Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 30 posiedzeniu w dniu 18 kwietnia 2013 roku

Komisja realizowała następujący porządek dzienny:

1. Przyjęcie protokołu nr 29/13 z poprzedniego posiedzenia komisji

2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2013 /druk nr 510, 510A/

3. Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2012 rok /druk nr 507/

4. Informacja Prezydenta Miasta o stanie sanitarnym miasta /druk nr 512/

5. Ocena zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej /druk nr 513/

6. Sprawy różne

Ad. 1

Przyjęcie protokołu nr 29/13 z poprzedniego posiedzenia komisji

Komisja nie wniosła uwag do protokołu nr 29/13 z poprzedniego posiedzenia i w wyniku głosowania przyjęła go jednogłośnie – 4 głosami za.

Ad. 2

Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2013 /druk nr 510, 510A/

Wniosek w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2013 w działach merytorycznie podległych komisji przedstawiła Pani Bożena Szypulska – Kierownik Oddziału Budżetu zgodnie z drukiem nr 510 – w załączeniu do protokołu.

Komisja nie wniosła uwag do projektu powyższej uchwały i w wyniku głosowania jednogłośnie – 5 głosami za zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na rok 2013 w działach merytorycznie podległych komisji – zgodnie z drukiem nr 510A.

Ad. 3

Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2012 rok - druk nr 507

Sprawozdanie z w/w programu przedstawiła komisji Pani Ewa Grygo – Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu zgodnie z drukiem nr 507 – w załączeniu do protokołu.

Radna Wanda Mężyńska zwróciła uwagę, że Stowarzyszenie Kultury i Oświaty "Logos" nie rozliczyło się z otrzymanej dotacji.

Pani Mirosława Matejkowska – inspektor Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia wyjaśniła, że do Prezesa Stowarzyszenia „Logos” zostało wysłane pismo informujące o tym, że jeśli nie przedłoży oryginalnych faktur, sprawa trafi do sądu o zwrot pieniędzy.

Przewodnicząca obrad poprosiła o wyjaśnienie, czy wszystkie dotacje zostały przyznane w trybie konkursowym.

Pani Ewa Grygo – Naczelnik Wydziału Kultury, Promocji i Sportu wyjaśniła, że osiem dotacji zostało przyznanych w trybie pozakonkursowym, w tym sześć na sport.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie – 5 głosami za przyjęła sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Łomży z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2012 rok – zgodnie z drukiem nr 507.

Ad. 4

Informacja Prezydenta Miasta o stanie sanitarnym miasta - druk nr 512

 

Informację o stanie sanitarnym miasta Łomża za rok 2013 przedstawiła Pani Agnieszka Grzeszczuk – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Łomży - zgodnie z drukiem nr 512 – w załączeniu do protokołu.

Radna Wanda Mężyńska zabierając głos w dyskusji zwróciła się do Pani Grzeszczuk z zapytaniem czy w dużych sklepach /Kaufland, Biedronka, Lidl/ również są przeprowadzane kontrole produktów spożywczych, czy tylko małe sklepy są tym kontrolom poddawane. Dodała, że pyta o gdyż słyszy od mieszkańców i znajomych, że bardzo często w dużych sklepach sprzedawane jest nieświeże mięso czy wręcz zgniłe owoce.

Pani Agnieszka Grzeszczuk – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Łomży wyjaśniła, że duże sklepy również są kontrolowane. Przeprowadza się w nich dwadzieścia kilka kontroli rocznie. Dodała, że problem sprzedaży nieświeżej żywności sprzedawanej przez wszystkie sklepy istnieje. Mieszkańcy to zgłaszają wiele skarg na zepsute mięso. SANEPiD przeprowadza kontrole żywności, jednak nie sposób jest wszystko skontrolować na bieżąco. Ponadto stwierdziła, że Polska nie jest przygotowana do specjalistycznych badań żywności. Laboratorium łomżyńskie funkcjonuje od wielu lat na starej aparaturze i może wykonywać tylko podstawowe badania.

Następnie radna Wanda Mężyńska poprosiła o wyjaśnienie, czy każda kontrola przeprowadzana w salonie fryzjerskim jest nadal przez SANEPiD poprzedzona zawiadomieniem o kontroli.

Pani Agnieszka Grzeszczuk – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Łomży wyjaśniła, że zgodnie z ustawą o działalności gospodarczej każda kontrola jest przeprowadzana po uprzednim zawiadomieniu podmiotu kontrolowanego na tydzień przed kontrolą.

Radny Jan Jarota zwrócił się do Pani Grzeszczuk z zapytaniem czy znana jest skala grzybicy w mieście.

Pani Agnieszka Grzeszczuk – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Łomży wyjaśniła, że grzybica nie jest zgłaszana z urzędu, nie figuruje w wykazie chorób zakaźnych, więc skala problemu przez SANEPiD nie jest znana. Z pewnością jest chorobą, którą się można zarazić na basenie, stąd zalecenia dokładnego umycia się przed i po wejściu na pływalnię.

Więcej uwag w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 5 głosami za przyjęła informację o stanie sanitarnym miasta zgodnie z drukiem nr 512.

Ad. 5

Ocena zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej - druk nr 513

Ocenę zasobów pomocy społecznej przedstawił Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS zgodnie z drukiem nr 513 – w załączeniu do protokołu. Uzupełniając przedłożony dokument wyjaśnił, że dokonana ocena pozwoliła na wskazanie najpilniejszych potrzeb miasta w zakresie pomocy społecznej – zostały one zawarte w formie wniosków końcowych do w/w oceny.

Radna Wanda Mężyńska zwróciła uwagę na bardzo duży wzrost liczby rodzin, w których występuje przemoc, są ofiary przemocy.

Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że w momencie, gdy nastąpił wzrost przemocy w rodzinie, gdy wzrosła liczba ofiar tej przemocy, zostały wprowadzone „Niebieskie Karty”. W latach poprzednich MOPS obsługiwał tylko osoby, które same zgłosiły się. Po wprowadzeniu „Niebieskiej Karty” każda interwencja może być przez Policję czy służby MOPS zakończona wypełnieniem „Niebieskiej Karty”.

Radna Bernadeta Krynicka odnosząc się do jednego z wniosków wynikających z opracowanej oceny zasobów pomocy społecznej, tj. potrzeby utworzenia Dziennego Domu Pomocy Społecznej dla osób z głębokim upośledzeniem umysłowym stwierdziła, że gdyby miasto otrzymało od Marszałka obiekt starego szpitala, w którym mieścił się Oddział Chorób Płuc, to tam można byłoby taki ośrodek zorganizować. Jest to bardzo duży budynek, ma bardzo dobre warunki lokalowe i byłby odpowiedni do utworzenia takiego ośrodka. Dodała, że taki ośrodek jest w mieście potrzebny i należy podjąć działania, aby takie zadanie znalazło się w budżecie miasta na najbliższy rok.

Pan Wiesław Jagielak – Dyrektor MOPS wyjaśnił, że jako jeden z wniosków zgłosił utworzenie takiego dziennego ośrodka. Dodał, że prowadzenie tego typu ośrodków jest zadaniem własnym miasta. Potrzeby w mieście są, więc jeśli pomysł zyska aprobatę władz miasta, zostanie utworzony. Jeśli natomiast taki ośrodek w mieście nie powstanie, np. z braku środków finansowych, to wówczas osobom zainteresowanym tego typu pomocą będzie można pomóc np. w formie usług świadczonych przez MOPS. Usługi są odpłatne, są uzależnione od wysokości dochodu.

Więcej uwag i zapytań w tym temacie komisja nie zgłosiła i w wyniku głosowania jednogłośnie pozytywnie – 4 głosami za oceniła zasoby pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej - zgodnie z drukiem nr 513.

Ad. 6

Sprawy różne:

Przewodnicząca obrad poinformowała członków komisji, że otrzymała pismo od Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej dot. dokonania do dnia 17 maja br. oceny wykonania budżetu miasta za 2012 rok. W związku z powyższym zaproponowała aby posiedzenie komisji w tej sprawie odbyło się dnia 14 maja 2013r. o godz. 17.00.

Komisja propozycję Przewodniczącego przyjęła przez aklamację.

Więcej spraw w tym punkcie nie zgłoszono.

W związku z wyczerpaniem porządku dziennego Przewodnicząca obrad zamknęła posiedzenie komisji.

Na tym protokół zakończono.

  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 16 maj 2013 09:20
  • Data opublikowania: czwartek, 16 maj 2013 09:22
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej