Przybornik
Logo BIP Herb

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

BIP Urzędu Miejskiego w Łomży

Na 46 posiedzeniu w dniu 17 listopada 2009 roku

Komisja realizowała następujacy porządek obrad: 1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji. 2. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków – druk nr 672, 672 A. 3. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej do kosztów 1 wozokilometra dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Zakład Budżetowy w Łomży na rok 2010 – druk 678, 678 A. 4. Informacja nt wdrażania projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych – druk nr 670. 5. Ocena przygotowań firm komunalnych do sezonu zimowego – druk nr 676. 6. Sprawy różne.
Ad. 1

            Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Członkowie Komisji nie wnieśli uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za - jednogłośnie,  przyjęli protokół nr 45/09 z dnia 27 października 2009 roku.   Ad. 2 Pan Grzegorz Lewańczuk – Prezes MPWiK przedstawił wniosek w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków (w załączeniu). Dodał, że Rada albo zatwierdza wnioskowane taryfy albo je neguje. Rada może tez zaproponować inne stawki, niższe od zaproponowanych, ale w takim przypadku Rada ma obowiązek pokryć różnicę z budżetu miasta. Wyjaśnił, że ceny za wodę zostaną zrewaloryzowane wskaźnikiem inflacji tj. 3,7 %, co daje 0,10 zł na 1 m³ wody i przy średnim wyliczeniu, ze na 1 osobę zużycie wynosi 3 m³ daje to podwyżkę na jedną osobę w wysokości 0,30 zł w skali miesiąca. W przypadku ścieków opłata stała nie ulega zmianie. Odpowiadając na pytania Przewodniczącego Komisji dot. ilości masowych odbiorców wody,  wyjaśnił, że w chwili obecnej jest 1 masowy odbiorca wody. Ma nadzieje, że uda się pozyskać więcej odbiorców w postaci np. galerii handlowych. Są prowadzone rozmowy z PPS i jest podpisana na rok bieżący umowa. PPS wybudował przyłącze  i jest zainteresowany współpracą z MPWiK.  Ponadto gmina Piątnica jest zainteresowana zleceniem obsługi swojej sieci. Będą prowadzone rozmowy w tej sprawie.Pan Paweł Borkowski stwierdził, ze wzrost cen następuje o wskaźnik inflacji i dlatego też będzie głosował za przyjęciem proponowanych stawek.Pan Wiesław Jarmósz – MPWiK odpowiadając na pytanie radnej Gołaszewskiej dotyczące dłużników spółki oraz stanu ich zadłużenia wyjaśnił, że największym dłużnikiem jest szpital. W chwili obecnej zadłużenie szpitala za 5 m-cy za wodę i ścieki wynosi 179 tys. zł. Pozostali odbiorcy zalegają z płatnościami na kwotę ok. 100 tys. zł. Innych uwag nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały.Komisja w wyniku głosowania  6 głosami za, przy braku głosów przeciw i 2 głosach wstrzymujących, zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 672 A.  Ad. 3             Pan Bogusław Szczech – Dyrektor MPK przedstawił wniosek i projekt uchwały w sprawie ustalenia stawki dotacji przedmiotowej do kosztów 1 wozokilometra dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji  Zakład Budżetowy  w Łomży na rok 2010 (w załączeniu).            Przewodniczący Komisji uzupełniając wyjaśnił, że w projekcie nie została wpisana stawka 1 wozokilometra, która jest wyliczona we wniosku do projektu uchwały. Wnioskowana przez MPK dotacja  wynosi 4.006.527 zł i w oparciu o to została zaproponowana dotacja do 1 wozokilometra w wysokości 2,83 zł. Natomiast w projekcie budżetu miasta na 2010 rok Pani Skarbnik zmniejszyła dotacje i w związku z tym ulegnie zmianie wysokość jednostkowej stawki dotacji do 1 wozokilometra. Nie będzie więc to 2,83 zł tak jak jest we wniosku do projektu uchwały, a kwota 2, 76 zł. W związku z powyższym postawił wniosek o zmianę dotacji jednostkowej do 1 wozokilometra z 2,83 zł na 2,76 zł. Poddał postawiony wniosek pod głosowanie.             Komisja w wyniku głosowania  8 głosami za – jednogłośnie przyjęła powyższy wniosek.            Przewodniczący poprosił o uwagi i pytania do przedstawionego projektu uchwały.            Komisja nie wniosła uwag i w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały zgodnie z drukiem nr 678 A wraz z przyjętym wnioskiem.Ad. 4                         Pani Jolanta Łapińska – Naczelnik WRM przedstawiła informację nt wdrażania projektów współfinansowanych ze środków  zewnętrznych (w załączeniu).             Przewodniczący Komisji odnosząc się do przedstawionej informacji poprosił o  uzupełnienie każdego punktu o terminy zakończenia danej inwestycji, zgodnie z podpisanymi umowami. Otworzył następnie dyskusję.            Pan Zbigniew Lipski poprosił o podanie  wysokości środków wydatkowanych na realizację inwestycji na terenie strzelnicy przy ul. Konstytucji 3 Maja od momentu jej rozpoczęcia.            Pan Tadeusz Zaremba odnosząc się do zrealizowanej fontanny na terenie strzelnicy przy ul. Konstytucji 3 Maja za kwotę 800 tys. zł poprosił o wyjaśnienie, co to jest w ogóle za zadanie. O ile pamięta nie było takiego pomysłu z fontanną. Kiedy to się pojawiło i dlaczego to zadanie jest takie drogie. W związku z powyższym poprosił o podanie całkowitego kosztu realizacji fontanny.  Poprosił o zaprotokołowanie, że dochodzi do wniosku, że wszystko kontrolujemy, a tak naprawdę nic nie kontrolujemy. Mówi się o jakimś zadania, nie określając co, a potem dowiadujemy się z gazet, że fontanna kosztuje 800 tys. zł i wszyscy ludzie oceniają Radę.             W związku z powyższym Przewodniczący Komisji zaproponował, aby Komisja zwróciła się z wnioskiem do Prezydenta Miasta o przedstawienie kosztów realizacji inwestycji na strzelnicy przy ul. Konstytucji 3 Maja ze szczególnym uwzględnieniem kosztów związanych z realizacją fontanny.            Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie,  przyjęła wniosek dot. terminów realizacji inwestycji oraz kosztów realizacji inwestycji przy ul. Konstytucji 3 Maja.            Pan Paweł zwrócił uwagę na realizacje stadionu. Stwierdził, że korona stadionu została wyłożona kostką brukową .  Mieszkańcy są zatrwożeni tym bardziej, ze kostka została położona „byle jak” i w przypadku zatargów podczas meczu można bez trudu ja wyciągnąć.             Pan Zbigniew Lipski zgodził się z wypowiedzią radnego Borkowskiego. Stwierdził, że podobna  sytuacja jest na stadionie przy SP nr 9. Cała korona stadionu również  wyłożona została  kostką.             Innych uwag nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie informacje  w sprawie realizacji inwestycji dofinansowywanych ze środków zewnętrznych w 2009 roku. Komisja w wyniku głosowania 7 głosami za, przy braku głosów przeciw i 1 głosie wstrzymującym przyjęła informację zawarta w druku nr  670.  Ad. 5             Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR przedstawił  informację o przygotowaniu firm komunalnych do sezonu zimowego 2009/2010 (w załączeniu). Uzupełniając wyjaśnił, że MPGKiM zakupiło już 500 t soli. Piasek również jest zgromadzony.             Przewodniczący Komisji poprosił o uwagi i pytania.            Komisja nie zgłosiła uwag i w wyniku głosowania  8 głosami za – jednogłośnie przyjęła informację zgodnie z drukiem 676.Ad. 6             Pan Paweł Borkowski poruszył temat chodnika po lewej stronie ul. Sikorskiego od ul. Zdrojowej do przystanku przy ul. Dwornej. Sprawa była zgłaszana wielokrotnie i z roku na rok,  pomimo obietnic jest odpychana. Stwierdził, ze zgłosi sprawę do prokuratora z tzw. zapytaniem.  Zwrócił uwagę, że w tym miejscu zginęła jedna osoba.             Pan Andrzej Karwowski – Naczelnik WGKOŚiR stwierdził, że ulica została tak zaprojektowana, że po jednej stronie nie ma chodnika i nie ma gdzie zrobić tego chodnika. Zgłoszone jest zgłoszenie i jeżeli będzie decyzja Prezydenta w sprawie realizacji chodnika, to będzie robiony w tym miejscu gdzie jest technicznie to możliwe.             Przewodniczący Komisji stwierdził, że w związku z powyższym czekamy na decyzję Prezydenta.            Pan Zbigniew Lipski stwierdził, że zapoznał się z odpowiedzią Pana Prezydenta na wniosek Komisji dot. wzrostu cen za energię cieplna. W związku z tym, ze materiał jest niepełny zwrócił się do Pana Przewodniczącego o skierowanie kolejnego wniosku  w imieniu Komisji o uzupełnienie odpowiedzi o brakujące wnioski. Odpowiedź odnosi się do części materiału, a nie do poszczególnych wniosków będących załącznikiem pisma skierowanego do Prezydenta. Stwierdził, że na sesji będzie składał interpelacje odnośnie cen ciepła, ponieważ współczynniki i opłaty stałe  ustawione są tak wysoko, że mieszkańcy nie wytrzymają tego finansowo.  W ubiegłym roku, w tym samym okresie czasu spółdzielnia zapłaciła o 90 tys. zł mniej. MPGKiM podlega pod Pana Prezydenta i trzeba również myśleć o mieszkańcach zasobów komunalnych. Zwrócił uwagę, że MPEC za I kwartał miał 1 mln. zł zysku.             Przewodniczący Komisji stwierdził, że spodziewał się innej formy odpowiedzi i ustosunkowania się do poszczególnych wniosków Komisji. Zaproponował, aby Komisja wystosowała do Pana Prezydenta wniosek o odniesienie się do poszczególnych wniosków Komisji. Uważa, że to jest zbyt poważny temat dla wszystkich mieszkańców miasta, żeby go bagatelizować.            Komisja w wyniku głosowania 8 głosami za – jednogłośnie przyjęła wniosek zgłoszony przez Przewodniczącego Komisji.W związku z wyczerpaniem porządku Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji. 
  • Data powstania: Data powstania: czwartek, 14 sty 2010 13:05
  • Data opublikowania: czwartek, 14 sty 2010 13:07
  • Data przejścia do archiwum: wtorek, 21 gru 2010 11:08
Banner Cyfrowy Urząd Podawczy
Banner ePUAP
Banner Wojewódzki Biuletyn Informacji Publicznej
Banner Główny Biuletyn Informacji Publicznej