Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 51 posiedzeniu w dniu 16 lutego 2010 roku

Komisja realizowała następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 49/10 i nr 50/10 z poprzednich posiedzeń Komisji. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości w obrębie ulicy Zawadzkiej i Katyńskiej w Łomży – druk nr 723, 723 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości gruntowej, położonej przy ul. Zawadzkiej 55 A, składającej się z działki oznaczonej numerem geodezyjnym 12280/1 o pow. 0,5408 ha, stanowiącej własność miasta Łomża, zapisanej w KW 37604, na rzecz jej użytkownika wieczystego – Diecezji Łomżyńskiej w związku z prowadzoną działalnością sakralną – druk nr 727, 727 A. 4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr 91/XVIII/07 Rady Miejskiej Łomży z dnia 12 września 2007 r. w sprawie zgody na ustanowienie Łomżyńskiej Podstrefy Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. zmienionej uchwałą Nr 149/XXV/08 Rady Miejskiej Łomży z dnia 30 stycznia 2008 r. – druk nr 717/1, 717 A 5. Zajęcie stanowiska w sprawie wzrostu opłat za energię cieplną (komplet materiałów w załączeniu). 6. Sprawy różne.
Ad. 1

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzednich posiedzeń.

Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 10 głosami za - jednogłośnie,  przyjęli protokół nr 49/10 z dnia 19 stycznia 2010 roku oraz 10 głosami za – jednogłośnie protokół nr 50/10 z dnia 5 lutego 2010 roku.  Ad. 2             Przewodniczący Komisji przedstawił projekt uchwały w sprawie   wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości  w obrębie ulicy Zawadzkiej i Katyńskiej w Łomży (w załączeniu). Poprosił o uwagi i wnioski.            Pan Jerzy Bittner – WGN UM wyjaśnił, że projekt uchwały wymaga dwóch poprawek. Pierwsza dotyczy uzupełnienia podstawy prawnej, w  art. 15 ust. 1 należy dodać Dz.U.  nr 37 , który mówi o tym, ze zamiana nieruchomości może odbywać się w trybie bezprzetargowym. Druga poprawka dotyczy powierzchni działki o nr 11234/3. Jest 0,0565 ha, a powinno być 0,0585 ha. I             Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 3 głosach wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zawarty w druku nr 723 A.  Ad. 3             Przewodniczący Komisji przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty przy sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości gruntowej, położonej przy ul. Zawadzkiej 55 A, składającej się z działki oznaczonej numerem geodezyjnym 12280/1 o pow. 0,5408 ha, stanowiącej własność miasta Łomża, zapisanej w KW 37604, na rzecz jej użytkownika wieczystego – Diecezji Łomżyńskiej w związku z prowadzoną działalnością sakralną ( w załączeniu). Poprosił o wnioski i uwagi.            Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 9 głosami za, przy 1 przeciw i braku głosów wstrzymujących zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 727 A.  Ad. 4             Przewodniczący Komisji przypomniał, że Komisja na jednym z ostatnich posiedzeń zajmowała się tym tematem i zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały. Przedstawił opinie Komisji z dnia 19 stycznia br. (w załączeniu). Stwierdził, że w  związku z tym, że na wspólnym posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalne i Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego w dniu  5 lutego br. uzyskano sporo, różnych informacji uważa i czuje się zobowiązany poddać pod głosowanie – kto z członków Komisji jest za podtrzymaniem opinii Komisji z dnia 19 stycznia br.             Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących potrzymała pozytywna opinię w dnia 19 stycznia 2010 roku w sprawie uchylenia uchwały Nr 91/XVIII/07 Rady Miejskiej Łomży z dnia 12 września 2007 r. w sprawie zgody na ustanowienie Łomżyńskiej  Podstrefy Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. zmienionej uchwałą Nr 149/XXV/08 Rady Miejskiej Łomży z dnia 30 stycznia 2008 r.   Ad. 5             Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję na temat wzrostu opłat za energię cieplną.            Zbigniew Lipski – radny odczytał oświadczenie w powyższej sprawie (w załączeniu).            Jerzy Brodziuk – radny stwierdził, że MPEC jest przedsiębiorstwem komunalnym i ma służyć mieszkańcom. Stoi na stanowisku, że przy takim traktowaniu Rady, należałoby rozważyć  sytuację prywatyzacji MPEC i skierować w tej sprawie wniosek do Prezydenta. Wszystkie działania są zgodne z prawem, tylko nie do końca jest to w interesie odbiorców.            Przewodniczący Komisji zwrócił uwagę, że z przedstawionej analizy wzrostu opłat wynika, że głównym czynnikiem wzrostu był zakładany, potężny wzrost głównego nośnika ciepła, czyli węgla i miału. Okazało się, że ceny węgla spadły, a na pewno nie rosły tak, jak zakładała taryfa. Rodzi się pytanie, czy MPEC kupował węgiel wg cen założonych, czy wg cen niższych od rynkowych. Jeśli tak, to dlaczego kupował drożej, niż inni, a jeśli kupował za ceny niższe, to znaczy, że taryfa była nietrafiona i co się stało nadwyżką, która wynikała z taryfy.            Uważa, że ten element jest bardzo istotny i wymaga wyjaśnienia. Dodał, że zgodnie z planem pracy Komisji na 2010 i projektem  planu pracy Rady Miejskiej na 2010 rok w miesiącu marcu pod obrady zarówno Komisji jak i sesji stanie analiza funkcjonowania MPEC. Uważa więc, że  przed sesją na wszystkie pytania muszą paść odpowiedzi. Nic się więc nie stanie jeśli na dzisiejszym posiedzeniu Komisja nie zajmie ostatecznego stanowiska.             Zbigniew Lipski – radny stwierdził, że jego działanie wynika z faktu, że Pan Prezydent Brzeziński nie udzielił odpowiedzi Komisji na żadne pytanie. Komisja poprosiła o konkretne odpowiedzi na konkretne pytania i takich odpowiedzi nie otrzymała.  Zadał pytanie, czy one są zbyt trudne, aby na nie odpowiedzieć, czy one są niewygodne. Jeśli nie są trudne i niewygodne, to po co sprawa jest przedłużana, a radni są w sferze domysłów.

            Przewodniczący Komisji stwierdził, że w oparciu o uzyskane materiały trudno zając jednoznaczne stanowisko, a elementy najistotniejsze dla sprawy są traktowane pobocznie. Cały problem polega na tym, że w odczuciu społecznym i radnych podwyżka była zbyt wysoka. Ma dzisiaj były sprzeczne informacje dotyczące kosztów związanych z zakupem węgla i wg niego ta sprawa powinna być wyjaśniona. Uważa, że przy okazji  realizacji tematu dot. analizy funkcjonowania MPEC na sesji będzie okazja na ten temat porozmawiać i wyciągnąć wnioski. Dlatego też postawił wniosek, aby Komisja skierowała kolejny wniosek do Pana Prezydenta o przedłożenie na najbliższą sesję Rady Miejskiej i odpowiednio wcześniej, na posiedzenie Komisji Gospodarki Komunalnej, wszystkich informacji, które są istotne dla rozpatrzenia  sprawy podwyżki cen energii cieplnej, a w szczególności o odniesienie się  do tych elementów kosztotwórczych , które miały  wpływ na wzrost taryfy. Poddał wniosek pod głosowanie.

 

            Komisja w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie przyjęła wniosek Przewodniczącego Komisji (w załączeniu).

             Ad. 6             Przewodniczący Komisji poinformował, że Prezydent skierował do wszystkich radnych informację w sprawie ul. Zamiejskiej i Zjazd oraz firmy Negresco w sprawie zamiany działek.  Poinformował również, że Marszałek  Województwa Podlaskiego skierował do Prezydenta i do wiadomości Przewodniczącego Komisji Gospodarki Komunalnej  pismo (w załączeniu) w sprawie zamiany lokalu mieszkalnego Państwa Wiesławy Kazanek i Edmunda Remy w ramach zasobów komunalnych. Dodał, że pismo jest do wglądu w Biurze Rady Miejskiej.            Agata Gołaszewska – radna stwierdziła, ze dużym problemem w chwili obecnej są sople lodu zwisające z dachów oraz zalegający śnieg uniemożliwiający wjazd np. karetki pogotowia. Zwracając się do Prezydenta, poprosiła o  skierowanie odpowiedzialnych służb do usunięcia problemu, aby nie było nieszczęścia.             Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, że do usuwania sopli z dachów zobligowani są właściciele budynków. Dodał, że pouczy straż miejską, aby bezwzględnie karała właścicieli nieruchomości.             Paweł Borkowski – radny zwrócił uwagę na teren postoju taxi przy dworcu PKS. Poinformował, ze  Prezydent Brzeziński obiecał, że zajmie się tą sprawą. Zwrócił się z zapytaniem, czy w tym roku zostanie coś zrobione z tym placem. Ponadto zwrócił uwagę na teren naprzeciwko redakcji Kontakty. Jest postój taxi, opłacane są dwa stanowiska, a stoi 5-6 taksówek. Budynki są wyremontowane, ale obok stoi „wóz Drzymały”, który szpeci centrum miasta. Uważa, że należy uporządkować ten teren, ponieważ nie może być takiego bałaganu w środku miasta.             Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, że w ostatnich latach wzrosła liczba pojazdów mieście, miejsc parkingowych nie przybywa i strefa nie do końca spełnia swoją rolę. Rozważana jest możliwość rozszerzenia strefy płatnego parkowania. Parking, o którym mówił radny Borkowski przy Al. Legionów na wiosnę zostanie wyremontowany. Będzie to miejski parking płatny od 8.00 do 20.00. Ponadto jest możliwość wybudowania parkingów wzdłuż ul. Skłodowskiej w kierunku ul. Wojska Polskiego. Zostanie wykonana analiza miejsc parkingowych w mieście. Planowany jest zakres analizy obejmujący ul. Senatorską aż za LO nr 3, tereny przy starostwie przy dawnym UW, przy LE, przy ŁSM, ul. Polowa, Skłodowskiej i 3 Maja. Odnośnie obiektów handlowych usytuowanych przy Al. Legionów stwierdził, że są to miejsca dzierżawione za zgodą m.in. Komisji Gospodarki Komunalnej. Uważa, że jeśli mamy zamiar zmieniać stanowisko w stosunku do dzierżawców, to należałoby przyjąć jakiś plan działania.             Bogumiła Olbryś – radna stwierdziła, że mieszkańcy osiedla Łomżyca nie mają takich problemów czy parking jest płatny, czy nie. Problemem natomiast jest infrastruktura drogowa, a raczej jej brak.            Jerzy Brodziuk – radny odnosząc się do wypowiedzi radnej Olbryś stwierdził, że radni z tego rejonu miasta cały czas podnoszą ten problem. Nikt nie przeczy, że tak nie jest, ale radna zapomina, że osobiście zaproponował stworzenie programu, który został przyjęty i jest  realizowany. Odnosząc się do wypowiedzi Zastępcy Prezydenta stwierdził, że jeżeli rozszerzona zostanie strefa płatnego parkowania, to ŁSM będzie musiała zamknąć tereny z parkingami spółdzielczymi i wspólnot mieszkaniowych.              Marcin Sroczyński – Z-ca Prezydenta stwierdził, że w chwili obecnej firma konsultingowa bada temat w kwestii partnerstwa publiczno-prywatnego. Jest to jeden z głównych tematów  dotyczący dworca PKS, targowicy i ul. Dworcowej jako całości. Miasto nie jest w stanie samo opracować odpowiednich analiz i przeprowadzić całej procedury. Drugi temat bardzo istotny, to temat starych budynków komunalnych, które można rewitalizować.  W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji. 
  • Data powstania: Data powstania: piątek, 9 kwi 2010 15:18
  • Data opublikowania: wtorek, 27 kwi 2010 08:39
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:09
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej