcząt żeby pracował zgodnie z przyjętymi standardami. Nadwyżka etatów /69/ wynika z tego, że część pań przebywa na urlopach macierzyńskich, na zwolnieniach lekarskich z tego tytułu i muszą być osoby na zastępstwo.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że informacja przedłożona przez DPS została w tym roku jeszcze dokładniej opracowana niż w ubiegłym roku, została rozszerzona, uzupełniona. Przedłożony materiał jest jasny, czytelny i kompletny.

Radna Bogumiła Olbryś zwróciła się do Dyrektora DPS z zapytaniem, gdzie uczą się dwie niepełnosprawne intelektualnie z upośledzeniem w stopniu lekkim wychowanki DPS.

Pan Franciszek Chrzanowski – Dyrektor DPS wyjaśnił, że wychowanki o które zapytała radna Olbryś uczą się w Zespole Szkół Specjalnych w Łomży.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła.

W wyniku głosowania Komisja jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za oceniła funkcjonowanie DPS za 2013 rok.

Ad. 4

Ocena funkcjonowania Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Łomży za 2013r. - druk nr 696

Sprawozdanie z funkcjonowania Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Łomży za 2013r. przedstawił Pan Krzysztof Jankowski – Dyrektor POW, zgodnie z drukiem nr 696 – w załączeniu do protokołu.

Przewodnicząca obrad – radna Edyta Śledziewska zabierając głos w dyskusji zwróciła się do Dyrektora POW z zapytaniem, czy wśród wielu zajęć wymienionych w przedłożonym materiale, w jakich uczestniczą wychowankowie placówki są również zajęcia o charakterze socjoterapeutycznym?

Pan Krzysztof Jankowski – Dyrektor POW wyjaśnił, że tak. Wychowankowie placówki uczestniczą w programie dofinansowywanym przez Urząd Miejski ze środków z profilaktyki. Ponadto w POW zatrudniony jest na ½ etatu psycholog, który również prowadzi cykliczne zajęcia terapeutyczne z wychowankami. Następnie pokrótce przedstawił problemy i sukcesy placówki, jej opiekunów i wychowanków.

Radna Wanda Mężyńska Poprosiła o informację, czy wychowankowie placówki otrzymują tzw. „kieszonkowe”.

Pan Krzysztof Jankowski – Dyrektor POW wyjaśnił, że tzw. „kieszonkowe” przysługuje każdemu wychowankowi, który przebywa w placówce przynajmniej miesiąc czasu. Jest ono wypłacane na podstawie obowiązującego regulaminu. Jest uzależnione od: wyników osiąganych w szkole, zachowania się w placówce, udzielania się w zajęciach i pracach dodatkowych. Dodał, że wychowankowie są uczeni gospodarowania pieniędzmi.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła.

W wyniku głosowania komisja jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za pozytywnie oceniła funkcjonowanie Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Łomży za 2013 rok.

Ad. 5

Informacja o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za 2013 rok - druk nr 690

Radna Bogumiła Olbryś zabierając głos w tym punkcie obrad podziękowała pracownikom merytorycznie odpowiedzialnym za realizację programu za dobrą współpracę, za pomoc i wsparcie przy składaniu wniosków o środki z profilaktyki.

Radna Wanda Mężyńska stwierdziła, że nie przy każdym zadaniu dotowanym przez miasto podane zostały kwoty własnego wkładu pieniężnego podmiotu ubiegającego się o środki z miasta. Poprosiła o wyjaśnienie tej kwestii.

Pani Anna Bigiej - inspektor ds. patologii społecznych wyjaśniła, że jeśli chodzi o szkoły, to nie ma wymogu, aby posiadały one wkład własny niezbędny do ubiegania się o środki z miasta na realizację programu. Organizacje pozarządowe muszą posiadać wkład własny w wysokości 15% całkowitego kosztu programu.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła.

W wyniku głosowania komisja jednogłośnie – 6 głosami za przyjęła informację o realizacji Łomżyńskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Patologii Społecznej za 2013 rok.

Ad. 6

Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej za 2013r. Ocena funkcjonowania Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2013r. - druk nr 695

Radna Wanda Mężyńska zabierając głos w dyskusji stwierdziła, że podana w sprawozdaniu liczba 83 bezrobotnych osób z wyższym wykształceniem jest jej zdaniem liczbą wirtualną. Osobiście zna bardzo dużo młodych ludzi z wyższym wykształceniem, którzy od lat nie mają pracy a w ogóle z pomocy MOPS nie korzystają. Osoby te wstydzą się korzystać z usług MOPS, pomagają im rodzice. Dodała, że sytuacja ludzi młodych w naszym mieście jeśli chodzi o zatrudnienie jest tragiczna.

Radny Andrzej Modzelewski poprosił o bliższe uwagi na temat prac społecznie użytecznych realizowanych przez MOPS. Poprosił również o wyjaśnienie czy z prywatnymi przedsiębiorcami nawiązuje MOPS kontakt i podpisuje umowy na tego typu prace.

Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że MOPS tworzy listę osób na prace społecznie użyteczne, a środki na ten cel zabezpiecza zarówno Urząd Pracy, jak i Urząd Miejski. MOPS wysyła pisma do spółdzielni mieszkaniowych, do zakładów gospodarki komunalnej, itp. z zapytaniem czy chcą zatrudnić osoby w ramach w/w prac. Na podstawie informacji zwrotnych z instytucji MOPS tworzy listę osób przyjętych na prace społecznie użyteczne i osoby te tę pracę wykonują. Jeśli chodzi o prywatne przedsiębiorstwa, to skierowania do tego typu prac nie są wysyłane, do stowarzyszeń ewentualnie tak. Urząd Pracy ma niewystarczającą ilość pieniędzy na ten cel, by można było prace społecznie użyteczne kierować i do prywatnego sektora.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła.

W wyniku głosowania komisja MOPS jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za oceniła działalność MOPS za 2013 rok.

Ad. 7

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji „Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego Miasta Łomża na lata 2011-2015” - druk nr 691, 691A

Komisja nie wniosła uwag do przedłożonego projektu uchwały i w wyniku głosowania jednogłośnie – 6 głosami za przyjęła sprawozdanie z realizacji „Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego Miasta Łomża na lata 2011- 2015”.

Ad. 8

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr 156/XX/12 Rady Miejskiej Łomży z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków umorzenia w całości, lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstąpienia od ustalenia opłaty za pobyt dziecka lub osoby pełnoletniej kontynuującej naukę w pieczy zastępczej - druk nr 694, 694A

Komisja nie zgłosiła uwag do projektu uchwały w powyższej sprawie. W wyniku głosowania komisja jednogłośnie pozytywnie – 6 głosami za zaopiniowała projekt zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.

Ad. 9

Sprawy różne i wolne wnioski:

Komisja nie wniosła żadnych spraw w tym punkcie obrad.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: środa, 30 kwi 2014 07:59
  • Data opublikowania: środa, 30 kwi 2014 08:02
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej