Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Protokół nr 42/14 z dnia 20 stycznia 2014 r.

Posiedzenie Komisji otworzył i obradom przewodniczył Pan Witold Chludziński – Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, który po zapoznaniu się z listą obecności i stwierdzeniu quorum stwierdził prawomocność obrad, a następnie przedstawił porządek obrad ( w załączeniu) . Poprosił o uwagi do zaproponowanego porządku obrad. Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 14 głosami za – jednogłośnie przyjęła, następujący porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu nr 41/13 z dnia 3 grudnia 2013 r. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości stanowiącej własność miasta Łomża – druk nr 667, 667 A. 3. Przyjęcie planu pracy Komisji Gospodarki Komunalnej na 2014 rok oraz propozycji tematów do planu pracy Rady Miejskiej Łomży na 2014 rok. 4. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji Gospodarki Komunalnej za 2013 rok. 5. Sprawy różne.

Ad. 1

Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 13 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym, przyjęła protokół nr 41/13 z dnia 3 grudnia 2013 r.

Ad. 2

Henryka Pezowicz – Naczelnik WGN poinformowała, że do wniosku jest autopoprawka, która polega na tym, że następuje zmiana powierzchni działki nr 31323 i wartość. Podana powierzchnia jest powierzchnią budynku, który jest własnością MPEC. Powinna być działka o powierzchni 2,4776 ha z wartością 1.626. 498 zł. Autopoprawka jest przygotowana, brak tylko podpisu Pana Prezydenta.

Beniamin Dobosz – przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości stanowiącej własność miasta Łomża (w załączeniu). Poprosił o przyjęcie autopoprawki, która polega na tym, że wkradły się dwa błędy. Po pierwsze, została błędnie określona powierzchnia działki nr 31323 na 0,0381 ha, podczas gdy właściwa powierzchnia to 2,4776 ha i po drugie, wartość działki również jest inna, ponieważ tę wartość należało pomniejszyć o wartość budynku zlokalizowanego na tej działce. W związku z tym zamiast 1.900.900 zł powinna być kwota 1.626.498 zł. Te zmiany wyczerpują treść merytoryczną autopoprawki.

Przewodniczący Komisji otworzył dyskusję.

Radny Janusz Mieczkowski stwierdził, że z materiałów nie wynika gdzie te działki się znajdują. Trudno z zmieszczonej mapy odczytać lokalizację działek.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że zwracamy się do Rady Miejskiej o podjęcie uchwały w sprawie zgody na sprzedaż wszystkich działek obecnie składających się na podstrefę ekonomiczną. Zgodnie z ewidencją i adresami są to działki położone przy ul. Spokojnej (za Gaspol-em) i Akademickiej oraz ul. Ciepłej, a także część miasta na prawach powiatu przy ul. Akademickiej. Suma powierzchni wszystkich działek jest to ponad 7 ha.

Przewodniczący Komisji poprosił, aby w przyszłości materiały tego typu były bardziej czytelne, a nieruchomości przeznaczone na zbycie zaznaczone kolorem.

Radny Andrzej Grzymała poprosił o wyjaśnienie, dlaczego jest taka różnica w wycenie działek jeśli chodzi o cenę 1 metra.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta wyjaśnił, że działki przy ul. Akademickiej i przy ul. Spokojnej mają kompleksowe uzbrojenie, natomiast ul. Ciepła nie posiada nawierzchni, nie ma sieci wodociągowej, jest tam tylko kanał sanitarny i stąd takie różnice w cenie 1 m².

Innych uwag nie zgłoszono.

Przewodniczący Komisji zamknął dyskusję. Komisja w wyniku głosowania 13 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem 667 A przyjmując jednocześnie autopoprawkę Prezydenta Miasta do wniosku zawartego w druku nr 667.

Ad.3

Przewodniczący Komisji przedstawił projekt planu Komisji na 2014 rok (w załączeniu). Poprosił o uwagi i propozycje.

Radna Bogumiła Olbryś odnosząc się do tematu nr 5 w I kwartale projektu planu pracy Komisji, wniosła o ujęcie tematu dotyczącego MPWiK podobnie jak został sformułowany temat dotyczący MPEC tj. uzupełnienie tematu o zapis „oraz stan realizacji planu zaopatrzenia miasta w wodę” (wniosek w załączeniu). Zwróciła następnie uwagę na pkt 3 w III kwartale i wniosła o uzupełnienie tego tematu o zapis „i hali targowej”.

Przewodniczący Komisji wyjaśnił, że sformułowanie „funkcjonowanie gospodarki wodno-ściekowej” , jego zdaniem, wyczerpuje temat i zawiera wszystko. Ponadto zwrócił uwagę, że temat zawsze ujmowany jest w I kwartale roku, ponieważ MPWiK na początku roku przedkłada plan inwestycyjny na dany rok, który podlega zaopiniowaniu i przyjęciu przez Radę Miejską, a wcześniej analizowany jest przez Komisję Gospodarki Komunalnej.

Radny Ireneusz Cieślik odnosząc się do propozycji radnej Olbryś dotyczącej hali targowej zwrócił uwagę, że w II kwartale w pkt-e 5 projektu planu jest temat dotyczący hali targowej.

Radna Bogumiła Olbryś wycofała wniosek dotyczący uzupełnienia zapisu tematu 3 w III kwartale dot. funkcjonowania targowiska miejskiego. Podtrzymała wniosek dot. MPWiK.

Radny Janusz Mieczkowski zaproponował, aby Komisja zajęła się tematem hali targowej w III kwartale. Zaproponował, aby temat 5 - funkcjonowanie targowiska miejskiego wykreślić z II kwartału i go połączyć z tematem 3 - analiza funkcjonowania hali targowej za I półrocze 2014 roku z III kwartału i ująć połączony temat w III kwartale br. planu pracy Komisji jako pkt 3.

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie propozycję radnego Mieczkowskiego. Komisja, w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, przyjęła powyższą propozycję.

Następnie Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek radnej Olbryś, aby w pkt 5 w I kwartale uzupełnić o zapis „oraz stan realizacji planu zaopatrzenia miasta w wodę”. Komisja, w wyniku głosowania 6 głosami za, przy 2 głosach przeciw i 4 głosach wstrzymujących, wniosek przyjęła.

W związku z powyższym Przewodniczący Komisji postawił wniosek, aby przy analizie gospodarki wodno-ściekowej dodać: plan odprowadzenia ścieków na terenie miasta Łomża.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta stwierdził, że analiza gospodarki wodno – ściekowej wyczerpuje wszystkie aspekty działalności MPWiK.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że Pan Przewodniczący składając tego typu wniosek, sam sobie zaprzecza, ponieważ najpierw stwierdza, że analiza wodno - ściekowa zawiera wszystko, że wniosek radnej Olbryś jest niezasadny, a następnie stawia wniosek kopiując wniosek radnej Olbryś.

Innych uwag nie zgłoszono. Komisja w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie przyjęła plan pracy Komisji na 2013 rok wraz z przyjętymi propozycjami (w załączeniu), a także tematy do planu pracy Rady Miejskiej na 2014 rok w planie pracy zaznaczone poprzez podkreślenie.

Ad. 4

Przewodniczący Komisji przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji za 2013 rok (w załączeniu).

Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, przyjęła przedstawione sprawozdanie.

Ad. 5

Przewodniczący Komisji przedstawił pismo Stanisława Wysockiego w sprawie możliwości zakupu części działki położonej w Łomży przy ul. Kierzkowej – SP nr 4 (w załączeniu). Poinformował, że pismo to rozpatrywała również Komisji Rozwoju, Przedsiębiorczości i Zagospodarowania Przestrzennego na posiedzeniu w dniu 15 stycznia br. Komisja skierowała pismo do Prezydenta Miasta i zajmie się tym tematem powtórnie.

Radna Bernadeta Krynicka stwierdziła, że zgodnie z ustaleniami z Komisji Rozwoju zostanie zaproszona na kolejne posiedzenie Pani Dyrektor SP nr 4, porozmawiamy wszyscy razem i dopiero podjęte zostaną dalsze kroki. Uważa, że w związku z tym należy poczekać, ponieważ trzeba porozmawiać z panią dyrektor.

Przewodniczący Komisji zaproponował, aby Komisja skierowała pismo do Prezydenta, popierając działania Komisji Rozwoju. Członkowie Komisji w wyniku głosowania 12 głosami za – jednogłośnie, przyjęli propozycję Przewodniczącego Komisji.

Następnie Przewodniczący Komisji przedstawił pismo Pana Ryszarda Okuniewskiego w sprawie kanalizacji ściekowej w ul. Nowogrodzkiej (w załączeniu). Dodał, że w I kwartale br. analizując gospodarkę wodno-ściekową Komisja zwróci uwagę, czy dana inwestycja będzie realizowana w 2014 roku.

Beniamin Dobosz – Z-ca Prezydenta zwrócił uwagę, że w 2014 roku przewidziane jest sporządzenie projektu, natomiast realizacja inwestycji w 2015 roku.

Radny Andrzej Grzymała poruszając kwestię szaletu przy Placu Niepodległości stwierdził, że modernizacja szaletu została wyceniona na 400 tys. zł. Uważa, że za 400 tys. zł to można wybudować dom, a realizację szaletu można wykonać za połowę tej kwoty. Zaproponował, aby Komisja zainteresowała się tym tematem. Poprosił członków Komisji o wizję lokalną i zapoznanie się z aktualnym stanem szaletu.

Przewodniczący Komisji zgłosił swój akces do udziału w przeglądzie szaletu.

W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.

  • Data powstania: Data powstania: piątek, 11 kwi 2014 12:35
  • Data opublikowania: piątek, 11 kwi 2014 12:37
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej