Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 41 posiedzeniu w dniu 24 lutego 2014 roku

 

Komisja realizowała następujący porządek obrad:

 

1. Sprawy różne i wolne wnioski

2. Przyjęcie protokołu nr 40/2014 z poprzedniego posiedzenia komisji

3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 rok – druk nr 684, 684A

4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych - druk nr 688, 688A

Ad. 1

Sprawy różne i wolne wnioski

W imieniu Rodziny Państwa Zagórskich głos zabrała bliska znajoma rodziny – Pani Maria Wawrzyniak. Na wstępie wyjaśniła, że Pani Eliza jest osobą z dużym niedosłuchem, a mąż Pani Elizy – Pan Wojciech jest osobą głuchoniemą. Pani Eliza ma przyznaną II, a Pan Wojciech I grupę inwalidzką. Państwo Zagórscy mają troje dzieci w wieku szkolnym. Mieszkają w fatalnych warunkach – w załączeniu kserokopia fotografii mieszkania. O mieszkanie komunalne z miasta ubiegają się od kilkunastu lat, a mimo to nadal nie są umieszczeni na liście przydziału mieszkań komunalnych. Rodzina Państwa Zagórskich wynajmuje prywatnie drewniany budynek przy Alei Legionów, gdyż nie stać jej na wynajem lepszego mieszkania. Obecnie zamieszkiwany przez Rodzinę Zagórskich budynek jest zagrzybiony, istnieje obawa, że niebawem zarwie się w nim podłoga, a system ogrzewania jest wadliwy, co grozi zaczadzeniem. Żadna komisja z Urzędu Miasta do dnia dzisiejszego nie dotarła do mieszkania Państwa Zagórskich, nikt nie zainteresował się jej warunkami lokalowymi. Następnie przedstawiła komisji całą dokumentację – wszystkie pisma, jakie Rodzina Państwa Zagórskich składała od roku 1999 do dnia dzisiejszego w sprawie przydziału mieszkania komunalnego – do Pani Prezydent, do Prezydenta Miasta, do Wydziału Spraw Lokalowych, do rzecznika Praw Dziecka, do Rady Miejskiej również. Nikogo problem Rodziny Państwa Zagórskich nie interesuje, każdy uchyla się od pomocy i odpowiedzialności za byt tej rodziny. Jedyny argument to brak mieszkań komunalnych. Dodała, że z uwagi na zagrzybienie i zawilgocenie mieszkania dzieci Państwa Zagórskich zaczynają chorować. Najstarsza córka – Marta leżała już kilka razy w szpitalu z podejrzeniem niedotlenienia mózgu.

Radna Agata Gołaszewska stwierdziła, że należy ze względu na bezpieczeństwo skierować wniosek do Straży Pożarnej, która wyda opinię czy zajmowany przez Państwa Zagórskich lokal nadaje się w ogóle do użytkowania. Ponadto należy skierować wniosek do urzędu z zapytaniem dlaczego Państwo Zagórscy pomimo kilkunastu lat starań o mieszkanie komunalne nadal nie znajdują się na liście przydziału lokalu z miasta.

Pani Maria Wawrzyniak wyjaśniła, że przedstawiła komisji całą dokumentację, wszystkie pisma kierowane do urzędu od roku 1999. W Wydziale Spraw Lokalowych wielu z tych pism nie ma, jest tam bałagan, ale Pani Zagórska całą korespondencję posiada i posiada potwierdzenia składanych pism. Dodała, że w rozmowie z Panią Prezydent przekazała wszystkie informacje dotyczące sprawy Państwa Zagórskich. Okazało się, że Pani Prezydent o pismach kierowanych przez Państwa Zagórskich do Wydziału Spraw Lokalowych nie była informowana, nie zna ich treści, a powinna, bo były to pisma z okresu pracy Pani Prezydent w urzędzie.

Radna Bogumiła Olbryś zabierając głos w temacie stwierdziła, że skoro Państwo Zagórscy wynajmują budynek od prywatnej osoby, płacą jej za wynajem, to właściciel wynajmowanego mieszkania jest zobowiązany do zapewnienia wynajmującym odpowiednich warunków sanitarnych, przeciwpożarowych, itd. Państwo Zagórscy powinni więc zgłosić się do odpowiednich instytucji celem uzyskania opinii w sprawie wynajmowanego lokalu. Jeśli opinia tych instytucji będzie negatywna, wydadzą one właścicielowi wynajmowanego przez Państwa Zagórskich lokalu decyzję o wykonaniu wszelkich prac, celem doprowadzenia lokalu do użytkowania. Następnie zaproponowała aby komisja skierowała wniosek do Prezydenta Miasta w sprawie udzielenia pomocy rodzinie Państwa Zagórskich i przydzielenie jej mieszkania komunalnego. Sprawę pokwitowanych, a nie znajdujących się w Wydziale Spraw Lokalowych pism o przydział mieszkania rodzinie Zagórskich także należy wyjaśnić.

Przewodnicząca obrad – radna Edyta Śledziewska stwierdziła, że komisja przegłosuje i przekaże wniosek Pani Prezydent wraz z dokumentacją zdjęciową z prośbą o zajęcie stanowiska i udzielenie wyjaśnień w sprawie możliwości przyznania lokalu komunalnego Państwu Zagórskim.

Radna Bernadeta Krynicka zaproponowała aby oprócz skierowania wniosku do pani Prezydent, na następne posiedzenie komisji Przewodnicząca obrad zaprosiła Panią Prezydent, Pana Włodzimierza Stanisławskiego – Kierownika Referatu Spraw Lokalowych oraz Państwa Zagórskich celem kompleksowego omówienia i wyjaśnienia problemu Państwa Zagórskich.

Przewodnicząca obrad – radna Edyta Śledziewska kończąc dyskusję w w/w temacie poddała pod głosowanie wniosek, kierując go do Pani Prezydent o zajęcie stanowiska i wyjaśnienie w sprawie możliwości przyznania lokalu komunalnego Państwu Zagórskim – wniosek w załączeniu do protokołu.

W wyniku głosowania komisja wniosek przyjęła jednogłośnie – 7 głosami za.

Następnie Przewodnicząca obrad przedstawiła odpowiedź Pani Prezydent na wniosek komisji z poprzedniego posiedzenia, dotyczący wyrażenia zgody na zasiedzenie lokalu po zmarłej babci Panu Wojciechowi Staniszewskiemu – odpowiedź w załączeniu do protokołu.

Ad. 2

Przyjęcie protokołu nr 40/2014 z poprzedniego posiedzenia komisji

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 40/2014 z poprzedniego posiedzenia komisji z dnia 16 stycznia br. i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 7 głosami za.

Ad. 3

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 rok – druk nr 684, 684A

Wniosek Prezydenta Miasta wraz z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 rok w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Grażyna Kołodziejska – Skarbnik Miasta, zgodnie z drukami nr 684, 684A – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2014 rok w działach merytorycznie podległych komisji.

Ad. 4

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie finansowania zadań ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych - druk nr 688, 688A

Wniosek Prezydenta Miasta oraz projekt uchwały w powyższej sprawie przedstawił Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS, zgodnie z drukami nr 688 i 688A – w załączeniu do protokołu.

Radna Wanda Mężyńska stwierdziła, że w 2014 roku przyznana MOPS kwota na realizację zadań ustawowych z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych jest wyższa o 169.808zł od kwoty ubiegłorocznej. W związku z powyższym zwróciła się do Dyrektora MOPS z prośbą o wyjaśnienie jak ta kwota została rozdzielona, na jakie konkretne zadania.

Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że podział środków znajduje się w załączniku do omawianego projektu uchwały i przedstawia się on następująco:

1. zadania z zakresu rehabilitacji zawodowej – 420tys.zł, w tym:

a) podjęcie działalności gospodarczej – 180.000zł

b) stanowiska pracy – 216.000zł

c) instrumenty rynku pracy – 23.400zł

2. zadania z zakresu rehabilitacji społecznej – 428.297zł, w tym:

a) turnusy rehabilitacyjne – 130.000zł

b) likwidacja barier architektonicznych – 110.000zł

c) przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze – 160.487zł

d) sport, kultura, rekreacja i turystyka osób niepełnosprawnych – 27.810zł

Ponadto kwotą 591.840zł dofinansowane zostaną działania warsztatów terapii zajęciowej. Kończąc poinformował, że ogółem przyznane środki z PFRON na 2014 rok na zadania ustawowe z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych to kwota 1.440.137zł.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 7 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w powyższej sprawie.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie komisji.

  • Data powstania: Data powstania: wtorek, 25 mar 2014 08:51
  • Data opublikowania: wtorek, 25 mar 2014 08:53
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej